Skocz do zawartości




* * * * * 3 głosy

[W201] M103 - Turbo baj najt


194 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2015 - 17:21

Odnośnie budowy kolektora pod turbo. Przechodziłem przez to samo, ale w innym aucie z mniejszym silnikiem. Też było ciasno i też musiałem zmieniać koncepcje umiejscowienia turbosprężarki względem silnika i otoczenia. Przemyśl to co napisał cobesh. Pamiętaj też, że flansze po spawaniu deformują się i trzeba je liznąć na frezarce. Dotyczy to szczególnie flanszy przykręcanej do kanałów wylotowych w głowicy.



#22 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipca 2015 - 19:30

Ms zamontowany super :) Jak coś to będę mieć na sprzedaż kontrolery LC-1, do tego będę mieć niedługo zegar AFR. Ja jutro może zacznę myśleć nad kolektorem wydechowym czeka mnie męczarnia. Daj znać jak na turbinie to śmiga.

#23 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 29 lipca 2015 - 20:10

Zmian w kolektorze już raczej nie będzie (tak mi się wydaje ;-) ), staram się zrobić maksymalnie równo i symetrycznie.
Flansze chciałem ciąć z blachy 10 mm, choć jak dzwoniłem do wypalacza polecanego przez cobesha to polecał 15 mm, co by można zdjąć więcej w razie czego.
Aktualnie szyszka wygląda tak
Dołączona grafika

Kaju - Kontroler lambdy mam swój, jestem uniezależniony. Jak przejdzie moje testy to może w końcu go skomercjalizuję... ale od projektu do produkcji długa droga a ja nie mam czasu na zabawe na rynku niszowym. Tak wygląda prototyp - paskudny ale IMHO precyzyjny. Zrobiony zgodnie z wytycznymi boscha dla LSU 4.2 i 4.9, liniowa regulacja prądu ip.
Dołączona grafika

#24 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2015 - 21:07

Prosto na temat bez teoryzowania 👍
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge

#25 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 30 lipca 2015 - 23:36

gt 20 ?? tyle to ja mam w 2.0 TD i to jest za małe...

#26 Offline   Rokus124ce


  • Postów: 36
  • Na forum od: 06 maj 2015
  • Miejscowość: Andrychow
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 lipca 2015 - 23:47

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 30 lipca 2015 - 23:36 napisał

gt 20 ?? tyle to ja mam w 2.0 TD i to jest za małe...

No i w Td to moze robi roznice choc to spekulacja :)
Na 17 pompowalo z wolnych obr- 4500/5000 choc na nie dopracowanym paliwie ale dół mial zajebisty

#27 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipca 2015 - 09:39

Wyświetl postUżytkownik Rokus124ce dnia 30 lipca 2015 - 21:07 napisał

Prosto na temat bez teoryzowania
Powodzenia w dalszych pracach
Turbo troszke duże u mnie mam gt20 chyba, na krótkim kolektorze i jest troszke ospała w porównaniu do gt17? ciekawe jak bedzie z twoja . Jeszcze raz powodzonka
Aby tylko bez przeszkód na droge
Czyli coś tam pomodzone masz, więc zakładaj galerie swojego auta :ok:
http://mb201-124.eu/...b-uzytkownikow/

#28 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 31 lipca 2015 - 10:54

Ciekawe jak to bedzie chodziło po skończeniu. Jestem ciekaw :hooray:

#29 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 sierpnia 2015 - 22:06

Moja wyobraźnia przestrzenna skwierczy z przegrzania. Mam nadzieje jednak, że najtrudniejsza część kolektora jest za mną. Barany można by zatytułować - "napad na sklep z kolankami".

Dołączona grafika

Tu praktycznie wszystko ok, w rure odprowadzającą jeszcze na jej plecach wlezie wylot z zaworu w-g. Z porteczek wylezie rura doprowadzająca do zaworu.

Dołączona grafika

Tu jak widać wszystko się zmieściło, ominąłem korek spustu cieczy i łapę z sensownymi luzami. Może troszkę skoryguje luz do rury odprowadzającej ale to jak już będę spawał wszystko na gotowo.

Teraz jeszcze tylko zlecić robotę flansz i dwie rury od przodu, bez ograniczeń miejsca więc to mam nadzieje pikuś.

Wszyscy mnie olali jeśli chodzi o wycenę cięcia, wysłałem pliki z tym co jest aktualnie aby się zorientować "hał macz"- bez odpowiedzi. Dziś poprawię te flansze i będę się dopraszał aby ktuś mnie nędznego zechciał wycenić i wyciąć, o ja marny pośród tytanów.

Użytkownik Ukaniu edytował ten post 02 sierpnia 2015 - 22:08


#30 Offline   carl00s


  • Postów: 2 000
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpnia 2015 - 22:43

Chcesz, to mam kontakt w pewnej firmie, ale daleko od Ciebie - pracuje tam moj dobry kolega, wiec jesli cos, to moge zadzwonic i podpytac. Tna laserem, woda, rozne takie. Moze daloby sie wysylkowo ogarnac temat.








Podobne tematy Zwiń