Odnośnie budowy kolektora pod turbo. Przechodziłem przez to samo, ale w innym aucie z mniejszym silnikiem. Też było ciasno i też musiałem zmieniać koncepcje umiejscowienia turbosprężarki względem silnika i otoczenia. Przemyśl to co napisał cobesh. Pamiętaj też, że flansze po spawaniu deformują się i trzeba je liznąć na frezarce. Dotyczy to szczególnie flanszy przykręcanej do kanałów wylotowych w głowicy.
16
[W201] M103 - Turbo baj najt
Rozpoczęty przez Ukaniu, lip 15 2015 10:05
194 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 29 lipca 2015 - 17:21
#22
Napisano 29 lipca 2015 - 19:30
Ms zamontowany super Jak coś to będę mieć na sprzedaż kontrolery LC-1, do tego będę mieć niedługo zegar AFR. Ja jutro może zacznę myśleć nad kolektorem wydechowym czeka mnie męczarnia. Daj znać jak na turbinie to śmiga.
#23
Napisano 29 lipca 2015 - 20:10
Zmian w kolektorze już raczej nie będzie (tak mi się wydaje ;-) ), staram się zrobić maksymalnie równo i symetrycznie.
Flansze chciałem ciąć z blachy 10 mm, choć jak dzwoniłem do wypalacza polecanego przez cobesha to polecał 15 mm, co by można zdjąć więcej w razie czego.
Aktualnie szyszka wygląda tak
Kaju - Kontroler lambdy mam swój, jestem uniezależniony. Jak przejdzie moje testy to może w końcu go skomercjalizuję... ale od projektu do produkcji długa droga a ja nie mam czasu na zabawe na rynku niszowym. Tak wygląda prototyp - paskudny ale IMHO precyzyjny. Zrobiony zgodnie z wytycznymi boscha dla LSU 4.2 i 4.9, liniowa regulacja prądu ip.
Flansze chciałem ciąć z blachy 10 mm, choć jak dzwoniłem do wypalacza polecanego przez cobesha to polecał 15 mm, co by można zdjąć więcej w razie czego.
Aktualnie szyszka wygląda tak
Kaju - Kontroler lambdy mam swój, jestem uniezależniony. Jak przejdzie moje testy to może w końcu go skomercjalizuję... ale od projektu do produkcji długa droga a ja nie mam czasu na zabawe na rynku niszowym. Tak wygląda prototyp - paskudny ale IMHO precyzyjny. Zrobiony zgodnie z wytycznymi boscha dla LSU 4.2 i 4.9, liniowa regulacja prądu ip.
#24
Napisano 30 lipca 2015 - 21:07
Prosto na temat bez teoryzowania 👍
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
#25
Napisano 30 lipca 2015 - 23:36
gt 20 ?? tyle to ja mam w 2.0 TD i to jest za małe...
#27
Napisano 31 lipca 2015 - 09:39
Użytkownik Rokus124ce dnia 30 lipca 2015 - 21:07 napisał
Prosto na temat bez teoryzowania
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
http://mb201-124.eu/...b-uzytkownikow/
#28
Napisano 31 lipca 2015 - 10:54
Ciekawe jak to bedzie chodziło po skończeniu. Jestem ciekaw
#29
Napisano 02 sierpnia 2015 - 22:06
Moja wyobraźnia przestrzenna skwierczy z przegrzania. Mam nadzieje jednak, że najtrudniejsza część kolektora jest za mną. Barany można by zatytułować - "napad na sklep z kolankami".
Tu praktycznie wszystko ok, w rure odprowadzającą jeszcze na jej plecach wlezie wylot z zaworu w-g. Z porteczek wylezie rura doprowadzająca do zaworu.
Tu jak widać wszystko się zmieściło, ominąłem korek spustu cieczy i łapę z sensownymi luzami. Może troszkę skoryguje luz do rury odprowadzającej ale to jak już będę spawał wszystko na gotowo.
Teraz jeszcze tylko zlecić robotę flansz i dwie rury od przodu, bez ograniczeń miejsca więc to mam nadzieje pikuś.
Wszyscy mnie olali jeśli chodzi o wycenę cięcia, wysłałem pliki z tym co jest aktualnie aby się zorientować "hał macz"- bez odpowiedzi. Dziś poprawię te flansze i będę się dopraszał aby ktuś mnie nędznego zechciał wycenić i wyciąć, o ja marny pośród tytanów.
Tu praktycznie wszystko ok, w rure odprowadzającą jeszcze na jej plecach wlezie wylot z zaworu w-g. Z porteczek wylezie rura doprowadzająca do zaworu.
Tu jak widać wszystko się zmieściło, ominąłem korek spustu cieczy i łapę z sensownymi luzami. Może troszkę skoryguje luz do rury odprowadzającej ale to jak już będę spawał wszystko na gotowo.
Teraz jeszcze tylko zlecić robotę flansz i dwie rury od przodu, bez ograniczeń miejsca więc to mam nadzieje pikuś.
Wszyscy mnie olali jeśli chodzi o wycenę cięcia, wysłałem pliki z tym co jest aktualnie aby się zorientować "hał macz"- bez odpowiedzi. Dziś poprawię te flansze i będę się dopraszał aby ktuś mnie nędznego zechciał wycenić i wyciąć, o ja marny pośród tytanów.
Użytkownik Ukaniu edytował ten post 02 sierpnia 2015 - 22:08
#30
Napisano 02 sierpnia 2015 - 22:43
Chcesz, to mam kontakt w pewnej firmie, ale daleko od Ciebie - pracuje tam moj dobry kolega, wiec jesli cos, to moge zadzwonic i podpytac. Tna laserem, woda, rozne takie. Moze daloby sie wysylkowo ogarnac temat.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
Moment dokręcania śrub na , klawiaturze wałka rozrządu M103 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Blackdive |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Moje modyfikacje. W124 91r 2.0 / 2.8 turbo |
Modyfikacje,Tuning | tomsad |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|