#1
Napisano 29 lipca 2015 - 16:00
-Wentylator działa jeśli nie ma zapłonu, po wł zapłonu się wyl.
-Brakuje mi wolnych obrotów
czy to wina komputera bo jest z automatu ? tylko przeprogramowanie SD da rade czy coś można połączyć ?
-odcinka obrotów 4200
podłączylem kabelek od licznika i do 40km/h mam odcinke na 4200 da się to jakoś zmniejszyć ? np w SD czy już tak musi zostac ?
wcześniej miałem ABS ASR teraz nie mam ani tego ani tego.
#2
Napisano 29 lipca 2015 - 17:38
#3
Napisano 29 lipca 2015 - 23:46
#4
Napisano 25 lipca 2017 - 19:59
Po swapie m103 na m104 mam problem z przepustnica, a mianowicie po odpaleniu wszystko jest ok obroty sa dobre silnik pracuje rowno, jak tylko rusze albo dodam gazu tak co najmniej na 3k rpm. To obroty juz nigdy nie spadaja ponizej 1,5k, dodatkowo gaz dziala wtedy od polowy i przepustnica otwiera sie tylko na max 30%. Silnik i cala reszta pochodzila z auta sprawnego jezdzacego normalnie. Dawca mial ASR i tempomat. Ktos ma pomysl na rozwiazanie problemu? Wiazka zregenerowana.
#5
Napisano 01 sierpnia 2017 - 20:45
Zapewne auto wchodzi w tryb awaryjny, objaw jaki opisujesz występuje właśnie gdy zdarzy się błąd ASR w moim aucie (w aucie z ASR można go wywołać np. przez przygazowanie kilkakrotne silnika przepustnicą - nie pedałem gazu, zapala się lampka ASR, obroty skaczą do ponad 100RPM, a pedał gazu ma duży "luz").
Mądrzy już to rozkminiali i ostatecznie chyba najłatwiej zdobyć sterownik gołego m104 bez szyny CAN. W razie czego mam taki...
#6
Napisano 02 sierpnia 2017 - 22:06
Użytkownik PiotrGo dnia 01 sierpnia 2017 - 20:45 napisał
Użytkownik PiotrGo dnia 01 sierpnia 2017 - 20:45 napisał
O ile z tempomatem można sobie poradzić o tyle z ASR-em raczej nie więc to co proponuje kol. PiotrGo jest najrozsądniejszym i najtańszym rozwiązaniem
Ponadto znacznie mniej kabelków będzie w wiązce przepustnicy a na części z ASR (tzn. sterownik i przepustnica) jak je wystawisz w rozsądnych cenach chętni na pewno się znajdą.
Użytkownik brajtas edytował ten post 02 sierpnia 2017 - 22:10
#7
Napisano 24 sierpnia 2017 - 10:25
#8
Napisano 28 sierpnia 2017 - 11:00
Żeby się nie okazało, że masz ten sam problem co koledzy:
http://mb201-124.eu/...ow/page__st__20
Odcinka (rozumiem, że chodzi Ci o tą przy maks. obrotach silnika?) jest realizowana przez ECU (sterownik silnika) chyba, że zostawiłeś przekaźnik pomp paliwa z M103 - ja tak zrobiłem u siebie - ale wtedy trzeba podłączyć z ECU do tego przekaźnika pomp paliwa z M103 kabelek z sygnałem prędkości obrotowej silnika.
W M103 ten sygnał jest pobierany z modułu zapłonowego zielono-żółtym cienkim kabelkiem, który idzie - "przez silnik" czyli w tej wiązce silnika - od modułu zapłonowego do sterownika silnika, potem do przekaźnika pomp paliwa i dalej np. do obrotomierza, do przekaźnika sprężarki klimy itd. Kolor kabelka jest cały czas ten sam zielono-zółty.
Użytkownik brajtas edytował ten post 28 sierpnia 2017 - 11:16
#9
Napisano 28 sierpnia 2017 - 13:51
Użytkownik brajtas dnia 28 sierpnia 2017 - 11:00 napisał
Żeby się nie okazało, że masz ten sam problem co koledzy:
http://mb201-124.eu/...ow/page__st__20
Odcinka (rozumiem, że chodzi Ci o tą przy maks. obrotach silnika?) jest realizowana przez ECU (sterownik silnika) chyba, że zostawiłeś przekaźnik pomp paliwa z M103 - ja tak zrobiłem u siebie - ale wtedy trzeba podłączyć z ECU do tego przekaźnika pomp paliwa z M103 kabelek z sygnałem prędkości obrotowej silnika.
W M103 ten sygnał jest pobierany z modułu zapłonowego zielono-żółtym cienkim kabelkiem, który idzie - "przez silnik" czyli w tej wiązce silnika - od modułu zapłonowego do sterownika silnika, potem do przekaźnika pomp paliwa i dalej np. do obrotomierza, do przekaźnika sprężarki klimy itd. Kolor kabelka jest cały czas ten sam zielono-zółty.
Dawca byl z 1992 sedan, silnik odpalal po swapie bez problemow (tylko ten asr go odcinal). Dzisiaj dzwonilem do mechanika i powiedziel ze juz wszystko jest ok, ponoc cos bylo nie tak z przepustnica. Jutro bede wiedzial czy juz na 100 % wszystko chodzi. A co do odcinki to na starym ECU(tym z ASR) wszystko dzialalo poprawnie. Wiazka jest kompletna przelozona z dawcy, nie ma juz zadnych sladow pod macha z m103.
Użytkownik budi edytował ten post 28 sierpnia 2017 - 13:53
#10
Napisano 29 sierpnia 2017 - 07:27
Użytkownik budi dnia 28 sierpnia 2017 - 13:51 napisał
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
Problemy z odpalaniem w124 300e na zimnym silniku |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukasz1986 |
|
||
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|