Ostatnio wziąłem się za wymianę tulei wahacza przedniego.
Tak wyglądały stare, guma była popękana i sparciała:
By dobrać się do wahacza trzeba zdjąć sprężynę. Ja to robiłem bez ściągacza bo tak najłatwiej mimo że ściągacz mam dorobiony z pręta gwintowanego i płytek. Trzeba rozpiąć sworzeń zwrotnicy. Gdyby nie chciał zejść po wybiciu śruby wystarczy rozchylić lekko jego ramiona wbijając gruby śrubokręt w miejsce jak na zdjęciu:
Ramiona się nieco rozchylą i uwolnią sworzeń, można łatwo wyjąć zwrotnicę. Wahacz musi być podparty np. żabą.
Następnie trzeba poluzować tuleje wahacza oraz odkręcić stabilizator. Wahacz musi zejść jak najbardziej w dół by sprężynę można było wyjąć. A wahacz opuszczamy podnośnikiem jak na filmie:
https://youtu.be/UpaABvpTz_g
Gdy sprężyna już wyjęta można odkręcić całkowicie śruby mimośrodowe i wyjąć je. Mi wszystkie poszły lekko. Żadnej nie trzeba było ciąć. Wyjmujemy wahacz.
Miejsce po zdjętym wahaczu:
Przy okazji warto porządnie oczyścić i zakonserwować kielichy sprężyn. Gdy nie ma sprężyny można zagumować każdy zakamarek kielicha:
Tuleje wybijamy i montujemy nowe jak na filmie poniżej:
https://youtu.be/NYVHIdCmIwY
Tuleje wybijamy w ten sposób:
Najpierw trzeba rozkuć zakucie aluminiowej rurki:
I wybić tuleje obstukując zdrowo rant tulei na całym obwodzie:
Montaż:
Pamiętamy o właściwej pozycji nowych tulei:
Tuleje wprasowujemy śrubą z podkładkami. Najlepiej użyć śruby średnicy 14 mm. Można też użyć śrub mimośrodowych i podkładek. Tuleje przed wciskaniem posmarować mydłem.
Należy jeszcze włożyć rurkę aluminiową i zakuć z drugiej strony:
Montujemy do samochodu, wkładamy sprężynę. Wahacz podnosimy żabą, sprężyna się ściśnie, składamy resztę i gotowe.
Tuleje dokręcamy na opuszczonym na koła samochodzie, trzeba także ustawić geometrię śrubami mimośrodowymi.
2
Wymiana tulei wahacza przedniego
Rozpoczęty przez markslew, wrz 19 2015 22:00
Brak odpowiedzi do tego tematu
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|