Elektrody, elektrody, elektrody. Jak coś mocujesz w przestrzeni to elektrodą zzyt i się trzyma. Potem - owszem - TIG daje precyzje, łatwiej wypełnia ubytki - ale elektroda, elektroda daje radę. Rurka o ściance 1mm jest spawalna małym prądem (20-50 A) elektrodą 1,6.
Znów zrobiłem połączenie w moim stylu - a' la napad na sklep z kolankami...
16
[W201] M103 - Turbo baj najt
Rozpoczęty przez Ukaniu, lip 15 2015 10:05
194 odpowiedzi w tym temacie
#161
Napisano 10 marca 2016 - 08:56
#163
Napisano 08 kwietnia 2016 - 22:42
Ci spawacze alu do których trafiłem z częściami do nowego IC nie byli chętni do współpracy, ewentualnie musiał bym dać pod zastaw dom czy coś podobnego kalibru. Zdenerwowałem się na świat, pomyślałem co robić i w końcu dokonałem przeróbki mojego chińskiego inwertera na AC.
Dwa tygodnie zabawy i jest. Mocarne 300A IGBT w mostku na wyjściu, prosty sterownik z regulowanym wypełnieniem na mikrokontrolerku.
Przemeblowałem tą spawarkę doszczętnie, zmieściło się wszystko. Jak kto zna ten typ to widzi zmiany ;-)
Daje radę z 220A jeszcze muszę domontować wentyl na przykręconym radiatorze mostka.
Ze spraw W201 to w międzyczasie dotarł do mnie docelowy filtr K&N RF-1040, pasuje super :-)
Jak poskręcam to będą foty
Dwa tygodnie zabawy i jest. Mocarne 300A IGBT w mostku na wyjściu, prosty sterownik z regulowanym wypełnieniem na mikrokontrolerku.
Przemeblowałem tą spawarkę doszczętnie, zmieściło się wszystko. Jak kto zna ten typ to widzi zmiany ;-)
Daje radę z 220A jeszcze muszę domontować wentyl na przykręconym radiatorze mostka.
Ze spraw W201 to w międzyczasie dotarł do mnie docelowy filtr K&N RF-1040, pasuje super :-)
Jak poskręcam to będą foty
#164
Napisano 09 kwietnia 2016 - 18:03
Wyjście na pedał ma?
#165
Napisano 10 kwietnia 2016 - 00:25
Muszę dorobić, to nie problem. dziś ćwiczyłem spawanie i pedał by się przydał. Muszę poszukać czy mam coś z demobilu jednak chyba nie.
#166
Napisano 10 kwietnia 2016 - 22:29
Bez pedału- długo nie pospawasz. Przydało by się też chłodzenie uchwytu.
#167
Napisano 10 kwietnia 2016 - 23:11
Dziś ćwiczyłem dalej i mi nie wychodzi. Bez pedału to nie tyle co nie długo a zupełnie nie umiem. Pobieranie ciepła przez grubszą blachę gdy chce się dospawać do niej cieńszą powoduje, że jedna ledwo się oczyszcza a druga przetapia na wylot. Dorobię i będę eksperymentował dalej.
Jak się nauczę i ograniczy mnie przegrzewanie uchwytu to będę myślał nad chłodzonym - ale ile ja tego będę robił? Najwyżej krótkimi seriami z między -chłodzeniem ;-) Spawanie aluminium otwiera całkiem sporo różnych możliwości. Gdybym się za przeróbkę zabrał wcześniej M103 miało by przerobiony kolektor i IC wodny z boku.
Tak wygląda położenie filtru w przegrodzie z dosmarkaną na właściwym miejscu rurą - z drugiej strony rury wyciąć jeszcze nie zdążyłem.
Filtr się wyciąga i wkłada przyzwoicie.
Łącznik do turbo planuję zrobię z mieszka skórzanego.
Rurki zbiorniczka zmodyfikowałem w ten sposób.
Dziś doprowadzałem graciarstwo do stanu mobilnego, odpaliłem silnik - żyje . kolektory obandażowane, sonda wspawana, chłodziwo zalane.
Teraz przerwa bo na kanał musi stanąć inne ważne auto.
Jak się nauczę i ograniczy mnie przegrzewanie uchwytu to będę myślał nad chłodzonym - ale ile ja tego będę robił? Najwyżej krótkimi seriami z między -chłodzeniem ;-) Spawanie aluminium otwiera całkiem sporo różnych możliwości. Gdybym się za przeróbkę zabrał wcześniej M103 miało by przerobiony kolektor i IC wodny z boku.
Tak wygląda położenie filtru w przegrodzie z dosmarkaną na właściwym miejscu rurą - z drugiej strony rury wyciąć jeszcze nie zdążyłem.
Filtr się wyciąga i wkłada przyzwoicie.
Łącznik do turbo planuję zrobię z mieszka skórzanego.
Rurki zbiorniczka zmodyfikowałem w ten sposób.
Dziś doprowadzałem graciarstwo do stanu mobilnego, odpaliłem silnik - żyje . kolektory obandażowane, sonda wspawana, chłodziwo zalane.
Teraz przerwa bo na kanał musi stanąć inne ważne auto.
#168
Napisano 14 listopada 2016 - 12:24
I jak dalej postępy?
#169
Napisano 21 listopada 2016 - 14:38
Cisza jak w grobie
#170
Napisano 05 grudnia 2016 - 23:59
Przerwa w robocie mi się trochę przedłuża. Nie mam planów przerwania projektu. Gromadzę sobie graty w międzyczasie. Zacznę z nowymi siłami jak to z żoną po długiej delegacji. Muszę dokończyć wydech i jechać na przegląd bo tak to jest zupełny pomnik.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|