Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


189 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   elmer


  • Postów: 93
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Astra G LPG, Corsa B LPG

Napisano 29 lipiec 2015 - 17:21

Odnośnie budowy kolektora pod turbo. Przechodziłem przez to samo, ale w innym aucie z mniejszym silnikiem. Też było ciasno i też musiałem zmieniać koncepcje umiejscowienia turbosprężarki względem silnika i otoczenia. Przemyśl to co napisał cobesh. Pamiętaj też, że flansze po spawaniu deformują się i trzeba je liznąć na frezarce. Dotyczy to szczególnie flanszy przykręcanej do kanałów wylotowych w głowicy.

#22 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipiec 2015 - 19:30

Ms zamontowany super :) Jak coś to będę mieć na sprzedaż kontrolery LC-1, do tego będę mieć niedługo zegar AFR. Ja jutro może zacznę myśleć nad kolektorem wydechowym czeka mnie męczarnia. Daj znać jak na turbinie to śmiga.

#23 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 29 lipiec 2015 - 20:10

Zmian w kolektorze już raczej nie będzie (tak mi się wydaje ;-) ), staram się zrobić maksymalnie równo i symetrycznie.
Flansze chciałem ciąć z blachy 10 mm, choć jak dzwoniłem do wypalacza polecanego przez cobesha to polecał 15 mm, co by można zdjąć więcej w razie czego.
Aktualnie szyszka wygląda tak
Dołączona grafika

Kaju - Kontroler lambdy mam swój, jestem uniezależniony. Jak przejdzie moje testy to może w końcu go skomercjalizuję... ale od projektu do produkcji długa droga a ja nie mam czasu na zabawe na rynku niszowym. Tak wygląda prototyp - paskudny ale IMHO precyzyjny. Zrobiony zgodnie z wytycznymi boscha dla LSU 4.2 i 4.9, liniowa regulacja prądu ip.
Dołączona grafika

#24 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipiec 2015 - 21:07

Prosto na temat bez teoryzowania 👍
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge

#25 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 30 lipiec 2015 - 23:36

gt 20 ?? tyle to ja mam w 2.0 TD i to jest za małe...

#26 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipiec 2015 - 23:47

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 30 lipiec 2015 - 23:36 napisał

gt 20 ?? tyle to ja mam w 2.0 TD i to jest za małe...

No i w Td to moze robi roznice choc to spekulacja :)
Na 17 pompowalo z wolnych obr- 4500/5000 choc na nie dopracowanym paliwie ale dół mial zajebisty

#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 4795
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipiec 2015 - 09:39

Wyświetl postUżytkownik Rokus124ce dnia 30 lipiec 2015 - 21:07 napisał

Prosto na temat bez teoryzowania
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
Czyli coś tam pomodzone masz, więc zakładaj galerie swojego auta :ok:
http://mb201-124.eu/...b-uzytkownikow/

#28 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 31 lipiec 2015 - 10:54

Ciekawe jak to bedzie chodziło po skończeniu. Jestem ciekaw :hooray:

#29 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 sierpień 2015 - 22:06

Moja wyobraźnia przestrzenna skwierczy z przegrzania. Mam nadzieje jednak, że najtrudniejsza część kolektora jest za mną. Barany można by zatytułować - "napad na sklep z kolankami".

Dołączona grafika

Tu praktycznie wszystko ok, w rure odprowadzającą jeszcze na jej plecach wlezie wylot z zaworu w-g. Z porteczek wylezie rura doprowadzająca do zaworu.

Dołączona grafika

Tu jak widać wszystko się zmieściło, ominąłem korek spustu cieczy i łapę z sensownymi luzami. Może troszkę skoryguje luz do rury odprowadzającej ale to jak już będę spawał wszystko na gotowo.

Teraz jeszcze tylko zlecić robotę flansz i dwie rury od przodu, bez ograniczeń miejsca więc to mam nadzieje pikuś.

Wszyscy mnie olali jeśli chodzi o wycenę cięcia, wysłałem pliki z tym co jest aktualnie aby się zorientować "hał macz"- bez odpowiedzi. Dziś poprawię te flansze i będę się dopraszał aby ktuś mnie nędznego zechciał wycenić i wyciąć, o ja marny pośród tytanów.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 02 sierpień 2015 - 22:08


#30 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2015 - 22:43

Chcesz, to mam kontakt w pewnej firmie, ale daleko od Ciebie - pracuje tam moj dobry kolega, wiec jesli cos, to moge zadzwonic i podpytac. Tna laserem, woda, rozne takie. Moze daloby sie wysylkowo ogarnac temat.

