Skocz do zawartości




- - - - -

W124 2.5D z IV-biegową skrzynią da się?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   paksiwo


  • Postów: 74
  • Na forum od: 24 sie 2015
  • Miejscowość: Wrocłąw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 sierpnia 2015 - 20:14

Cześć, przymierzam się do kupna Mercedesa z 89 roku po swapie silnika z 2.0D na 2.5D. Gościu mówił przez telefon, że skrzynia zostałą IV biegowa. Pytanie brzmi czy wszystko będzie ok? Czy w ogóle da radę zrobić taką przekłądkę bez ruszania skrzyni? Wrzucam też link do aukcji.
Sprzedam Mercedesa W124 Bolesławiec • OLX.pl



#2 Offline   Igi


  • Postów: 35
  • Na forum od: 13 kwi 2015
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 3.0 24V Turbo Diesel DAWCA

Napisano 28 sierpnia 2015 - 12:11

Silnik w serii miał 113KM, czyli 20V, jako, że posiadałem taką samą jednostkę, wiem, że po tylu latach na pewno takiej mocy on nie ma, a te skrzynie, choć IV to równie pancerne co sam silnik. Będzie to jeździło, ale będzie Ci mocno brakowało tego V biegu. Również miałem skrzynię IV.

Strikte do pytania - tak, da się i będzie to jeździło, ale będziesz zaklinał się za V ;)

#3 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 29 sierpnia 2015 - 11:26

Na zdjęciach jest OM602 i on ma 90 KM.

#4 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 08:44

Witam.Panowie,właśnie wczoraj próbowałem zmienić silnik2,0d na2,5 20V,porażka.Skrzynia biegów nie pasuje,wałek sprzęgła za długi.Może jakaś sugestia,trochę się zagmatwałem. :slinka:

#5 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 10:59

Bo 2.0 ma sztywne koło zamachowe a 2.5 ma dwumasowe.

#6 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 14:18

Witam.Nieprawda,wałek sprzęgłowy z2,0 jest za długi ,wchodzi precyzyjnie w tarczę sprzęgła i łożysko wału korbowego 2,5 ,jednak do całkowitego skręcenia silnika ze skrzynią pozostaje ok.4cm.Wielkość jednomasy i dwumasy jest praktycznie taka sama.

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 14:49

Przy dwumasie masz skrzynie z wałkiem sprzęgłowym krótkim i niskim łożyskiem wyciskowym sprzęgła. Przy sztywnym sprzęgle wałek jest dłuższy a łożysko wyciskowe jest wyższe. Przy dwumasie wałek sprzęgłowy jest podparty łożyskiem w kole zamachowym, przy sztywnym kole łożyskiem w piaście wału korbowego. Nie ożenisz skrzyni z długim wałkiem z kołem dwumasowym.

Napisz co z jakiego silnika zastosowałeś, bo już się pogubiłem.

#8 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 15:58

Witam.A więc ,silnik 2,0d w oryginale kończy się,więc decyzja o wymianie na2,5 20V,chciałem ożenić to z resztą ,sądziłem że będzie ok.,no i wtopa,zastanawiam się jak to dalej rozsądnie dokończyć?

#9 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 17:06

Przełożenie sztywnego koła wraz z tarczą i dociskiem do nowego silnika. Ale dwa warunki:
- takie same średnice tarcz sprzęgłowych (żeby sprzęgło dało rade przenieść większy moment obrotowy nowego silnika)
- nacięcia na sztywnym kole z których czujnik odczyta prędkość obrotową silnika

Ucierpi nieco równomierność pracy silnika na sztywnym kole w porównaniu do dwumasu.

Ewentualnie zmiana skrzyni na taką z krótkim wałkiem.

#10 Offline   sycylyjczyk


  • Postów: 19
  • Na forum od: 31 paź 2014
  • Miejscowość: Mazury
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpnia 2015 - 17:27

No tak,dwumasa jest w świetnym stanie, w oryginale, chcę je zostawić,mnóswto wątpliwości ,czy można wymienić sam wałek,czy szukać skrzynki,wał napędowy pozostaje lub także wymiana .Silnik znalazłem w dosyć niskiej cenie stąd decyzja o zamianie.








Podobne tematy Zwiń