Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


194 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2015 - 13:16

Pomierz stare i zadzwoń/napisz do Dziaka - ten zakład, co Ci podałem wyżej. Mają tam też sklep z takimi rzeczami, pewnie pomogą.



#82 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 listopada 2015 - 14:42

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 09 listopada 2015 - 12:35 napisał

Aktualnie nie ma u mnie za dużo ruchu w interesie bo rozkręcam silnik. Jak mirasmerc mówił jednak zdecydowałem się zdjąć głowicę. Zobaczę jak wygląda życie pod spodem. I tak muszę zdjąć miskę by zrobić spust. Muszę też zdjąć dekiel z przodu bo uszczelnienie do bloku już puściło. W zasadzie więc mam wszystko na wierzchu i aż faktycznie szkoda. Może wyjmę tłoki dam nowe pierścienie a cylindry potraktuję flex hone? Zastanawiam się, przydało by się.
Ukaniu wlasnie jestem na etapie skladania silnika i powiem ze ja masz na wierzchu wszystko i jakis zapas gotowki to nie zastanawiaj sie tylko wymien a u siebie z braku funduszy i wtedy czasu wlozylem silnik w ciemno podpiolem turbo i w jakis czas bylo git ale kilka razy przegrzalem i puscila usczeka pod glowica byla jeszcze seryjna jak sie okazalo ale z powodu przedostania sie wody do oleju i oleju do wody chcialem przeczyscic silnik i kontrolnie po sprawdzac paneki pierscienie przy tym zmieniajac :)
Nowe pierscionki kpl na 1 tłok nominal 90pln goetze do 3,0 wiec 2,6 beda podobnie kosztowac panewki dobrze wygladaly wiec nie ruszalem wszystko wyszlo 540 tloki +kpl uszczelek i sruby glowicy od viktora 420 no i niestety 3x6,5 l oleju 300pln 3x filtry itd :( mowie rob puki masz na wierzchu puzniej mozesz żałować pozdrowionka :)

#83 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 17 listopada 2015 - 00:50

To jedno, ale jesli chce pompować wiecej niż 0,5 to czekają go jeszcze inne przeróbki ;)

#84 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 listopada 2015 - 15:21

:) 0,5 To na kejetcie pompowalem :) nie no teraz bost myske w okolicach 0,7-0,8b moja konstrukcja nie jest tak rozbudowana jak ukanio robi tzn w sumie zewnętrznego vg mi brak a ta gruszka to sobie raz dziala raz nie :)

#85 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 17 listopada 2015 - 22:33

Jesli miałes gt 20 to Twoje 0,5 bara nie równa sie nijak 0,5 Ukania, bo Twoja turbina dławiła wydech i nie pozwalała sie wywietrzyc komorom spalania. Na KJ dłuzej pozyje niz na elektrycznym wtrysku, albo bedzie musiał mu palic jak KJ :D

#86 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 17 listopada 2015 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik Rokus124ce dnia 16 listopada 2015 - 14:42 napisał

Ukaniu wlasnie jestem na etapie skladania silnika i powiem ze ja masz na wierzchu wszystko i jakis zapas gotowki to nie zastanawiaj sie tylko wymien
Z kasą jest jak z kasą nigdy nie ma tyle ile potrzeba...
Jeszcze nie wyjąłem tłoków bo okazało się, że nie mam nasadki 12-kątnej bo wyjszli kajś, nie chcę na sucho dywagować o stanie pierścieni. Gładź, jesionka z honowania zniknęła miejscowo kawałek poniżej ZZ pierścienia uszczelniającego, Na 2 cylindrach przy ZZ pierścenia mam jakieś paciaje z przytartej rdzy i plamy z wżerów. Progów nie czuć ani nie widać w zasadzie.
Tak czy siak inwestowanie w silnik 2,6 chyba nie jest najlepszym pomysłem - a może się mylę i zrobić go jak przykazano?
Na dziś to jest szlif głowicy bo ma wżery, wymiana prowadnic zaworów bo pierwszy raz w życiu widziałem tak kiwające się grzybki. Trzeba coś podziałać z tą rdzą na gładzi. Gdyby pierścienie były do kitu to będzie wiadomo jak. Niby nie inwestować a i tak z tysiąc-dwa poleci.
Myśli mi się słupek M104 320 i czapka od 103 3.0...
O tym ile wytrzyma nie wiem nic, zniszczę go to... no właśnie.

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 17 listopada 2015 - 00:50 napisał

To jedno, ale jesli chce pompować wiecej niż 0,5 to czekają go jeszcze inne przeróbki ;)
Myślę, że poszedł bym w frezowanie tłoków, uszczelkę zostawił fabryczną ew piramidki. Do kanapek nie mam przekonania, za dużo miękkiego pod głowicą to nie dobrze moim zdaniem.

#87 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 17 listopada 2015 - 23:16

Ja juz mam cztery uszczelki za sobą, tez miało byc tanio i juz ponad 5 tys leci. Jesli docelowo ma byc cos wiekszego i takie nakłady sie szukują to kupuj 3.0 rób natrysk na denka tłoków kombinuj odprezenie. Ja przerobiłem mocno głowice teraz pod koniec tygodnia do odbioru mam i robie kanapke. Z checia bym wymienił tłoki na cos innego, ale nie mam pomysłu na co.

#88 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2015 - 23:27

Wyświetl postUżytkownik Ukaniu dnia 17 listopada 2015 - 22:58 napisał

Myśli mi się słupek M104 320 i czapka od 103 3.0...

Turbobandyci chyba robili coś takiego, tylko jak dobrze pamiętam było m104 3.0 i o ile się nie mylę to jeździ do dzisiaj ;)

#89 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2015 - 08:12

Warto tylko zwrócić uwagę, że w słupku m104 w styczniu 1994 roku zlikwidowali natrysk na denka tłoków.

#90 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 18 listopada 2015 - 09:36

Dałem ogłoszenie, jakby się trafił spód od M104 320 i głowica od 103 3.0 to wejdę w taki zestaw.
Jeśli 3 litrowe M104 fi 88,5 pasuje pod głowice z M103 to może i 320 89,9 wejdzie - to by mi najbardziej pasowało.








Podobne tematy Zwiń