Witam,
Rok mi juz minal prawie i ponad 20k km wiecej na liczniku mojego merka.
Ceny paliw coraz drozsze itd. Czas przyszedl na instalacje gazowa.
Moje kombi jest z listopada 1993 z przejechanymi 273 000km. Silniczek 3200cm3 z automatyczna 5biegowa skrzynia. Stan silnika, blach, wnetrza uwazam za wzorowy (zreszta nie tylko a i jeszcze kilku mechanikow) Merk sprawuje sie super ale jego duzy silnik i 18tki powoduja nie male spalanie.
Rozwazam zalozenie instalacji gazowej oczywiscie IV generacji no i zeby nie okaleczac kombi, ze zbiornikiem w kole zapasowym.
Teraz kilka pytan:
- o jakim przedziale pieniedzy powinienem myslec, zeby nie przeplacic ale zeby tez nie odwalili mi kaszany
- czy ktos z Was juz mial do czynienia z tym silnikiem w gazie, jesli tak to na co mam zwracac uwage przy wyborze instalacji itd.. ?
- moze ktos jakis warsztat polecicie z pln-wsch Polski cos z pomiedzy: (3miasto, Olsztyn, Warszawa) co naprawde zna sie na rzeczy
ps
mam nadzieje ze nie wejdzie planowana podwyzka akcyzy gazu planowana przez ministerstwo finansow od 1 stycznia 2009r. Zeby gaz o 40gr wiecej kosztowa, ocip ieli?
0
LPG w W124 E320T
Rozpoczęty przez tunio, maj 03 2008 03:49
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 maja 2008 - 03:49
#4
Napisano 13 maja 2008 - 14:29
No to jestem bliski instalacji.
Znalazlem w okolicy polecany przez wszystkich dobry zaklad i taka oferte od nich otrzymalem:
Witam,
proponowałam Panu system sekwencyjnego wtrysku gazu włoskiej prod. firmy BRC o nazwie: BRC SEQUENT-56, wyposażonym w reduktor BRC GENIUS MAX (moc powyżej 140 KW), wtryskiwacze BRC (wszystkie elementy tej firmy + zbiornik STAKO). Do silnika 6-cyl. koszt w granicach 5000 PLN + dopłata za zbiornik pionowy 300-500 PLN.
Drugim rozwiązaniem jest instalacja (sekwencja lub wtrysk grupowy) oparty na reduktorze TOMASETTO, wtryskiwaczach włoskich Zavoli i komputerze AGIS (polskim), którego cena wynosi 4100 PLN +dopłata za zbiornik.
Bardziej powszechnym systemem jest BRC, którego serwisy można znaleźć praktycznie na całym świecie. Gwarancja wynosi 24 miesiące, bez limitu kilometrów. BRC SEQUENT-56 spełnia normy EURO 3, EURO 4.
Cenowo to mi pasuje 4100, takim wlasnie budzetem dysponuje, nie chce naprawde przekraczac magicznych 5 tysiecy. Tylko mi nie piszcie zebym jeszcze dozbieral i dolozyl jeszcze kolejnego tysiaka
Czym te instalacje roznia sie w praktyce. Chodzi mi o to ze 1000zl wiecej odczuje w portfelu ale pytanie czy ten tysiac odczuje w tej drozszej instalacji??
Edit: Maj 19, 2008 13:52
Wez badz madry.
Wyslalem zapytania do kilku firm poleconych przez znajomych i kolejna odpowiedz z innego warsztatu:
Zalecamy instalacje BRC blitz koszt 1900zł +200zł za wlew paliwa ,pionowego zbiornika aktualnie do tego zamochodu nie ma .
No naprawdę milo by bylo miec te 3000zl w kieszeni .... nie powiem!
Co mam wybrac, Pomocy!
