Skocz do zawartości




- - - - -

[Sprinter] zalany OO odbarwianym kwasem


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 października 2015 - 22:03

Witam. Czy koledzy mają wiedzę o jakiś nowej generacji środkach do mycia/płukania zbiornika paliwa i przewodów paliwowych po zastosowaniu alternatywnego paliwa tzn oleju opałowego odbarwianego kwasem siarkowym? Kolega sobie taka oszczędność zrobił i teraz jest problem czym to świństwo wypłukać z układu?
Dzięki za porady :)



#2 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 października 2015 - 22:10

Moze sprobowac benzyna? Wpiac sie w przewod przed filtrem paliwa i pociagnac jakas pompa.

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 12 października 2015 - 22:15

Wyświetl postUżytkownik StempeL dnia 12 października 2015 - 22:10 napisał

Moze sprobowac benzyna? Wpiac sie w przewod przed filtrem paliwa i pociagnac jakas pompa.
\

Plan jest taki:
1. Soda oczyszczona lub soda kaustyczna
2. Benzyna
3. Nafta
4. ON do pełna
Oczywiście wszystko przelane/przepłukane niezależną pompką.

Oczywiście zbiornik już wyjęty czeka na płukanie

Sa jakieś lepsze, sprawdzone pomysły?

Użytkownik Rob edytował ten post 12 października 2015 - 22:16


#4 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 13 października 2015 - 07:46

Ja bym największe nadzieje pokładał w nafcie, zazwyczaj to ponad 50% składu płukanek silnika. Jest dość tłusta i lejna więc powinna dać rade, można by do niej dodać detergentu np do myjek ultradźwiękowych, ale trzeba by sprawdzić czy dany produkt jest mieszalny z węglowodorami.
Może by też płukanką do silnika spróbować, ale wszystko na własną odpowiedzialność ;P
A jaką postać ma "to świństwo" w układzie? Zrobiła się z tego papka czy jest w normalnej formie ale poprostu chcecie się tego pozbyć?

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 14 października 2015 - 17:30

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 13 października 2015 - 07:46 napisał


A jaką postać ma "to świństwo" w układzie? Zrobiła się z tego papka czy jest w normalnej formie ale poprostu chcecie się tego pozbyć?

Ma postać "normalnej" cieczy. Chcemy to świństwo całkiem usunąć z układu

#6 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 października 2015 - 18:47

To nic nie kombinujcie bo dodajecie Sobie pracy.Po zwykłym przelaniu ON dla spokoju sumienia dodajcie do tankowania olej 2T najlepiej semisyntetyk (nie syntetyk)w proporcji 1:200-250 i będzie wszystko ok.Bez obaw i paniki.








Podobne tematy Zwiń