Dobra, a więc tak:
(klima nie wiadomo, kiedy serwisowana, na pewno co najmniej 3 lata temu)
Pierwszy test, silnik zimny, samochód w garażu, odpalamy, tryb EC:
1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 25 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 23 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 23 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 24 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 24 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 24 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 5 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8
9 Software status, A/C push button control module, manufacturer Bosch: 57, 58, etc.: manufacturer Kammer: 02, 03, etc. 60
Drugi test, silnik nagrzany, nadal tryb EC
1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 29 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 24 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 24 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 24 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 25 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 74 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 6 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8
Test trzeci, klima start i czekam minutę:
1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 25 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 22 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 10 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 10 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 6 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 86 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 15 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8
Test czwarty, tryb EC i ogrzewanie na max, po chwili:
1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 32 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 26 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 57 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 58 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 17 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 92 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 10 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8
Test piąty, z powrotem wszystko na auto, temp zadana 22 st, klima pracuje. Po 3 minutach temperatura na parowniku 8 st, na obu czujnikach nagrzewnicy systematycznie spada. Nie słyszałem, żeby wentylatory chodziły, ale mogłem ich faktycznie nie słyszeć, albo ciśnienie w układzie było niewystarczające.
0
[w140] Ciśnienie układu klimatyzacji.
Rozpoczęty przez m00n, lip 19 2015 11:40
47 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 24 lipca 2015 - 08:37
#42
Napisano 24 lipca 2015 - 09:03
m104, Czyli zdecydowanie coś u mnie jest z tym ciśnieniem. Wentylatory załączają się przy 20 barach (sprawdzone )
U mnie wygląda to tak że po wyłączeniu silnika puszczane jest gorący płyn na nagrzewnice a jak odpalę silnik to temperatura na nagrzewnicy spada ale do 24 stopni i niżej już nie schodzi więc to będą chyba te zaworki. Zastanawiam się tylko dlaczego to się dzieje tylko po wyłączeniu silnika a dopóki silnik jest uruchomiony to jest ok. Z drugiej strony sprawdzałem bez włączonej klimy te zaworki i na ustawieniu obu temperatur na niebieskie pole nie dmucha ciepłym powietrzem tylko normalnie letnim - a jakby się zaworki zawieszały to chyba bez klimy też by tak się działo? Miałem kiedyś tak w w202 że ustawiałem zimną temperaturę a leciała ciepła ale tam klimy nie było.
U mnie wygląda to tak że po wyłączeniu silnika puszczane jest gorący płyn na nagrzewnice a jak odpalę silnik to temperatura na nagrzewnicy spada ale do 24 stopni i niżej już nie schodzi więc to będą chyba te zaworki. Zastanawiam się tylko dlaczego to się dzieje tylko po wyłączeniu silnika a dopóki silnik jest uruchomiony to jest ok. Z drugiej strony sprawdzałem bez włączonej klimy te zaworki i na ustawieniu obu temperatur na niebieskie pole nie dmucha ciepłym powietrzem tylko normalnie letnim - a jakby się zaworki zawieszały to chyba bez klimy też by tak się działo? Miałem kiedyś tak w w202 że ustawiałem zimną temperaturę a leciała ciepła ale tam klimy nie było.
#43
Napisano 24 lipca 2015 - 09:07
Zaworki są zamykane po podaniu napięcia. Po wyłączeniu silnika przestają "trzymać", ale płyn nie powinien aż tak się nagrzać. Chyba, że w tym czasie pracuje pompka obiegowa - wtedy wpompuje gorący płyn do nagrzewnicy. Odepnij pompkę obiegową i sprawdź, czy dalej nagrzewnica będzie się nagrzewała po wyłączeniu silnika, ewentualnie zobacz, czy pracuje po zgaszeniu. U siebie nie sprawdzałem, jak wyglądają temperatury na nagrzewnicy po wyłączeniu, ale nigdy nie było tak, żeby po zgaszeniu gorącego i odpaleniu go za jakiś czas dmuchnęło gorącym.
#45
Napisano 24 lipca 2015 - 09:30
Podjedź sobie do "klimatologów", zapnij zegary i porównaj wartości na stronie HP z zegara z tym, co pokazuje panel klimatyzacji. Będziesz wiedział, czy masz problem z za dużym ciśnieniem, czy błędnymi wskazaniami. Takie wysokie ciśnienie pracy może się odbić z czasem na układzie. Zobacz też, co się dzieje z pompką i przewodami wodnymi (temp.) za zaworkami po zgaszeniu silnika - o ile jest tam jakieś dojście.
#46
Napisano 24 lipca 2015 - 09:42
m104, Co dokładnie sprawdzić na tych przewodach wodnych? Jeśli chodzi o temperaturę to zarówno zaworki jak i węże od nich idące są gorące. Przewód klimy przy osusaczu w oklocach tej metalowej złączki jest niestety ciepły/letni wtedy no ale się nie dziwie bo pewnie łapie temperaturę "otoczenia" zaworków.
#47
Napisano 27 lipca 2015 - 21:14
Problem rozwiązany. Za krótko była robiona próżnia. 15 min. Tylko. Teraz spuścili czynnik i zrobili próżnię 50 min. Wszystko gra ciśnienie różnie ale w przedziale 9-13. Aha czujnik ciśnienia sprawny. Pokazuje te same wartości co manometr. Także zaworek kupiony na wyrost ale i tak wymienieni do tego osusacz i filtr pp. Dziękuje wszystkim za pomoc.
#48
Napisano 22 lipca 2017 - 17:34
Witam,odkopie temat, wyświetlają mi się 3 błędy takie:
E0 53 Right temperature selector, short-circuit 3) 23 11.0
E0 9I Negative actuation, A/C compressor, interruption or short-circuit 3) 23 10.0, 30.0
EI I5 RPM increase, interruption or short-circuit 3) 23 23.0
Klimatyzacja jakoś chłodzi ale na pozycji
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) mam temperaturę na postoju między 18-20 stopni, podczas jazdy maksymalnie spada na 8 stopni przy temperaturze na dworze około 25stopni, nie wiem jak wyglądało by to przy temperaturze około 30stopni, z kratki wylatuje powietrze około 10stopni, klima była nabita na początku wakacji
gdzie szukać problemu?
E0 53 Right temperature selector, short-circuit 3) 23 11.0
E0 9I Negative actuation, A/C compressor, interruption or short-circuit 3) 23 10.0, 30.0
EI I5 RPM increase, interruption or short-circuit 3) 23 23.0
Klimatyzacja jakoś chłodzi ale na pozycji
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) mam temperaturę na postoju między 18-20 stopni, podczas jazdy maksymalnie spada na 8 stopni przy temperaturze na dworze około 25stopni, nie wiem jak wyglądało by to przy temperaturze około 30stopni, z kratki wylatuje powietrze około 10stopni, klima była nabita na początku wakacji
gdzie szukać problemu?
Użytkownik Tori edytował ten post 22 lipca 2017 - 17:34
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] wielki problem z odpowietrzeniem układu paliwoego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
Ciśnienie oleju problem. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek PL |
|
||
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mice |
|
||
W 124 2.5d podciśnienie do modulatora ASB |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | sebaIRF1 |
|
|