Edit: Pon Maj 19, 2008 15:31
Znalazlem jeszcze taka wypowiedz na jednym z mercedesowskich for, ktora nie wiem dlaczego ale ma dla mnie sens:
" Tylko IGSystem Landi Renzo - byl zaprojektowany do silnikow z systemem KE-Tronick i KE-Jettronick - tylko ta instalacja dziala poprawnie w silnikach w ktorych instalacja wtryskowa benzyny to MPI - czyli wielopunktowy ciagly wtrysk paliwa - tak jest w silnikach M103 i M104. (kiedys byla instalacjia ELPI Gazu ze sterownikiem Leonardo Plus - tez by poprawnie dzialala ale ELPI Gaz nie prowadzi juz sprzedazy tej instalacji).
Koszt zalozenia na 6 cylindrow w Wawie to okolo 4tys PLN
Zadnej innej instalacji nie warto zakladac do tych silnikow. "
Co wy na to?
Znalazlem w okolicy polecany przez wszystkich dobry zaklad i taka oferte od nich otrzymalem:
Witam,
proponowałam Panu system sekwencyjnego wtrysku gazu włoskiej prod. firmy BRC o nazwie: BRC SEQUENT-56, wyposażonym w reduktor BRC GENIUS MAX (moc powyżej 140 KW), wtryskiwacze BRC (wszystkie elementy tej firmy + zbiornik STAKO). Do silnika 6-cyl. koszt w granicach 5000 PLN + dopłata za zbiornik pionowy 300-500 PLN.
Drugim rozwiązaniem jest instalacja (sekwencja lub wtrysk grupowy) oparty na reduktorze TOMASETTO, wtryskiwaczach włoskich Zavoli i komputerze AGIS (polskim), którego cena wynosi 4100 PLN +dopłata za zbiornik.
Bardziej powszechnym systemem jest BRC, którego serwisy można znaleźć praktycznie na całym świecie. Gwarancja wynosi 24 miesiące, bez limitu kilometrów. BRC SEQUENT-56 spełnia normy EURO 3, EURO 4.
Cenowo to mi pasuje 4100, takim wlasnie budzetem dysponuje, nie chce naprawde przekraczac magicznych 5 tysiecy. Tylko mi nie piszcie zebym jeszcze dozbieral i dolozyl jeszcze kolejnego tysiaka
Czym te instalacje roznia sie w praktyce. Chodzi mi o to ze 1000zl wiecej odczuje w portfelu ale pytanie czy ten tysiac odczuje w tej drozszej instalacji??
Edit: Maj 19, 2008 13:52
Wez badz madry.
Wyslalem zapytania do kilku firm poleconych przez znajomych i kolejna odpowiedz z innego warsztatu:
Zalecamy instalacje BRC blitz koszt 1900zł +200zł za wlew paliwa ,pionowego zbiornika aktualnie do tego zamochodu nie ma .
No naprawdę milo by bylo miec te 3000zl w kieszeni .... nie powiem!
Co mam wybrac, Pomocy!
Edit: Pon Maj 19, 2008 15:31
Znalazlem jeszcze taka wypowiedz na jednym z mercedesowskich for, ktora nie wiem dlaczego ale ma dla mnie sens:
" Tylko IGSystem Landi Renzo - byl zaprojektowany do silnikow z systemem KE-Tronick i KE-Jettronick - tylko ta instalacja dziala poprawnie w silnikach w ktorych instalacja wtryskowa benzyny to MPI - czyli wielopunktowy ciagly wtrysk paliwa - tak jest w silnikach M103 i M104. (kiedys byla instalacjia ELPI Gazu ze sterownikiem Leonardo Plus - tez by poprawnie dzialala ale ELPI Gaz nie prowadzi juz sprzedazy tej instalacji).
Koszt zalozenia na 6 cylindrow w Wawie to okolo 4tys PLN
Zadnej innej instalacji nie warto zakladac do tych silnikow. "
Co wy na to?
#5
Napisano 19 maja 2008 - 17:18
ja miałem M104 i dokładnie to Landi Renzo IGS. Nic złego nie mogę na tę instalację powiedzieć. Jedno co się zaczęło dziać, to pływanie obrotów na benzynie. Gdy pojeździłem z 10 kilometrów tylko na tym paliwie, usterka znikała - aż do następnej jazdy na gazie. Do tej pory nie znam przyczyny, ale stawiam na rozwalanie map sterownika benzyny przez gaz.
