Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[W124] M102, co to jest w silniku?


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipiec 2015 - 11:16

Witam :) Nazwa tematu moze malo konkretna, ale..
Otoz, gdy 7 miesiecy temu wymienialem silnik, niestety polegl jeden czujnik? czy cos takiego. No wtedy byly wazniejsze sprawy, wiec i sobie o nim zapomnialem. Teraz chcialbym go dokupic, tylko niestety nie mam pojecia co to jest, ani jak sie nazywa. Dla ulatwienia, oczywiscie zdj :) Dodatkowe ulatwienie, jakby ktos skojarzyc nie mogl, to tam powinny byc dwie rureczki, ale jedna sie wlasnie odlamala.
Dołączona grafika

#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 4896
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipiec 2015 - 11:41

Zawór termiczny odprowadzający pary benzyny ze zbiornika poprzez filtr węglowy.

#3 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipiec 2015 - 21:38

To termozawór pochłaniacza par benzyny, czarny bodaj na szwajcarię, zamiennie moze być czerwony.

#4 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lipiec 2015 - 23:44

Dzieki Panowie :) Teraz wiem do czego sluzy, ale jednak nie wiem jak sie to tak wlasciwie nazywa. W sklepie moze by sie zorientowali o co chodzi jakbym wytlumaczyl, ale takiej mozliwosci nie mam i musze zamowic na allegro, wiec nazwa by sie przydala.

#5 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipiec 2015 - 07:58

Dwie książki serwisowe twierdzą że się to nazywa "termozawór" więc jest
bardzo prawdopodobne że tak to się właśnie nazywa ;)

#6 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 24 lipiec 2015 - 10:40

To jest termozawór ale nie musi być od par benzyny, o ile dobrze pamiętam jest on również wykorzystywany do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu podczas nagrzewania silnika z zapłonem TSZ.

#7 Offline   w0jta5


  • Postów: 4896
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipiec 2015 - 11:25

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 24 lipiec 2015 - 10:40 napisał

To jest termozawór ale nie musi być od par benzyny, o ile dobrze pamiętam jest on również wykorzystywany do zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu podczas nagrzewania silnika z zapłonem TSZ.
Też prawda.

W EZL odpowiada za odprowadzanie par ze zbiornika/ filtra węglowego. 50 lub 70'C.
W TSZ odpowiada za przyśpieszenie zapłony w fazie nagrzewania. Biały 60'C.

#8 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lipiec 2015 - 11:48

Dzieki :D Bardzo mi pomogliscie :) Zawsze to kolejny krok, w doprowadzaniu Gwiazdki do ladu :)

#9 Offline   osskit


  • Postów: 31
  • Na forum od: 31 gru 2014
  • Miejscowość: Höör
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2015 - 20:36

Jednak bedzie kolejna prosba, zwiazana z tym termozaworem.. Bardzo bym prosil, jakby ktos mial mozliwosc (chociaz wydaje mi sie to trudne), zeby podac nr tej czesci. Odkrecilem swoj, obejrzalem z kazdej strony, i nigdzie zadnego nr nie widze.

#10 Offline   m104


  • Postów: 4405
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 sierpień 2015 - 20:47

a0011406260

#11 Offline   majki


  • Postów: 7
  • Na forum od: 04 lis 2018
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW e30

Napisano 07 czerwiec 2019 - 21:32

Czy można jeździć bez tego zaworu? Czy wpływa on znacząco na prace silnika?

#12 Offline   Sawyer


  • Postów: 2384
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 czerwiec 2019 - 21:59

Na pracę silnika nie ma żadnego wpływu, właściwie jeździć można. Chociaż ja bym go zainstalował na miejscu, nie jest to chyba kolosalny problem ;)

#13 Offline   tomuss1980


  • Postów: 320
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0E

Napisano 08 czerwiec 2019 - 06:51

No to u mnie jest zonk, bo pod ten zawor mam podpiete pocisnienie z kolektora i z drugiej strony moduł zapłonowy, z tym ze zapłon juz jest EZL.
Jak powinien byc prawidłowo podpiety moduł? Bezposrednio w kolektor?