Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] OM605 - hałasowanie, klekotanie, stukanie silnika



107 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   PanRossa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2015 - 13:00

Witam . W skrócie . Posiadam s124 2,5D 20v (om605.911) . Od dwóch lat w śliniku było słychać charakterystyczne subtelne pukanie . Dokonałem wymiany wtrysków ale to nie pomogło więc sprawa została zamieciona pod dywan . Nie przeszkadzało to w jeździe przez kolejny rok , ledwo było to słychać . Samochód nie tracił na mocy , ciśnienie oleju zawsze ponad "3" . Lecz coś poszło nie tak . Wczoraj wracając z trasy , po przejechaniu 500 km w pewnym momencie podczas jazdy dotychczasowe subtelne stukanie przemieniło się jeden wielki klekot . Bicie - bo tak nazwałbym obecny hałas ma charakter metaliczny i dochodzi z dolnej części silnika . Auto mimo tego nie straciło na mocy i ciśnieniu oleju - o własnych siłach pokonało bez problemu jeszcze 20km do celu . Od tego czasu stoi w garażu i czeka na poradę fachowców co to może być . Silnik można odpalić , najnormalniej w świecie jak wcześniej , mocy nie stracił i tak jak napisałem z ciśnieniem oleju nie ma problemu . Moje przypuszczenia to albo panewki , co skutkuje swapem silnika , albo pompa vacum . Nie znam się na tym dlatego proszę o opinie i ewentualne rady co z tym zrobić . A i dopisze że bierze mi trochę olej (ok 1,5 l na 1000km) więc generalny remont typu wymiana panewek PLUS wymiana uszczelniacza zarowego , pierścieni itp , mi się raczej nie opłaca . Wrzucam filmik tego ohydnego bicia . Jeżeli się nie wrzucił to przepraszam ,ale informatykiem nie jestem :E
Filmik na potrzebę kolegi , więc mój lektor jest tam zbędny :D
http://speedy.sh/Un5jK/20150826-161038.mp4




#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 27 sierpnia 2015 - 15:10

Rąbie dość, sprawdź pompę vacum albo podmień. Panewki raczej nie bo miał byś spadek ciśnienia oleju, ewentualnie opiłki metalu w misce w bardziej agonalnym przypadku.

#3 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2015 - 15:57

Stanowczo za wolno jak na układ korbowy. Panewka czy sworzeń to będzie ta częstotliwość:

https://youtu.be/WS37L1G8lnA?t=22s

Stawiam na problem z aparaturą wtryskową, tym bardziej, że dźwięk znacząco się zmienia po lekkim dodaniu gazu i nie występuje w pierwszej fazie rozruchu. Masz tam dźwignie STOP na pompie wtryskowej ?

#4 Offline   PanRossa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 sierpnia 2015 - 18:58

Dziś dostałem cynk od gościa któremu zleciłem ten problem , obadał wtryski i wykluczył z nich wszelkie awarie . Coś go boli w środku motora . Chyba zdecyduje się na swap

#5 Offline   PanRossa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2015 - 17:10

Ekspertyza ujawniła usterkę . Po zdjęciu głowicy okazało się że pękł jeden z tłoków . Blok jest cały a cylinder ma mikroskopijną ryskę , więc wymiana tłoka wraz z korbowodem i sworznią załatwi sprawę .W linku macie zdjęcie uszkodzonego fanta. http://http://speedy.sh/UNgcK/11992132-1052346054784551-30987513-n-1.jpg Tak btw . nigdy bym nie przypuszczał że to tłok . Już niebawem kolejny baleron wróci na szosę :mrgreen: , Zamykam temat .

#6 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2017 - 20:48

Witajcie, jutro chrzciny mojej córki a ja od 2 tygodni walcze i brakuje mi już sił.
Przejdę do sedna sprawy.
Silnik om605
Z dnia na dzień zaczął dziwnie pracować, klekocze i stuka tylko na jałowym, przy skręcaniu kołami słuchać dziwną pracę pompy wspomagania a przy próbie ruszania dziwny hałas silnika.

Zaczałem od ściągnięcia paska i po uruchomienia silnika bez paska jest cichutko tak jak być powinno.

Więc na pierwszy rzut poszła regeneracja alternatora, następnie kiwaczka z kółkiem i tłumikiem drgań i uszczelniacz koła pasowego na wale.

Nic nie dało to wszystko, więc zrzuciłem raz jeszcze pasek i na chwilkę odpaliłem silnik i znów cisza.
Dźwięki nadal te same po założeniu paska przy pracy na jałowym i skręcaniu kierownicą.
I dziś jeszcze raz poruszyłem kołami pasowymi na pompie wspomagania i wody i zauważyłem, że cholera koło od wspomagania ma luz taki, że można je wpychać i wypychać około 2-3 mm i słychać przy tym puknięcie metaliczne, płyn w pompie jest też już nie ciekawy.

Wydałem już wszystkie oszczędności a problem nadal jest, czy ktoś z was miał podobnie, bo czytałem podobne tematy i co niektórzy z was podawali jako przyczynę, szklanki, popychacze, wtryski, zapłon, pompe paliwa, ale przypomnę, że po ściągnięciu paska wszystko chodzi cichutko jak na diesla przystało.

Będę wdzięczny za pomoc i sugestię.
Pozdrawiam

Użytkownik GORCZYK edytował ten post 16 września 2017 - 20:51


#7 Offline   Kżyho


  • Postów: 168
  • Na forum od: 28 sty 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes E320T (W210) '98
  • Trzeci Mercedes:Opel Omega B Caravan 2.2 '02
  • Inne auto:Ford Consul 2.8 '73

Napisano 16 września 2017 - 21:07

Jakimś wielkim mechanikiem nie jestem i tym bardziej nie posiadam doświadczenia z dieslem W124, ale jak na moje oko to sam sobie odpowiedziałeś już. Skoro bez paska jest cisza, a z paskiem hałas, skoro dźwięki zmieniają się przy kręceniu kierą, a pompa od wspomagania ma luz na kółku, to obstawiałbym właśnie ją albo przynajmniej jakieś łożysko w niej, jako źródło problemu. Zwłaszcza, że alternator już zregenerowaleś i napinacz, więc zapewne pompa jest już jedynym urządzeniem z osprzętu silnika, które tym paskiem jest napędzane. Chyba, że masz klime to jeszcze jej kompresor może wchodzić w grę. Ale zacząłbym myślę od tej pompy wspomagania.

#8 Offline   GORCZYK


  • Postów: 24
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 września 2017 - 21:26

Jedynie jeszcze pompa wody ale tam kółko niema luzu...
Klimy niema a luz na pompie wspomagania wykryty naprawdę późno.

Czy ktoś podpowie jak poprawnie zlać płyn wspomagania z układu.

#9 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 września 2017 - 21:59

Strzykawką ze zbiorniczka, a następnie odkręcasz przewód ciśnieniowy od pompy. Wtedy cały płyn z pompy wspomagania zejdzie.
Przy okazji możesz zmienić filterek (jest na dnie zbiorniczka).

Użytkownik Szarik edytował ten post 16 września 2017 - 22:00


#10 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 16 września 2017 - 22:05

Sprawdź kolego GORCZYK czy ucho od pompy wspomagania ci się nie urwało. Miałem podobny objaw w moim 0605. Pompa wisiała na jednej śrubie i hałasowała. Pomogło na tymczasem podłożenie podkładki większej i skręcenie mocniejsze, a potem wymiana na dobrą używkę.








Podobne tematy Zwiń