Dopytaj sie o to gdybyś montował IGS.
Dopytaj sie o to gdybyś montował IGS.
#6
Napisano 20 maja 2008 - 15:42
Ostatnie pytanie.
Po kilku dobrych godzinach, czytania dziesiatek watkow, setek postow, mejlach i telefonach znalzlem i gazownika i instalacje jakie mam do wyboru:
Gazownik:
Migaz-S na Modlińskiej w W-wie, dlatego ze chlopaki jezdza tam W124 E320 na codzien i dlatego ze maja dobra oferte cenowa i dobre podejscie do klienta. Pierwsze wrazenie - profeska!
Instalacje:
- STAG 300 w kompletacji do 200kw 3100-3700zl
- Landirenzo Omegas 4400-5000zl (zalecana przez nich)
Widelki cenowe w zaleznosci od zbiornika:
" ... Najczęściej montujemy
zbiorniki toroidalne leżące, delikatnie przerobione przez nas tak byśmy
mogli ustawiać je w pionie. Wadą tego rozwiązania jest iż nie odbija zawór
przy tankowaniu. Przy takim zbiorniku obowiazują te niższe ceny. Przy
zbiorniku zamawianym od producenta cpecjalnie przygotowanym na ustawienie w
pionie cena wzrasta o około 600 zł gdyż średnio jest taka różnica w cenie
między tymi zbiornikami. Zbiornik ,,robiony,, przez nas będzie miał
pojemność 51 L, zbionik od producenta około 45 L. "
Teraz rozkminka, ktora instalacje bedzie lepsza do tego silniczka?
Znalazlem bardzo ciekawa dyskusje na forum opla odnosnie plusow i minusow kazdej z instalacji.
Wychodzi na to, ze STAG 300 spelnia moje wymagania co do ceny, zawodnosci, serwisu itd. Samochodem robie ok 15-20k km rocznie. Nie chce montowac instalcji bedacej 1/3 wartosci samochodu ale z drugiej strony ostatnia rzecza ktora bym chcial to jest zalowanie ze nie dalem 1300zl wiecej i nie wzialem instalacji Landirenzo.
Koledzy, dobrze zrobie jak wezme STAGa 300 ??
Help:)
Po kilku dobrych godzinach, czytania dziesiatek watkow, setek postow, mejlach i telefonach znalzlem i gazownika i instalacje jakie mam do wyboru:
Gazownik:
Migaz-S na Modlińskiej w W-wie, dlatego ze chlopaki jezdza tam W124 E320 na codzien i dlatego ze maja dobra oferte cenowa i dobre podejscie do klienta. Pierwsze wrazenie - profeska!
Instalacje:
- STAG 300 w kompletacji do 200kw 3100-3700zl
- Landirenzo Omegas 4400-5000zl (zalecana przez nich)
Widelki cenowe w zaleznosci od zbiornika:
" ... Najczęściej montujemy
zbiorniki toroidalne leżące, delikatnie przerobione przez nas tak byśmy
mogli ustawiać je w pionie. Wadą tego rozwiązania jest iż nie odbija zawór
przy tankowaniu. Przy takim zbiorniku obowiazują te niższe ceny. Przy
zbiorniku zamawianym od producenta cpecjalnie przygotowanym na ustawienie w
pionie cena wzrasta o około 600 zł gdyż średnio jest taka różnica w cenie
między tymi zbiornikami. Zbiornik ,,robiony,, przez nas będzie miał
pojemność 51 L, zbionik od producenta około 45 L. "
Teraz rozkminka, ktora instalacje bedzie lepsza do tego silniczka?
Znalazlem bardzo ciekawa dyskusje na forum opla odnosnie plusow i minusow kazdej z instalacji.
Wychodzi na to, ze STAG 300 spelnia moje wymagania co do ceny, zawodnosci, serwisu itd. Samochodem robie ok 15-20k km rocznie. Nie chce montowac instalcji bedacej 1/3 wartosci samochodu ale z drugiej strony ostatnia rzecza ktora bym chcial to jest zalowanie ze nie dalem 1300zl wiecej i nie wzialem instalacji Landirenzo.
