Skocz do zawartości




- - - - -

M111 - brak mocy na benzynie


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michalwalker


  • Postów: 5
  • Na forum od: 16 cze 2015
  • Miejscowość: Krościenko
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lipca 2015 - 09:44

Witajcie,

Przejrzałem forum ale nie mogę nic znaleźć.

W moim w124 2.2 93 kombi mam starą instalację gazową. Dotąd chodziło wszystko idealnie zarówno na gazie jak i na benzynie aż jakiś tydzień temu zaczął dusić się na benzynie. Kiedy jest na niskich obrotach i wciskam gaz to praktycznie nie reaguje, ale kiedy już jakoś powoli wykręci się na wyższe to jest lepiej aczkolwiek nie ma takiej mocy jak zawsze i też go dusi. Odpala bez problemu i po zapaleniu od razu jak wcisnę gaz to wskoczy na wysokie obroty i przełączy na gaz. Kiedy pracuje bez wciskania gazu to pracuje nie równo.

Na gazie chodzi idealnie. Myślałem, że to kwestia jakiegoś słabego paliwa. Spuściłem z baku i nalałem 98 na dobrej stacji, ale nie ma zmian. Dolałem też specyfiku do czyszczenia wtryskiwaczy ale też nic nie pomogło chociaż zrobiłem na benzynie kilkadziesiąt kilometrów włócząc się po okolicznych wioskach. Czy ktoś może ma jakieś pomysły gdzie dalej szukać.
Pompka w baku też pracuje



#2 Offline   kaczmar52


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 kwi 2012
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lipca 2015 - 20:43

Na początek zmień filtr paliwa ;)

#3 Offline   mark2222


  • Postów: 9
  • Na forum od: 30 lip 2015
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W126 280SE MegaSquirt

Napisano 30 lipca 2015 - 06:13

Jaką masz tą instalację?? zwykła czy sekwencja??? W obu przypadkach może dojść do rozjechania mapy benzynowej. Błędy jakieś pokazuje HFM scan??

#4 Offline   michalwalker


  • Postów: 5
  • Na forum od: 16 cze 2015
  • Miejscowość: Krościenko
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2015 - 09:44

Obecnie auto chodzi bardzo dobrze na gazie ale na benzynie dalej nie chce chodzić. Odpala, a potem gaśnie po chwili . Została zmieniona przepustnica, pompa paliwa i sterownik(ten koło akumulatora). Jak mogę sprawdzić czy rozjechała się mapa benzynowa? Sprawdze dzisiaj błędy HFM

#5 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 23 września 2015 - 10:26

Rozjechania samej mapy benzynowej nie sprawdzisz od tak, możesz sprawdzić czy rozjechała się benzynowa z gazową, ale do tego potrzeba interfejsu do LPG. Jeżeli krzywe dla gazu i benzyny są rozjechane to zazwyczaj powoduje to zmianę mapy benzynowej i pogorszenie m.in dynamiki silnika.
Ale szczerze mówiąc wątpię żeby mapa rozjechała się aż tak, nie wiem jak wygląda w HFM sterowanie dawką benzynową i autodiagnostyka, ale nawet przy rozjechanej mapie sterownik powinien nadgonić poprawka krótkoterminową do mieszanki stechiometrycznej, a gdy wartość poprawki przekroczy założoną wartość progową powinien wywalić błąd. Zazwyczaj rozjechanie map objawia się spadkiem mocy i wzrostem spalania, ale silnik powinien jako tako pracować.
Jak sprawdzisz błędy będzie można coś więcej powiedzieć.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 23 września 2015 - 10:27


#6 Offline   michalwalker


  • Postów: 5
  • Na forum od: 16 cze 2015
  • Miejscowość: Krościenko
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2015 - 14:02

Zero błędów. Ach jeszcze dodam, że była robiona wiązka elektryczna

#7 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 października 2015 - 12:01

Identyczne objawy miałem w swoim 124. Winna była sonda lambda. Możesz spróbować ją wyczyścić/wymoczyć w jakimś specyfiku, u mnie to pomagało na jakiś czas. Albo odłącz ją zupełnie, pod siedzeniem pasażera przy tunelu masz wtyczkę zobaczysz czy to to.

Użytkownik ceglak edytował ten post 13 października 2015 - 12:04


#8 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 13 października 2015 - 12:54

Według mnie czyszczenie sondy lambda jest jak kilkukrotne używanie tej samej prezerwatywy... Jeżeli sonda działa słabo/nie działa to trzeba ją po prostu wymienić.

Odłączenie sondy to półśrodek. Zapewne sterownik przejdzie wtedy w tryb awaryjny i sterowanie w otwartej pętli. Silnik będzie pracował, ale może spaść moc i wzrosnąć spalenie.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 13 października 2015 - 12:58


#9 Offline   ceglak


  • Postów: 57
  • Na forum od: 25 cze 2015
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 października 2015 - 13:02

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 13 października 2015 - 12:54 napisał

Według mnie czyszczenie sondy lambda jest jak kilkukrotne używanie tej samej prezerwatywy... Jeżeli sonda działa słabo/nie działa to trzeba ją po prostu wymienić.

Odłączenie sondy to półśrodek. Zapewne sterownik przejdzie wtedy w tryb awaryjny i sterowanie w otwartej pętli. Silnik będzie pracował, ale może spaść moc i wzrosnąć spalenie.

Logiczne. Chodzi tylko o zidentyfikowanie problemu.

#10 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 13 października 2015 - 15:29

Można też miernikiem, jeżeli wartość sygnału będzie zafiksowana na konkretnej wartości (najczęściej na 0-0,1V) to sonda nie działa. Gorzej jak sonda ma już kiepską stałą czasową, wtedy odczyty będą, ale to może być za wolno dla sterownika. Tyle że szybkość sondy do sprawdzenia tylko na oscyloskopie.
Jestem przeciwnym myciu sond w celu identyfikacji problemu bo jeżeli sonda jest sprawna, a ktoś ją nieumiejętnie umyje to może ja zepsuć i niepotrzebny wydatek gotowy i czas stracony ;]
Co gorsza można dojść do złych wniosków, bo jeżeli sonda była cała, a my ja zepsuliśmy, to praca silnika może się poprawić, bo jeżeli silnik wykryje uszkodzenie sondy to może przejść w tryb awaryjny i może przestać korzystać również z tego urządzania które rzeczywiście powoduje problemy. Co prawda nie wiem czy M111 wykryło by sondę niesprawną, odłączoną to pewnie tak, ale niesprawną nie koniecznie.








Podobne tematy Zwiń