Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


189 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 lipiec 2015 - 10:05

Od jakiegoś czasu (~8 lat) myślałem o założeniu turbo.

Parametry "suszarki" GT35-30 z dość ciasną (małe AR) muszą wydechową.
"łozyska: jorurnal b. - 360 . chlodzenie olej, strona zimna: AR/ 70, strona goraca: AR/ 63 ,wymiary wirników: przód (ssanie 61/83), tyl (wirnik spalin): 57/64,4 mm wydech wylot: 58mm, dolot: na 63mm
"
Barany: inox 42 mm. Rura wydechowa od turbo do świata: inox 90 mm. Tłumiki wyspawam sam bo chcę mieć cicho. Nie będzie przelotu - ostatni tłumik chcę zrobić 3 komorowy.

IC powietrze - woda z 400CDI leżący na silniku - muszę zastanowić się i przespawać króćce wodne aby go dać radę odpowietrzyć i właściwie chłodzić. Chłodnice IC w nadkolach z elektrycznymi wentylatorami.

Paliwo - MSQ 3 już jest wtryski z saaba 400cm3/min przy 4 atm na listwie z 104.

Dołączona grafika

Wyspawałem już kawałek wydechu za turbiną. Zacząłem od tego bo ta część mocno warunkuje kształt baranów.
Proces analizy przestrzennej obrazuje zdjęcie z rurą modelowaną przy pomocy najnowszego softu plaster_CAD 5zł.

Dołączona grafika


Do tego specjalny plugin "celownik 5.0" łatwo wyznaczający warunki brzegowe.
Dołączona grafika

Od spodu wygląda tak. Potrzeba jeszcze wspawać złącze elastyczne (chyba w części schodzącej z t.) i ze 2 lub 3 połączenia V-band co by można zdemontować bez palnika.

Dołączona grafika

#2 Offline   m104


  • Postów: 4301
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lipiec 2015 - 12:03

Fajny projekt. Planujesz jakieś modyfikacje "wnętrzności" silnika, czy będziesz na razie lekko dmuchał ?

#3 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 15 lipiec 2015 - 23:25

W silniku domaga się wymiany uszczelka pod głowicą ale... poczekam aż wystrzeli. Nie planuję modyfikować go mechanicznie na dzień dzisiejszy. Z tego co piszą w internetach zaprawieni w boju: seryjna 103 znosi baardzo wiele. Będę więc dmuchał aż pierdnie by zobaczyć co. Jeśli silnik będzie dał się ratować to wróci jak nie to wstawię 3L. Wtedy lekko wyfrezuje tłoki co by ze sprężaniem zejść do 7-8. Soft turbo to był plan początkowy ale ja już jestem za stary na półśrodki ;-) Suma sumarum na dziś: interesuje mnie ~ 500 KM w połączeniu ze skrzynią 722.6 z amatorskim sterownikiem. Możliwie zero modyfikacji zewnętrznych - prócz parapetów co by zmieścić odpowiednie koła.
Dziś mimo kiepskiego dnia z racji bardzo smutnych wiadomości odstresowałem się troszkę i przyłapałem punktowo rurkę już pi razy oko do flanszy wydechowej.

Dołączona grafika

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 15 lipiec 2015 - 23:33


#4 Offline   matick


  • Postów: 59
  • Na forum od: 28 lip 2014
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A8, Vectra C, Golf IV

Napisano 16 lipiec 2015 - 07:26

No to kolejny wątek wpadł do obserwowanych. Powodzenia w działaniu i czekam na więcej :)

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 21 lipiec 2015 - 22:56

Jakoś wymęczyłem szyszkę z wyjściem na zewnętrzny w-g 60mm

Dołączona grafika

No i zaczynam kręcić barany... Wychodzi, że uda się zrobić ładny kolektor równoodległościowy. Sporo pracy mnie czeka po nocy ...

Dołączona grafika

Zastanawiam się jeszcze nad jedną sprawą - wspomniany równoodległościowy czy najprościej. Najprościej to np, dwa środkowe cylindry prawie bezpośrednio do szyszki no i dwa dalsze dłuższymi rurami.
Pytanie czy zwiększenie długości rur i komplikacja kształtu da wymierny efekt?

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 21 lipiec 2015 - 23:20


#6 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 21 lipiec 2015 - 23:50

Ciekawy dobor skrzyni 722.6 od V8 z okulara? Z amatorskim sterownikiem tzn? Skrzynia ta jest kontrolowana przez komputer zintegrowany z płytą sterowania.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 22 lipiec 2015 - 08:24


#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 22 lipiec 2015 - 06:52

W skrzyni .6 znajdują się elektrycznie włączane zawory i czujniki prędkości. Sterownik jest na zewnątrz i można podłączyć swój.
Skrzynia w momencie zmian otrzymuje sygnały a potem pozostaje na wybranym biegu do czasu kolejnego odpowiedniego połechtania prądem.
Z jakiego modelu będzie? Z jakiego się trafi tanio i dobrze... najlepiej z większego CDI. Za to konwerter z mniejszego CDI aby uzyskać trochę wyższą "stall speed" Byle średnice wałków się zgadzały.

#8 Offline   zabamix


  • Postów: 1256
  • Na forum od: 01 lut 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 E300D
  • Trzeci Mercedes:W124 E300TD
  • Inne auto:VW Golf III 1.9 GTD

Napisano 26 lipiec 2015 - 21:31

Fajnie!