Koledzy, dobrze zrobie jak wezme STAGa 300 ??
Help:)
#7
Napisano 29 maja 2008 - 07:38
Ja też jakiś czas temu stałem przed wyborem instalacji.
Poszedłem do mojego mechanika, który na co dzień jeździ W124 E280 z instalacją LPG (taka sama jednostka jak twoja, z tym, że pojemność mniejsza). Polecił mi jednego gazownika (którego zresztą polecają sobie na różnych forach mercedesowych różni ludzie).
http://www.auto-gaz.waw.pl/
Facet nie ma dużego zakładu - ale za to robi dobrze i solidnie (i nie ma problemów z serwisem, płatnością itd).
Zamiast butli pionowej weź sobie butlę w koło + dojazdówkę (zawór będzie ci odbijał i wszystko bedzie cacy).
ja mam BRC Seq (mój mech, który zajmuje się mercedesami od kilkunastu lat też ma BRC) i jestem bardzo zadowolony - tobie polecam to samo (myślałem nad STAGiem - ale dałem sobie spokój).
Poszedłem do mojego mechanika, który na co dzień jeździ W124 E280 z instalacją LPG (taka sama jednostka jak twoja, z tym, że pojemność mniejsza). Polecił mi jednego gazownika (którego zresztą polecają sobie na różnych forach mercedesowych różni ludzie).
http://www.auto-gaz.waw.pl/
Facet nie ma dużego zakładu - ale za to robi dobrze i solidnie (i nie ma problemów z serwisem, płatnością itd).
Zamiast butli pionowej weź sobie butlę w koło + dojazdówkę (zawór będzie ci odbijał i wszystko bedzie cacy).
ja mam BRC Seq (mój mech, który zajmuje się mercedesami od kilkunastu lat też ma BRC) i jestem bardzo zadowolony - tobie polecam to samo (myślałem nad STAGiem - ale dałem sobie spokój).
#8
Napisano 12 lipca 2008 - 06:41
GAZ ZALOZONY
Czekalem z postem 4.000 km, zeby nie zapeszyc.
Zagazowalem chlopaka tak jak pisalem wczesniej w migazie w w-wie.
Wybralem instalcje STAG 300, zbiornik gazu w pionowym kole zapasowym, przez nich modyfikowanym 51l (bez plywaka co prawda) wchodzi do niego miedzy 38 a 46l.
Wszystko chodzi i d e a l n i e. Zadnych zastrzezen. Znowu pokochalem jezdzic moim samochodem (wczesniej przyjemnosc z jazdy psula mysl tankowania bestii)
Teraz w koncu moge wykorzystywac moc silnika tak jak ja chce a nie jak portfel-zdorwy rozsadek pozwalal. Auto zachowalo swoja moc, elastycznosc itd. Praktycznie zadnych roznic, czasem jak trafi sie fajnieszy gaz mam odczucia ze lepiej chodzi niz na benzynie.
Spalanie.
Trasa - Polska - bardzo dynamiczna jazda 140-160km/h duzo agresywnego wyprzedzania ok 16,8l/100km
Trasa - Polska - dynamiczna jazda 120-140km/h, energiczne lecz nie agresywne wyprzedzanie 14,7l/100km
Trasa - Europa - spokojna jazda przy 140km/h, bez energicznego wyprzedzania - najlepszy wynik jaki udalo mi sie wykonac to ok 12.5l/100km
Nie sprawdzalem ile pali najmniej bo naprawde nie mam ochoty jezdzic 90km/h z wylaczona klima, bo nie o to tutaj chodzi. Nie mialem tez okazji sprawdzic spalania strikte miejskiego ale wiem, ze nigdy nie przekroczylem 18l/100km podczas mieszanego cyklu
Warto jeszcze dodac ze to wszystko bylo jezdzone na 18tkach 225, dzieki ktorym spalanie na benzynie podskoczylo mi o jakis 1l wiecej na 100km
Ogolnie jestem nie samowicie zadowolony. Chlopaki z Migazu spisali sie na medal. Fachowa obsluga, dobry kontakt mejlowo-telefoniczny. Dotrzymali terminow, przewidzieli pare krokow na przod, co musze wymienic, sprawdzic przed zalozeniem gazu. Samochod sprawdzili, wszystko wytlumaczyli. Do tego cena atrakcyjna cena. Ah i eh
Bardzo dobra inwestycja i nie chodzi o to kiedy sie zwroci tylko o swiadomosc jazdy samochodem, ktory juz nie pali bajonskich sum pieniedzy tylko tyle co przecietny samochod, dzieki czemu przyjemnosc jest wielka
Czekalem z postem 4.000 km, zeby nie zapeszyc.
