Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] Ciśnienie układu klimatyzacji.


47 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2015 - 08:37

Dobra, a więc tak:

(klima nie wiadomo, kiedy serwisowana, na pewno co najmniej 3 lata temu)

Pierwszy test, silnik zimny, samochód w garażu, odpalamy, tryb EC:

1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 25 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 23 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 23 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 24 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 24 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 24 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 5 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8
9 Software status, A/C push button control module, manufacturer Bosch: 57, 58, etc.: manufacturer Kammer: 02, 03, etc. 60

Drugi test, silnik nagrzany, nadal tryb EC

1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 29 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 24 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 24 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 24 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 25 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 74 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 6 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8

Test trzeci, klima start i czekam minutę:

1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 25 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 22 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 10 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 10 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 6 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 86 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 15 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8

Test czwarty, tryb EC i ogrzewanie na max, po chwili:

1 In-car temperature sensor w/ aspirator blower (B10/4) 32 C
2 Outside temperature sensor (B10/5) 26 C
3 Left heater core temperature sensor (B10/2)* 57 C
4 Right heater core temperature sensor (B10/3)* 58 C
5 Evaporator temperature sensor (B10/6) 17 C
6 Coolant temperature sensor (B10/8)* 92 C
7 Refrigerant pressure in bar (06 = 6 bar) 10 bar
8 Blower control voltage from B(min) - 60(max) 8

Test piąty, z powrotem wszystko na auto, temp zadana 22 st, klima pracuje. Po 3 minutach temperatura na parowniku 8 st, na obu czujnikach nagrzewnicy systematycznie spada. Nie słyszałem, żeby wentylatory chodziły, ale mogłem ich faktycznie nie słyszeć, albo ciśnienie w układzie było niewystarczające.



#42 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 24 lipca 2015 - 09:03

m104, Czyli zdecydowanie coś u mnie jest z tym ciśnieniem. Wentylatory załączają się przy 20 barach (sprawdzone :))
U mnie wygląda to tak że po wyłączeniu silnika puszczane jest gorący płyn na nagrzewnice a jak odpalę silnik to temperatura na nagrzewnicy spada ale do 24 stopni i niżej już nie schodzi więc to będą chyba te zaworki. Zastanawiam się tylko dlaczego to się dzieje tylko po wyłączeniu silnika a dopóki silnik jest uruchomiony to jest ok. Z drugiej strony sprawdzałem bez włączonej klimy te zaworki i na ustawieniu obu temperatur na niebieskie pole nie dmucha ciepłym powietrzem tylko normalnie letnim - a jakby się zaworki zawieszały to chyba bez klimy też by tak się działo? Miałem kiedyś tak w w202 że ustawiałem zimną temperaturę a leciała ciepła ale tam klimy nie było.

#43 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2015 - 09:07

Zaworki są zamykane po podaniu napięcia. Po wyłączeniu silnika przestają "trzymać", ale płyn nie powinien aż tak się nagrzać. Chyba, że w tym czasie pracuje pompka obiegowa - wtedy wpompuje gorący płyn do nagrzewnicy. Odepnij pompkę obiegową i sprawdź, czy dalej nagrzewnica będzie się nagrzewała po wyłączeniu silnika, ewentualnie zobacz, czy pracuje po zgaszeniu. U siebie nie sprawdzałem, jak wyglądają temperatury na nagrzewnicy po wyłączeniu, ale nigdy nie było tak, żeby po zgaszeniu gorącego i odpaleniu go za jakiś czas dmuchnęło gorącym.

#44 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 24 lipca 2015 - 09:13

m104, Znaczy u mnie nie bucha gorącym, po zgaszeniu leci normalne letnie powietrze ale klima już nie bardzo wtedy chce mrozić :)

#45 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipca 2015 - 09:30

Podjedź sobie do "klimatologów", zapnij zegary i porównaj wartości na stronie HP z zegara z tym, co pokazuje panel klimatyzacji. Będziesz wiedział, czy masz problem z za dużym ciśnieniem, czy błędnymi wskazaniami. Takie wysokie ciśnienie pracy może się odbić z czasem na układzie. Zobacz też, co się dzieje z pompką i przewodami wodnymi (temp.) za zaworkami po zgaszeniu silnika - o ile jest tam jakieś dojście.

#46 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 24 lipca 2015 - 09:42

m104, Co dokładnie sprawdzić na tych przewodach wodnych? Jeśli chodzi o temperaturę to zarówno zaworki jak i węże od nich idące są gorące. Przewód klimy przy osusaczu w oklocach tej metalowej złączki jest niestety ciepły/letni wtedy no ale się nie dziwie bo pewnie łapie temperaturę "otoczenia" zaworków.

#47 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 lipca 2015 - 21:14

Problem rozwiązany. Za krótko była robiona próżnia. 15 min. Tylko. Teraz spuścili czynnik i zrobili próżnię 50 min. Wszystko gra ciśnienie różnie ale w przedziale 9-13. Aha czujnik ciśnienia sprawny. Pokazuje te same wartości co manometr. Także zaworek kupiony na wyrost ale i tak wymienieni do tego osusacz i filtr pp. Dziękuje wszystkim za pomoc.

#48 Offline   Tori


  • Postów: 63
  • Na forum od: 09 cze 2016
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 500SE

Napisano 22 lipca 2017 - 17:34

Witam,odkopie temat, wyświetlają mi się 3 błędy takie:

E0 53 Right temperature selector, short-circuit 3) 23 11.0

E0 9I Negative actuation, A/C compressor, interruption or short-circuit 3) 23 10.0, 30.0

EI I5 RPM increase, interruption or short-circuit 3) 23 23.0

Klimatyzacja jakoś chłodzi ale na pozycji

5 Evaporator temperature sensor (B10/6) mam temperaturę na postoju między 18-20 stopni, podczas jazdy maksymalnie spada na 8 stopni przy temperaturze na dworze około 25stopni, nie wiem jak wyglądało by to przy temperaturze około 30stopni, z kratki wylatuje powietrze około 10stopni, klima była nabita na początku wakacji

gdzie szukać problemu?

Użytkownik Tori edytował ten post 22 lipca 2017 - 17:34









Podobne tematy Zwiń