Myślę że równoległościowy. Będzie fajnie bulgotał :)

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 lipiec 2015 - 07:52

Będzie równoodległościowy, rury wychodzą w okolicach 50 cm od flanszy do flanszy. Jak wszystko przemyślę to wkleję fote.

Tą szyszkę co ją pracowicie wyspawałem - wyciąłem w pień. Nie należy spawać szyszki na początku tylko najpierw ustawić turbo i dopiero.
Flansze przy głowicy miałem lata temu wyciętą ze stali czarnej (St3) ale to się kichawo spawa z nierdzewką. Znacie sensowne terminowo-pieniądzowo firmy które wytną mi detal z 10 mm nierdzewki 304. Pliki ślę w dxf.

#10 Offline   cobesh


  • Postów: 705
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 lipiec 2015 - 15:23

ALI23
obróbka mechaniczna tel. 505 42 90 42
ali.23 (at) o2.pl

#11 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 lipiec 2015 - 23:18

Dziś wyrzeźbiłem dwie rury. Do góry za turbo, w te portki, będzie jeszcze wchodziła rura w-g.
Te rury określają długość pozostałych. Mimo iż najbliżej to są najdłuższe. Jeśli bym robił kolektor "minimum" to w zasadzie z głowicy spaliny mogły by iść wprost do kolektora.

Dołączona grafika

Robota przy kolektorze to upierdliwa sprawa, nawet nie przypuszczałem, że będę się z tym tak męczył. Jednak jeśli chcę mieć w miarę równo to tnę-szlifuję-spawam-tnę-szlifuje-spawam...., nad tym można by spędzić jesień życia...


Jutro będę obdzwaniał tnących. Zadałem dziś kilka pytań do wykonawców. Dziękuję za namiar.

#12 Offline   cobesh


  • Postów: 705
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2015 - 09:27

Przesuń turbo na wysokość drugiego cylindra, i skręć je około 10-20 stopni w stronę pasażera. Rozwiąże to milion problemów o których jeszcze nie wiesz.

#13 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 28 lipiec 2015 - 09:57

Wylot sprężarki idzie na silnik. Gdybym ją przesunął do przodu to nie zmieści się wlot powietrza. Tam już ledwo co jest miejsca na sensowne kolano w bok do filtru w miejsce wydzielone po zdemontowaniu z. spryskiwacza. W nocy zrobię zdjęcie z góry z wsadzoną t-s. Ja mam wszędzie miejsca na palec bądź dwa, ot M103 w 201...
Chyba, że masz jeszcze coś na myśli... Oliwa, W-G, wlot-wylot tyle ja ogarniam, jakoś ;-)

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 28 lipiec 2015 - 10:04


#14 Offline   cobesh


  • Postów: 705
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2015 - 10:03

Zrobisz jak zechcesz. Tylko później nie narzekaj że nie ma miejsca.

#15 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 28 lipiec 2015 - 22:14

Położenie t-s w przestrzeni :-)

Chciałbym aby wlot p. skręcał zaraz w stronę zbiorniczka i tam z blachy alu. wydzielę miejsce na filtr stożkowy. Dość szczelne aby nie ssało ciepłego powietrza z komory.

Dołączona grafika

Miejsca nie jest ani dużo ani mało, trochę boję się jeszcze o barany i w-g ale...

Dołączona grafika

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 4678
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 lipiec 2015 - 22:56

Obserwuje i kibicuje. :ok:

Z jednej strony szkoda, że nie pozostajesz przy KE ;)

#17 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 28 lipiec 2015 - 23:27

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 lipiec 2015 - 22:56 napisał

Z jednej strony szkoda, że nie pozostajesz przy KE ;)

Elektroniczny wtrysk to jest błogosławieństwo. Moje KE chodziło idealnie jednak po przesiadce na MS z pierwszymi mapami z palca i bez zestrojonych stanów przejściowych silnik odżył! Potem zaprojektowałem sobie sterownik sondy szerokopasmowej (planowałem nawet wyprodukować ale nie mam czasu) i strojenie przebiegło jak po maśle. Choćby nie wiem jak się starał to KE nie będzie w stanie dać takiej szybkiej odpowiedzi na zmiany położenia pedału gazu, ma kulawe wzbogacanie i zubożanie w szybkich stanach przejściowych. Ten wtrysk miał zapewnić bezpieczną bezawaryjną pracę. Wiadomo, że przeróbka to i czas i pieniądze ale moim zdaniem warto, choćby samemu mechanikę albo elektronikę.
Elektronikę wepchnąłem w przerobione pudełko po KE bo nie lubię wyglądu druciarstwa. Nie wszystko co zrobię to mi się podoba ale - to mi się podoba ;-)
Pudełko w samochodzie na styk wchodzi i wychodzi bez ceregieli.


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 28 lipiec 2015 - 23:41


#18 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 29 lipiec 2015 - 06:51

ooo widze mądre rzeczy ;) powiedz jaki zapłon masz ori czy mody tez ?

#19 Offline   Ukaniu


  • Postów: 637
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 29 lipiec 2015 - 08:12

Na dziś zapłon pozostał stary bo nie było czasu zrobić modyfikacji zamachu czy dokręcić zębatki co by zrobić jak przykazano w takich wypadkach 3 cewki. Zostawiam to na chłodniejsze dni. Zapłon IMHO musi być z MS bo potrzeba się dostosować do doładowania, można poprawić stabilizacje obrotów jałowych, no i zareagować szybko na spalanie stukowe.

#20 Offline   cobesh


  • Postów: 705
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipiec 2015 - 10:30

Teraz doczytałem że to jest GT35/30- znaczy przy 100km/h będzie bar doładowania :)