Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 2,3 jak ustawić parownik pod blosa


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 23 września 2015 - 20:52

Witam zaobserwowałem pewien objaw ostatnio po zmianie miksera na blosa przy ustawieniu blosa standardowo 2,5 duża śruba i mała śruba 1,5 obrotu samochód jedzie fajnie do 3000 obr. pużniej jedzie trochę tępawo nie ma ochoty się rozpędzić po odpuszczeniu gazu i spadku obr. do około 2800 jedzie normalnie, pomyślałem sobie że ma za małą dawkę gazu więc dużą śrubą na blosie odkręciłem 1/4 obrotu jeszcze dodatkowo do tych 2,5 ale nic to nie dało może jest odrobinę mocniejszy do tych magicznych 3000 obr. puzniej to samo czyli jedzie ale topornie i tu pytanie, na reduktorze/parowniku są dwie śruby jedna plastikowa wykręcona na 3,5 obrotu czyli ustawiona fabrycznie a druga na imbus której nie dotykałem, może trzeba nimi zwiększyć dawkę ale najpierw wole poczekać na wasze podpowiedzi zanim coś po chrzanie, :hmm:

Użytkownik markslew edytował ten post 26 września 2015 - 20:54




#2 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 23 września 2015 - 21:18

Do blosa parownik rozkręcasz na full. Zazwyczaj parowniki mają jedną śrubę odpowiadającą za sztywność membrany, niektóre mają też drugą od wolnych obrotów. Ciężko powiedzieć czy tak jest u Ciebie bez modelu parownika lub zdjęcia owych śrub.
A blos prawidłowo zamontowany (register wywalony, a blos pionowo)?

#3 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 24 września 2015 - 20:23

Register wywalony blos pionowo tyle ze pochylony lekko do przodu może 10 stopni ale nie na boki, czyli parownik cała laga mam na myśli ta śrubę plastikową co się nią ustawiało "wolne obroty " a tej na imbus metalowej nie tykać czy nią też coś pokrecić?

#4 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 25 września 2015 - 01:45

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 23 września 2015 - 21:18 napisał

Do blosa parownik rozkręcasz na full. Zazwyczaj parowniki mają jedną śrubę odpowiadającą za sztywność membrany, niektóre mają też drugą od wolnych obrotów. Ciężko powiedzieć czy tak jest u Ciebie bez modelu parownika lub zdjęcia owych śrub.
A blos prawidłowo zamontowany (register wywalony, a blos pionowo)?

Taki mam parownik

http://www.okazje.in...-100kw-r56.html

#5 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 25 września 2015 - 08:24

Ta górna śruba na 99% nie jest od regulacji. To jest raczej zaślepka kanału z I stopnia reduktora.
Co do regulacji, to kręcisz tą śrubą plastikową (na zdjęciach w internecie jest mosiężna). Rozkręcasz na max, tylko nie wykręć jej całkowicie (żeby Ci w ręku nie została ;] )
Reszta to kwestia prawidłowego ustawienia samego blosa

#6 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 25 września 2015 - 19:10

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 25 września 2015 - 08:24 napisał

Ta górna śruba na 99% nie jest od regulacji. To jest raczej zaślepka kanału z I stopnia reduktora. Co do regulacji, to kręcisz tą śrubą plastikową (na zdjęciach w internecie jest mosiężna). Rozkręcasz na max, tylko nie wykręć jej całkowicie (żeby Ci w ręku nie została ;] ) Reszta to kwestia prawidłowego ustawienia samego blosa

Na jakim zdjęciu w necie jest ta śruba mosiężna, to czyli tą śrubkę z plastiku mam wykręcić na max tak ? bo pod nią jest jeszcze ta na klucz imbusowy ona jest metalowa to mam jej nie dotykać pozostawić wkręconą do oporu PS: tą śrubą plastikową jak jeszcze miałem mikser w filtrze powietrza to jak wkręcałem lub ją wykręcałem to obroty jałowe raz rosły raz spadały a jak za dużo wykręciłem/wkręciłem ją to auto gasło, to na blosie też tak będzie czy nie bo to o tą śrubę ci zapewne chodziło z wykręceniem na maksa, no tak ja z tego wywnioskowałem :E popraw mnie jeśli się mylę

Użytkownik HARAS edytował ten post 25 września 2015 - 19:11


#7 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 25 września 2015 - 19:45

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 25 września 2015 - 19:10 napisał

Na jakim zdjęciu w necie jest ta śruba mosiężna,
Mój błąd przeklikałem na parownik LE98. Tak czy siak dla SE81 ta śruba dolna wygląda raczej na korek niż śrubę regulacyjną, ja bym jej nie ruszał.

Wyświetl postUżytkownik HARAS dnia 25 września 2015 - 19:10 napisał

tą śrubą plastikową jak jeszcze miałem mikser w filtrze powietrza to jak wkręcałem lub ją wykręcałem to obroty jałowe raz rosły raz spadały a jak za dużo wykręciłem/wkręciłem ją to auto gasło, to na blosie też tak będzie czy nie

Ta śruba służy do zmiany sztywności membrany co jest bardzo odczuwalne na niskich obrotach, dlatego też służy ona w głównej mierze do regulacji wolnych obrotów w układach z mieszalnikiem (w uproszczeniu).
Blos działa inaczej, można go porównać do gaźnika gazowego, on sam reguluje ilość gazu i musi mieć tylko odpowiednie źródło paliwa, którym w tym wypadku jest parownik. Jeżeli nie rozkręcisz parownika na maks to mimo że blos będzie próbował dodać więcej gazu to tego nie zrobi bo dostanie za mało paliwa. Sterowanie tą śrubą na parowniku przy blosie jest trochę jak wstawianie dławików w przewody paliwowe zasilające gaźnik ;] Zazwyczaj się tego nie robi i pozwala paliwu płynąc swobodnie, dlatego rozkręca się parownik

Tak więc odpowiadając na twoje pytanie, przy blosie silnik nie powinien gasnąć przy rozkręcaniu tej śruby.
Wykręć ją na maks, tak żeby nie wypadła (nie musi mieć blokady) najlepiej sprawdź to na nie pracującym silniku
Potem zostaje tylko prawidłowa regulacja blosa, która nie jest specjalnie trudna, zwłaszcza jak masz AFR lub analizator spalin...

PS. Twój parownik jest trochę na styk z mocą (136KM parownika na 132KM silnika) więc silnik może nie osiągać pełnej mocy

#8 Offline   HARAS


  • Postów: 46
  • Na forum od: 20 mar 2015
  • Miejscowość: RZESZÓW-POLAND
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW e34 2.0 lpg

Napisano 25 września 2015 - 23:54

Czyli tą plastikową kręcę na maxa, parownik mam do 190 km tylko nie mogłem trafić w necie takiego jak mój to znaczy o takich parametrach ale wyglądowo jest taki sam jak ten co zapodałem linka

#9 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2015 - 20:13

Mam (jeszcze) taki reduktor. Patrząc na zdjęcie na pierwszym planie ta mosiężna "śruba" u góry to podłączenie gazu z elektrozaworu, duża czarna po lewej to spust szlamu, mała czarna to regulacja napięcia membrany, ale wstępnie napięcie nastawia się śrubą na płaski wkrętak po środku, jest tam kontra jeszcze. Obie śrubki działają na tą samą dźwignię, kręcąc w lewo wzbogaca się mieszankę, nie ma tam ustawiania wolnych obrotów jak w niektórych reduktorach. Są zresztą w necie schematy i instrukce, można zobaczyć...








Podobne tematy Zwiń