Skocz do zawartości




Demontaż łączników elastycznych wału napędowego


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 sierpnia 2015 - 16:41

Częste pytanie - po odkręceniu śrub łącznik nie chce odejść od skrzyni/dyferencjału lub nie da się odłączyć wału od łącznika. Model i nadwozie nieistotne

Nasz pacjent:

Dołączona grafika

A o to narzędzie:

Dołączona grafika

W przypadku nadwozi z silnikami m104 i m119 można posłużyć się śrubą od koła i klucza 17. Przy mniejszych silnikach potrzeba śruby o mniejszej średnicy i mniejszego klucza. Można posłużyć się wykręconą śrubą łącznika, który chcemy wymienić.

Wkładamy śrubę, ale tyle, żeby przeszła tylko przez łącznik. Nie może wejść we flanszę mocującą. Następnie mocno odchylamy klucz do tyłu. Spowoduje to wyskoczenie zgrubienia na łączniku z otworu we flanszy. Czynność przeprowadzamy w pozostałych otworach

Dołączona grafika

W przypadku dawno nie demontowanych łączników trzeba się trochę posiłować, wymagany dobry hartowany klucz, który nie będzie się wyginał. Jeśli ktoś będzie przeprowadzał więcej takich prac, polecam śrubę przyspawać do starego klucza i uciąć ją na długość szerokości łącznika. Znacznie ułatwi i przyspieszy to demontaż. Łącznik można także zdemontować uderzając młotkiem przez np przedłużkę 1/2 cala w zakucie łączące łącznik z flanszą. Rozwiązanie równie skuteczne, ale można w ten sposób "zdefasonować" łącznik. Nie polecam w przypadku, gdy chcemy go użyć ponownie.










Podobne tematy Zwiń