Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] nie pali na benzynie(sekwencja)na gazie pracuje


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   crazy_michael


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 29 kwietnia 2008 - 11:38

Witam Wszystkie białe gwiazdy ;)

Obecnie w mojej najjaśniejszej :) borykam się z problemem jaki opisałem w temacie. Na benzynie praktycznie nie chce odpalić(jak wczoraj dziwnym trafem nie wiem dlaczego, udała mi się ta sztuka,pochodził z 8s i po chwili zgasł), na gazie przy zimnym silniku za drugim razem odpala bez zarzutu(panowie jednocześnie chciałbym zaznaczyć aby nie katować swoich gwiazdeczek pedałem przyśpieszenia przy próbie odpalaniu na LPG, bez dodawania gazu odpali i będzie pracował a przy sytuacji odwrotnej i owszem odpali ale będzie się dławił i po chwili - nawet gdy będzie się go trzymało na obrotach i tak obroty spadna do zera i zgaśnie), fakt odczątku myślałem, że może to któraś z pomp paliwa odmówiła posłuszeństwa, jednakże obydwie pracują. Odrazu nadmienię, iż nie posiadam oddzielnego przełącznika, który wyłaczającego pompę paliwa w momencie zmiany na LPG. Zastanawiam sie jeszcze czy winna nie leży w przełączniku LPG/PB ale wczorajsze załączenie na PB trochę mnie od tej mysli odciągneło. Benzyny w baku mam za 80zł więc, wskaźnik poziomu paliwa z pewnością możemy odrzucić. Może ktoś z kolegów spotkał się w swojej sekwencji z podobna dolegliwością i mógłby mnie nieco olśnić :old: ?za porady byłbym niezwykle wdzięczny.

Pozdrawiam sympatyków ;)

crazy_michael



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 29 kwietnia 2008 - 16:52

crazy_michael, albo mi się wydaje, albo instalacje sekwencyjne odpalają na benzynie, a następnie po osiągnięciu pewnych obrotów sterownik instalacji samoczynnie załącza LPG (ja tak miałem jak jeździłem Aveo ;-) ), a nie piszesz nic o tym, jak to wygląda u Ciebie... ;)

Ja bym osobiście tak szybko nie odpuszczał układowi zasilania w Pb, bo to, że słyszysz jak pompy chodzą, nie świadczy bynajmniej o tym, że paliwo faktyczne dochodzi, tam gdzie ma. Po drodze jest jeszcze m.in. filtr paliwa i sitko w baku. Nie bez znaczenia jest również informacja, czy czasem dajesz swojej :old: pojeździć na benzynie, a jeśli tak to jak często :)

#3 Offline   crazy_michael


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 29 kwietnia 2008 - 21:08

Witam,

Radhezz, zgadzam się z Tobą w sprawie temperatury i u mnie po osiągnieciu ok. 40C, sterownik automatycznie przełącza z PB na LPG. Jednakże na chwilę obecną ze względu na praktyczny brak możliwości odpalenia z PB, odpalam odrazu na LPG. W sprawie pomp, obydwie sprawdzał mechanik i są OK obydwie pracują(pierwotnie moja wstępna diagnoza była taka, że któraś z pomp przestała tłoczyć). Powiadasz filtr paliwa...,hmm...,to może być ciekawe i trafne, gdyż dawno go już nie wymieniałem. Objawy braku możliwości odpalania na PB w końcu wzieły się z dnia na dzień, były dni że wszystko chodziło jak w zegarku, potem znów nie kręcił, a następnie znów było ok, a teraz już praktycznie z PB katastrofa. Dzięki bardzo za wskazówkę, postaram się w te wolne dni obadać głębiej temat i dam znać.

Ps. paliwo tankuje zawsze na Lotosie więc parafinę w baku raczej - wykluczam. Powiedziałem raczej gdyż w te ostatnie dni kiedy doszło do usterki, paliwa miałem na pograniczu rezerwy więc..., może coś zaciągnał. Gwiazdce PB staram się nie żałować, nie przełączam manualnie odrazu po starcie na LPG, raczej spokojnie czekam aż sterownik sam wykona swą pracę. Ponadto PB staram się tankować za 50zł co trzecie tankowanie gazu, więc i na benzynie :sciana: gwiazdka czasem troszkę pośmiga . Jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam

crazy_michael








Podobne tematy Zwiń