Skocz do zawartości




- - - - -

[W163] Kręci a nie odpala, jak wcisnę przycik w scyzoryku to odpala


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 22 sierpnia 2015 - 20:23

Dziś w szczerym polu (odwiedziłem rodzinę na wsi) mój Mercedes W163 ML320 3.2 V6 1999r. nie chciał mi zapalić.
Kręcił ładnie i nic. Oczywiście sprawdziłem bezpieczniki, aku no i na końcu iskrę. Okazało się, że iskry nie ma.

Podejrzenie padło na immobilizer. Sprawdziłem drugi kluczyk i to samo, sprawdziłem baterie w kluczyku i są ok (3,17V).


Po wielu próbach odpalił, odpaliłem jeszcze kilka razy i ok. Niestety po postoju znów to samo. Stało się to jeszcze 2x i dopiero zauważyłem, że odpala jak wciskam przycisk otwarcia drzwi na scyzoryku podczas przekręcania kluczyka.


Jest to dla mnie totalną zagadką, nigdy nie miałem takiego problemu, bardzo proszę o jakieś porady.

Może jakaś antena przy stacyjce się przemieściła i ciężko łapie? Może wciśnięcie przycisku dodaje fali nośnej wkładce immo?



#2 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 28 sierpnia 2015 - 22:31

Niestety to musiał być przypadek z tym wciśnięciem przycisku. Samochód przez cały tydzień zapalał bez problemu po kilka razy dziennie, dziś znów pojechałem na wieś (inną) i już stamtąd nie odjechałem - nie pomogło wciskanie przycisków na pilocie. Zero logiki. Jeździłem przez ten tydzień po małym ofroadzie, po krawężnikach, na jakąś tam górkę wjechałem i wszystko ok. Pojadę na polną drogę z dużą ilością kurzu i lipa. Wygląda też na to że to nie jest coś w silniku, ani okablowanie, dzieje się samo i naprawia samo nawet jak nic nie ruszam - za którymś razem po prostu odpali.


Doszły 2 nowe objawy dziś
- Czasem jak zamykałem drzwi nie daje znać kierunkowskazami (tak jakby jakieś drzwi były niedomknięte lub bagażnik - ale wszystko zamknął, sprawdziłem, nigdy tak nie było jak wszystko było domknięte)
- Raz udało się odpalić, przestawiłem go w dogodniejsze miejsce, zostawiłem zapalonego i po 2 min sam zgasł - pierwszy raz w życiu mu się zdarzyło - oczywiście od tej pory znów nie odpala. Kręci i kręci i nic - brak iskry.


Dla pewności podłączę jeszcze Aku pod prostownik i dam Wam znać, ale powątpiewam bo to nowa Centra Futura CA1000 100AH 900A (ma dopiero parę miesięcy) , ładowanie sprawdzałem niedawno mam bardzo ładne jest, poza tym samochód codziennie był w ruchu, nie stał - no ale cóż, zły prąd rozruchu to byłby chyba najprostsza przyczyna.
Jak na razie wszystko wskazuje na dziwny fakt, że jak jeżdżę po mieście jest 100% ok, pojadę tylko na wieś, na jakąś drogę gdzie jest sporo pyłu - występuje ten problem. Czy ktoś widzi w tym jakieś logiczne rozwiązanie?


PS. Przepraszam, że piszę post pod postem ale musiałem zwrócić uwagę na nowe fakty, które totalnie zimeniają postać rzeczy.

#3 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 13 października 2015 - 17:40

Jak zwykle przepraszam, że sam sobie odpowiadam post pod postem ale już raczej mam rozwiązanie.

Za to że mi nie zawsze dawał znać kierunkowskazami odpowiadał czujnik stłuczenia szyby - już go poprawiłem. Zarówno to jak i szereg innych poszlak jak przycisk na pilocie okazały się być ślepą uliczką i zbiegiem okoliczności.

Przyczyną był najprawdopodobniej czujnik położenia wału, ale przyczyną przyczyny okazał się pęknięty kruszec w zbiorniczku wyrównawczym. Jak silnik się nagrzał i lekko zwiększyło się ciśnienie - kapał i zalewał czujnik położenia wału równo od lewej do prawej...

Wymieniony zbiorniczek wyrównawczy i liczę że już po problemie, oby czujnik tylko nie odwalał po tylu zalaniach ;) .
Obrazek gdy jeszcze kapało: https://lh3.googleus...R=w1698-h955-no

Użytkownik zygiboos edytował ten post 13 października 2015 - 17:43


#4 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 19 października 2015 - 18:32

Cześć,
cieszę się, że rozwiązałeś problem, ale czy mógłbyś opisać jaki masz typ czujnika zbicia szyby? z komputerem czy bez? jak go poprawiłeś?

A fotka niestety nie działa.

