Witam.
Też mam podobny problem z wysokim spalaniem lpg.Instalacja założona w lutym 2016 przejechane na niej jakieś 4000 km. 20l po mieście przy delikatnej jeździe. Podjechałem do gazowników na zmniejszenie dawki i regulację. Fachoecy powiedzieli że mapy gazu i bęzyny się pokrywają zmniejszyli trochę dawkę gazu. Ale niestety zmniejszenie dawki wywołało falowanie obrotów na niskich obrotach gdy stoję na światłach na d. Jak zaczyna falować przeżucam na N i przestaje. (skrzynia automat)
Dzieję się tak jak silnki jest nagrzany. lub jak odpalę silnik po krótkim postoju.Gdy silnik jest źimny po nocy pracuję równo. Nie mam problemów z mocą czy wkręcaniem się na obroty. Obroty na D to coś koło 500-600 na P i N jakieś 700-800.
Zauważyłem jeszcze że na rozgrzanym silniku na D wskaźnik ciśnienia oleju też zaczyna delikatnie się bujać między 1,7 a 2.
Tylko niewiem czy to falowanie wskaźnika oleju jest spowodowane falującymi obrotami czy odwrotnie ( zmieniające się ciśnienie w silniku powoduje falowanie obrotów)
Proszę o pomoc i naprowadzenie co muszę zrobić żeby się uporać z tą bolączką.
1
37 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 30 września 2016 - 10:11
#32
Napisano 30 września 2016 - 15:22
A ile pali na benzynie? Bo zakładając że Panowie gazownicy mówią prawdę i mapa benzynowa pokrywa się z gazową to ze strony gazowej jest wszystko w porządku.
Problemem może być rozjechana mapa benzynowa lub źle "zebrana" na pomiarach.
W takich wypadkach zazwyczaj resetuje się mapę benzynową (np. odpięcie aku na dłużej wystarcza, ale nie wiem czy w m104 na HFM jest tak samo). Potem jeździsz jakiś czas na benzynie, by silnik znów złapał korekty i dopiero wtedy od nowa stroisz gaz zaczynając od zebrania mapy benzynowej.
Poza tym weź pod uwagę że te silniki trochę w mieście biorą paliwa, a gazu pali zawsze więcej. Jak jeżdżę w mieście to 14L PB to nie jest jakieś "wow", więc gazu spodziewałbym się z 16-17L.
Problemem może być rozjechana mapa benzynowa lub źle "zebrana" na pomiarach.
W takich wypadkach zazwyczaj resetuje się mapę benzynową (np. odpięcie aku na dłużej wystarcza, ale nie wiem czy w m104 na HFM jest tak samo). Potem jeździsz jakiś czas na benzynie, by silnik znów złapał korekty i dopiero wtedy od nowa stroisz gaz zaczynając od zebrania mapy benzynowej.
Poza tym weź pod uwagę że te silniki trochę w mieście biorą paliwa, a gazu pali zawsze więcej. Jak jeżdżę w mieście to 14L PB to nie jest jakieś "wow", więc gazu spodziewałbym się z 16-17L.
#33
Napisano 05 października 2016 - 11:00
Na benzynie nie jeżdźę i nie wiem ilę pali Martwi mnie tylko to że byłem u gazowników na zmniejszeniu dawki gazu i niestety spalanie pozostało bez zmian. Tak jakby palił tyle samo co wcześniej.Pojawiły się tylko problemy z falującymi obrotami takie jak pisałem wyżej w poście.
#34
Napisano 05 października 2016 - 17:28
Dokładnie jak napisał przedmówca, się nie spodziewaj że 3,2 będzie spożywał 15L LPG w mieście, bo tyle to on benzyny smali. To , że może jakieś ludki na forum, bajkopisarze itd z , którymi nieustannie walczę o to, że piszą bzdury i wciskają kit innym o silnikach benzynowych, które to tylko wąchają paliwo a ich palą 5L na setkę, tobie napisali, że będzie spożywał 16L LPG to teraz jesteś zdziwiony i jeździsz na zmniejszanie dawki, które nie wniosło nic dobrego a nawet przeciwnie.
#35
Napisano 06 października 2016 - 09:39
Nie wiesz ile benzyny pali? No to od tego miałeś zacząć obliczenia.
#36
Napisano 13 listopada 2016 - 15:06
A czy falujace obroty na lpg moga byc spowodowane za uboga dawką gazu. Bo na PB nie faluje a jak sie przyłączy na gaz to zaczyna wariowac. Ale tylko gdy auto stoi w korku na D. Podczas jazdy jest wszystko oki. Czy moze cos byc z przepływomierzem? Ale wydaje mi sie że jak by byl uszkodzony to na benzynie też by falowal. Prosze o wskazowki.
#37
Napisano 13 listopada 2016 - 23:11
Jak na benzynie pracuje równo to na LPG też powinien. Męcz gazowników żeby się przyłożyli do regulacji, ustawienia mapy LPG albo niech wymienią podzespoły instalacji. Może są źle dobrane itd.
#38
Napisano 09 grudnia 2016 - 13:45
Obroty falują na benzynie i na gazie.
Gazowniki ustawili mapę gazu pod benzynę i obroty falują dalej lecz gdy dadzą bogatszą mieszankę na biegu jałowym (przy wciśniętym hamulcu) to obroty przestają falować na gazie.Na benzynie nadal obroty falują. Wydaje mi się że jest coś nie tak z mieszanką benzyna powietrze może za dużo dostaje powietrza i dlatego falują te nieszczęsne obroty.Czy jest ktoś z Łodzi bądź okolic bo chciałbym pożyczyć na podmiankę przepływomierz. Może ten zabieg by coś pomógł. Czy błąd sondy lambda ( uboga mieszanka)może oznaczać uszkodzony przepływomierz. Bo po tym błędzie wymieniona została sonda a falowanie i wysokie spalanie niestety pozostało.
Gazowniki ustawili mapę gazu pod benzynę i obroty falują dalej lecz gdy dadzą bogatszą mieszankę na biegu jałowym (przy wciśniętym hamulcu) to obroty przestają falować na gazie.Na benzynie nadal obroty falują. Wydaje mi się że jest coś nie tak z mieszanką benzyna powietrze może za dużo dostaje powietrza i dlatego falują te nieszczęsne obroty.Czy jest ktoś z Łodzi bądź okolic bo chciałbym pożyczyć na podmiankę przepływomierz. Może ten zabieg by coś pomógł. Czy błąd sondy lambda ( uboga mieszanka)może oznaczać uszkodzony przepływomierz. Bo po tym błędzie wymieniona została sonda a falowanie i wysokie spalanie niestety pozostało.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|