Skocz do zawartości




Wymiana tulei wahacza przedniego


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 19 września 2015 - 22:00

*
Popularny

Ostatnio wziąłem się za wymianę tulei wahacza przedniego.
Tak wyglądały stare, guma była popękana i sparciała:

Dołączona grafika


By dobrać się do wahacza trzeba zdjąć sprężynę. Ja to robiłem bez ściągacza bo tak najłatwiej mimo że ściągacz mam dorobiony z pręta gwintowanego i płytek. Trzeba rozpiąć sworzeń zwrotnicy. Gdyby nie chciał zejść po wybiciu śruby wystarczy rozchylić lekko jego ramiona wbijając gruby śrubokręt w miejsce jak na zdjęciu:

Dołączona grafika

Ramiona się nieco rozchylą i uwolnią sworzeń, można łatwo wyjąć zwrotnicę. Wahacz musi być podparty np. żabą.

Następnie trzeba poluzować tuleje wahacza oraz odkręcić stabilizator. Wahacz musi zejść jak najbardziej w dół by sprężynę można było wyjąć. A wahacz opuszczamy podnośnikiem jak na filmie:

https://youtu.be/UpaABvpTz_g

Gdy sprężyna już wyjęta można odkręcić całkowicie śruby mimośrodowe i wyjąć je. Mi wszystkie poszły lekko. Żadnej nie trzeba było ciąć. Wyjmujemy wahacz.

Miejsce po zdjętym wahaczu:

Dołączona grafika

Przy okazji warto porządnie oczyścić i zakonserwować kielichy sprężyn. Gdy nie ma sprężyny można zagumować każdy zakamarek kielicha:

Dołączona grafika


Tuleje wybijamy i montujemy nowe jak na filmie poniżej:

https://youtu.be/NYVHIdCmIwY



Tuleje wybijamy w ten sposób:

Najpierw trzeba rozkuć zakucie aluminiowej rurki:

Dołączona grafika

I wybić tuleje obstukując zdrowo rant tulei na całym obwodzie:

Dołączona grafika

Montaż:

Pamiętamy o właściwej pozycji nowych tulei:

Dołączona grafika

Tuleje wprasowujemy śrubą z podkładkami. Najlepiej użyć śruby średnicy 14 mm. Można też użyć śrub mimośrodowych i podkładek. Tuleje przed wciskaniem posmarować mydłem.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Należy jeszcze włożyć rurkę aluminiową i zakuć z drugiej strony:

Dołączona grafika





Montujemy do samochodu, wkładamy sprężynę. Wahacz podnosimy żabą, sprężyna się ściśnie, składamy resztę i gotowe.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


Tuleje dokręcamy na opuszczonym na koła samochodzie, trzeba także ustawić geometrię śrubami mimośrodowymi.










Podobne tematy Zwiń