#31 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 03 sierpień 2015 - 23:02

carl00s - jeśli nie dam rady w okolicy to będę prosił o kontakt, jeszcze nie poprawiłem flansz to nie cisnę tematu.

Mam nadzieje wybaczycie mi moją własną "modę na suckecs" dziś odcinek 2322. Jakby tego było za dużo to niech ktoś napisze abym spd..

Jeśli kogoś interesuje nadal kolektor to teraz będą zdjęcia.

Dołączona grafika

Tak wygląda z tyłu bez jednej rury.

Dołączona grafika

Tak się zmieściło z drugiej strony.

Dołączona grafika

A tak wygląda z boczku. Z tego boczku który w zadaniu miał gwiazdkę.

Dziękuję za ew. uwagę i przepraszam za niedogodności, ten ekshibicjonizm mnie motywuje do szybszego działania...

A jutro powinno się okazać, że rury do w-g nie pasują i tą całą robotę ch. strzelił :-))))

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 03 sierpień 2015 - 23:07


#32 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 04 sierpień 2015 - 01:55

Takie customowe barany by mi sie do m104 przydaly, gud dzob ;)

#33 Offline   matick


  • Postów: 59
  • Na forum od: 28 lip 2014
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A8, Vectra C, Golf IV

Napisano 04 sierpień 2015 - 07:30

Dawaj, dawaj, im więcej tym lepiej.

#34 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 06 sierpień 2015 - 22:49

Dziś skończyłem przymiarki zaworu w-g. Wydaje mi się, że jest sensownie... chyba ;-)

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 06 sierpień 2015 - 22:50


#35 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 09:33

Będziesz robił jeszcze raz ;)
Zobacz kolektory turbobantit, skogena czy projekty z usa.

#36 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 sierpień 2015 - 09:52

:-) ale ciągle nie rozumiem dlaczego? Ja zwykle robię po swojemu, kopiowanie mnie nie cieszy, czasem faktycznie błądzę - no ale gdzie tu ma być problem? Zwykle zresztą jak coś projektuje to się niby nie da ;-) No może się nie da ale jak na razie nikt nie zdradził czego.
Bandyci wsadzają w-g pod spód ja nie mam miejsca pod kolektorem a i rury stają się dłuższe, regulacje trudniejsze. Najlepiej było by przykleić grzybek w-g do samej szyszki. Jakakolwiek pojemność tutaj poza rurami i muszlą tłumi pulsacje ciśnienia.
Ja widzę kłopoty z: może obijać się o grodzie, może być za ciepło pod maską.
Ja lubię takie kompaktowe rozwiązania, na wylocie w w-g będzie złącze elastyczne i dalej wpust do rynny. Wychodzi też, że ta rurka z portek musi być demontowalna - dam v-band aby można do góry wyjechać przy demontowaniu z rurą odprowadzającą w razie serwisu.

#37 Offline   KrystaGG


  • Postów: 329
  • Na forum od: 04 lip 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 M104

Napisano 07 sierpień 2015 - 12:18

Lepiej czasem cos podpatrzec niz pozniej uczyc sie na bledach

Dołączona grafika Dołączona grafika
Tu masz jego projekt na fb tez uturbil m103 https://www.facebook...?type=1

#38 Offline   Ukaniu


  • Postów: 639
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 07 sierpień 2015 - 13:06

Fju, fju - ale to są projekty wyścigowe a ja robię usypiacza. Ta blaszka ma pocięte wnęki, inne fartuchy, nadkola - to nie moja droga, na razie ;-). Zrobimy listę tych którzy piszą, że się nie uda aby było wiadomo kto będzie mógł ewentualnie napisać: a nie mówiłem ! :]
Tylko ja wtedy napiszę - dla czego mi nie wyszło.
Na dziś, aktualnie, mój największy problem (jaki widzę) to przepływ wody przez położony poziomo IC z 400CDI oraz jak upchnąć chłodniczki wody we wnęki przed kołami przednimi. Ale jak dojdę do tego, po kolei, z meslami kluczami i palnikami to będę dyniował.

#39 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 14:08

Nie mówię że się nie uda. Będzie tylko problematyczne w codziennej obsłudze.

#40 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2015 - 15:35

"Podążając z tłumem nie dojdziesz dalej niż tłum, podążając samotnie możesz dojść tam gdzie nikogo jeszcze nie było".
Nawet jeśli po skończeniu pracy Ukaniu stwierdzi: "Cholera, to nie tak, muszę to zrobić od nowa!", to tak na prawdę jeśli nawet coś straci ( czas, materiał? ), to zyska czterokrotnie więcej - cenną wiedzę!
Ja kibicuję, jestem ogromnym fanem tego typu projektów ( i nie chodzi mi tu o turbo, o ogólne założenia "zrobię po swojemu" ).