Użytkownik k0niu86 edytował ten post 19 października 2015 - 18:33


#5 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 09 marca 2016 - 22:28

Czujnik zbicia szyby jest zintegrowany w komputerku liczącym spalanie - nie jest sprzedawany oddzielnie, trzeba kupić cały Trip Computer - A163 540 44 11

Nie chciałem się wdawać w szczegóły dlatego napisałem poprawiłem - tak naprawdę wymontowałem cały komputer podróży żeby poprawić diody, i miałem przez chwile wymontowane - dlatego doszedł dziwny symptom że nie dawał znać że się zamknął.

Co do fotki uszkodzonego zbiorniczka to wklejam jeszcze raz:
Dołączona grafika

#6 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 10 marca 2016 - 20:28

No historia fajna dobrze że z happy endem . Jutro aż maskę otworzę żeby zerknąć na zbiorniczek - to że się rozszczelniają to słyszałem ale że takie konsekwencje to już nie . Pewnie podpinka pod SD by przyspieszyła diagnoze o ile miał byś tyle szczęścia żeby usterka pojawiła się kiedy takowy podpięty będzie , z drugiej strony pewnie w historii byłyby te błedy czujnika .Ale te akcje z immo szok jak idealnie pasowało .No chcieliśmy wygodnie z bajerami to mamy teraz auta typu bez laptopa nie podchodż .Ja osobiście poszedłem w Mercedesa tylko dlatego że mam free dostęp do SD , usterki pewnie będą ale chociaż sam je znajdę/zdiagnozuję .

#7 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 13 marca 2016 - 08:53

Wyświetl postUżytkownik zygiboos dnia 09 marca 2016 - 22:28 napisał

Czujnik zbicia szyby jest zintegrowany w komputerku liczącym spalanie - nie jest sprzedawany oddzielnie, trzeba kupić cały Trip Computer - A163 540 44 11

Nie chciałem się wdawać w szczegóły dlatego napisałem poprawiłem - tak naprawdę wymontowałem cały komputer podróży żeby poprawić diody, i miałem przez chwile wymontowane - dlatego doszedł dziwny symptom że nie dawał znać że się zamknął.

Co do fotki uszkodzonego zbiorniczka to wklejam jeszcze raz:
Dołączona grafika

Oczywiście, że się da :) wersje z fabrycznym alarmem bez komputerka też były :) Mam schematy do tego bo firma w której pracuję to produkowała i wszystko jest w systemie :)

W jaki sposób poprawiłeś ten czujnik?

Offtop - jakbyś chciał zmienić/naprawić podświetlenie tego komputerka to służę pomocą :)

#8 Offline   zygiboos


  • Postów: 23
  • Na forum od: 25 sty 2015
  • Miejscowość: Boosowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:ML 320, W163, 3.2l (99r.)

Napisano 09 kwietnia 2016 - 00:02

Mały update sytuacji: Jeżeli chodzi o czujnik położenia wału to pół roku miałem spokoju po wymianie zbiorniczka - ostatnio skopał się na amen. Znów nie odpalał i 2x na noc musiałem auto zostawić i korzystać z pomocy znajomych. Kupiłem nowy czujnik i takie miałem szczęście, że akurat się skopał - po wymianie zaczął odpalać od razu - więc mam pewność, że to było to.

Tu jest filmik jak wymienić, udało mi się z kolegą zrobić to samodzielnie: https://www.youtube....h?v=Jjr3kPLty2s
Miał prawo się skopać, oryginalny, miał już 16 lat, może gdyby nie te zalewania płynem chłodzącym to jeszcze by trochę podziałał.

Dołączona grafika Dołączona grafika


PS. Co do komputerka podróży, w którym jest czujnik zbicia szyby to nic nie poprawiałem, tylko poprawiłem mój błąd że jeździłem bez niego i to powodowało problem z niezazbrajaniem alarmu (myślałem, że to kolejny objaw związany z tym, że samochód nie palił, ale nie miało to nic wspólnego z sytłacją)

PS2. Komputerek podróży generalnie zepsułem - przy próbie wymiany diod połamałem piny wyświetlacza (odginając go) i to w taki sposób, że nijak przylutować - wyświetlacz niestety padł. Na allegro kupiłem niby podobny ale inny model, chyba z CDI - źle liczy spalanie teraz :( jak puszczam gaz potrafi pokazać 60 l / 100. Totalnie bez sensu, samego wyświetlacza też nie przełożę bo ten drugi ma jeden pin więcej. No ale będę polował jeszcze może znajdę jakiś działający z moją wersją Trip Computer w dobrej cenie. Eh liczył mi spalanie idealnie, miałem fajnie zachciało mi się podświetlania w nocy :(

Użytkownik zygiboos edytował ten post 09 kwietnia 2016 - 00:05









Podobne tematy Zwiń