Zagazowalem chlopaka tak jak pisalem wczesniej w migazie w w-wie.
Wybralem instalcje STAG 300, zbiornik gazu w pionowym kole zapasowym, przez nich modyfikowanym 51l (bez plywaka co prawda) wchodzi do niego miedzy 38 a 46l.
Wszystko chodzi i d e a l n i e. Zadnych zastrzezen. Znowu pokochalem jezdzic moim samochodem (wczesniej przyjemnosc z jazdy psula mysl tankowania bestii)
Teraz w koncu moge wykorzystywac moc silnika tak jak ja chce a nie jak portfel-zdorwy rozsadek pozwalal. Auto zachowalo swoja moc, elastycznosc itd. Praktycznie zadnych roznic, czasem jak trafi sie fajnieszy gaz mam odczucia ze lepiej chodzi niz na benzynie.
Spalanie.
Trasa - Polska - bardzo dynamiczna jazda 140-160km/h duzo agresywnego wyprzedzania ok 16,8l/100km
Trasa - Polska - dynamiczna jazda 120-140km/h, energiczne lecz nie agresywne wyprzedzanie 14,7l/100km
Trasa - Europa - spokojna jazda przy 140km/h, bez energicznego wyprzedzania - najlepszy wynik jaki udalo mi sie wykonac to ok 12.5l/100km
Nie sprawdzalem ile pali najmniej bo naprawde nie mam ochoty jezdzic 90km/h z wylaczona klima, bo nie o to tutaj chodzi. Nie mialem tez okazji sprawdzic spalania strikte miejskiego ale wiem, ze nigdy nie przekroczylem 18l/100km podczas mieszanego cyklu
Warto jeszcze dodac ze to wszystko bylo jezdzone na 18tkach 225, dzieki ktorym spalanie na benzynie podskoczylo mi o jakis 1l wiecej na 100km
Ogolnie jestem nie samowicie zadowolony. Chlopaki z Migazu spisali sie na medal. Fachowa obsluga, dobry kontakt mejlowo-telefoniczny. Dotrzymali terminow, przewidzieli pare krokow na przod, co musze wymienic, sprawdzic przed zalozeniem gazu. Samochod sprawdzili, wszystko wytlumaczyli. Do tego cena atrakcyjna cena. Ah i eh
Bardzo dobra inwestycja i nie chodzi o to kiedy sie zwroci tylko o swiadomosc jazdy samochodem, ktory juz nie pali bajonskich sum pieniedzy tylko tyle co przecietny samochod, dzieki czemu przyjemnosc jest wielka
#9
Napisano 15 lipca 2008 - 21:59
w moim MB E200 sekwencja pali ok 11-13l/LPG na sekwencji PRINCS, holenderskie wtryski
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
M111 2.2 +LPG zgasł podczas jazdy i nie odpala |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamilu98 |
|
|
|
W124 2.0 m111 Czyszczenie wtryskiwaczy lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
W124 coupe 2.0b+lpg układ paliwowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thatsmajk |
|
||
W124 2.0 m111 Pojemność butli a ilosc tankowanego lpg. |
LPG i Paliwa Alternatywne | Przemek84 |
|
||
w201 PB + LPG. Nie odpala na PB na LPG odpala w miarę dobrze |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Guldan |
|