Skocz do zawartości




- - - - -

[w163] Temat pewnie nudny ale poproszę o poradę


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 23 października 2015 - 21:52

Witam
Historię z Mercedesami mam dosyć skromną lat temu naście miałem fajne W123 coupe .Nie było to długa przygoda ale gdzieś tam ten Mercedes siedzi w głowie . Ponownie lat temu kilka nie posiadałem ale się naużywałem okulara w kombiaku W210 oba diesle 2,9 i 3,2 kawał europy nimi zjeżdziłem fajne auta.I na tym koniec :) Teraz serce bije mocno do pewnej kultowej japońskiej marki ale może czas coś zmienić pomyślałem może SUV to czemu nie jeden z pionierów tego segmentu czyli ML.Nie chce na początek nic drogiego ani nowego to pewnie będzie 2gie auto kto wie co dalej . Ma być ML W163 benzyna chyba optymalnie 3,2 v6 max (może jakieś V8 kto wie :) Gaz LPG pewnie będzie to już wyjdzie w praniu .
O modelu wiem nie wiele , nic nie wiem tylko że mi się podoba proszę o poorady :
1 - jakaś awaryjność konkretnych roczników (mi właściwie wisi czy będzie przed czy po lifcie ważniejszy chyba stan ogólny czasami starszy jest bardziej zadbany niż nowszy mimo wieku ale fakt po lifcie ładniejszy a co się oprócz lamp zmieniło i kiedy dokładnie był lift )
2 - Panuje ogólna opinia że jest problem z korozją gdzie szukać gdzie niema prawa być . On jest chyba na klasycznej ramie więc zasadniczo mocna konstrukcja (nawet jak go gdzieś podgryza )
3 - Sam silnik 3,2 v6 bo na nim się skupiam usterkowy , jaka eksploatacja przeglądy (o spalanie nie pytam jak będzie bolało to wjedzie LPG a wtedy to nie ma tematu - no chyba że samo LPG jest problemem dla tego silnika.
4 - napędy / skrzynia - są tu jakieś uwagi ?
5 - zawieszenie - no auto może mieć naście lat cudów nie ma coś się poddać musiało tu i tam - jakiś tam przegląd cen gratów zrobiłem ale może jest jakiś kwiatek mega drogi dostępny w oryginale.
6 - Wnętrze to Mercedes i ta epoka mi się podoba :) co tam będzie działało co się pewnie popsuje .


Bardzo mile widziana każda opinia i porada odnośnie W163 .
Pozdrawiam
Dawid



#2 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 24 października 2015 - 08:08

Cześć,
jestem szczęśliwym posiadaczem W163 ML320 2000r i od sierpnia i z chęcią napiszę kilka słów :)

W163 miało dwa liftingi - pierwszy miał mijesce w 2000 roku i zmieniło się kilka rzeczy odnośnie architektury elektrycznej i najbardziejwidoczną zmianą było wprowadzenie automatycznej skrzyni biegów tiptronic - dość charakterystyczne +i- na lewarku zamiansk klasycznych 123. Drugi to już głównie wygląd.

o tym pierwszym liftingu dowiesz się więcej: https://www.youtube....h?v=sQ7L8PCALXo

Mojego kupiłem dość zanidbanego - poobijany na parkingu i zawieszenie w kiepskim stanie. Na szczęście wszystko jest dostępne zarówno części z górnej półki jak i te tańsze i wszystko da się zrobić, potrzebna jet tylko cierpliwość.

Niestety mój posiada dach lamelowy który został zaklejony silikonem przez poprzedniego właściciela bo woda ciekła - efekt jest taki, że woda nalad cieknie a dachu nie mogę otworzyć - to chyba jedyna rzecz jaką radzę unikać (dach lamelowy) - albo zwykły szyberdach albo całkiem zamknięty dach. ja za mój zamierzam zabrać się na wiosnę, ale to dość skomplikowane ustrojstwo i części dostępne jedynie w ASO, nawet używanych części nie ma...

Unikaj silnika 3.7 jeżeli chodzi o benzynę - podobno bardzo awaryjny, 3.2 taki jak mam u siebie jest bardzo fajny, rozrząd na łańcuchu czyni go dość bezpiecznym w eksploatacji.

sam mam u siebie podtlenek elpidżi i jestem z niego zadowolony, oczywiście po dokładnym strojeniu na którym nie znał się poprzedni właściciel.

dodatkowo W163 był produkowany z małą ilością wariantowości wiązek więc większość bajeróœ wystarczy podłączyć pod istniejące kostki (u mnie był to komputerek TRIP oraz lusterko elektrochromatyczne :P)

Jakbyś miał więcej pytań to pisz :) z chęcią odpowiem :)

#3 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 24 października 2015 - 15:13

Dzięki - informacje plus ten filmik i już coś tam więcej wiem . Nie chodzi mi jak pisałem o lift tylko bardziej o same reflektory chciałbym mieć jak najlepsze .Lift niby 2000r a dużo starszych ma takie ładniejsze lampy ,,clear" . No część to chińskie lampy ale część jakby fabryka . To jak jest z tymi reflektorami przednimi są wstecznie kompatybilne ? Lub czy w modelach starszych 97-00 też bywały takie gładkie reflektory ksenonowe.

#4 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 24 października 2015 - 22:39

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 24 października 2015 - 15:13 napisał

Dzięki - informacje plus ten filmik i już coś tam więcej wiem . Nie chodzi mi jak pisałem o lift tylko bardziej o same reflektory chciałbym mieć jak najlepsze .Lift niby 2000r a dużo starszych ma takie ładniejsze lampy ,,clear" . No część to chińskie lampy ale część jakby fabryka . To jak jest z tymi reflektorami przednimi są wstecznie kompatybilne ? Lub czy w modelach starszych 97-00 też bywały takie gładkie reflektory ksenonowe.

Ja kupiłem mojego z lampami "Clear" jakie Cię interesują i od razu zmieniłem na oryginalne przedliftowe z normalnymi szkłami - według mie są dużo ładniejsze.

Ale odpowiadając na Twoje pytanie to przed liftem były tylko te, które Ci się nie podobają. Te Cleary jak są oryginalne to już dość stare i 'szkło' jest zniszone, przydymione i żółte, a te ze 'szkłem' z zoczewkami Fressnela nawet jak pożółkłe to tak nie szpecą.

Dodatkowo lampy nie są ze sobą kompatybilne - sterowanie elektryczne wysokości wiązki przed liftem było zintegrowane w lampie i podłączone przez główną wtyczkę - w nowych jest do tego osobna wtyczka. Jak się uprzesz to można dorabiać i rzeźbić jak było u mnie przed 'naprawą'. Dodatkowo w starych lampach masz zintegrowane światła przeciwmgłowe, a w nowych tego nie masz więc przemiana spowoduje ich utratę, a uważam, że są one niezbędne w takim samochodzie który czasem i w nocy pojedzie w teren :) wiem bo jeżdżę (no może nie w teren, ale pola błota i lasy to fajna zabawa) i twierdzenie, że W163 tylko na reklamach jeździ w terenie uważam za błędne.

Nie jest to terenówka ale sobie radzi:

https://www.youtube....h?v=c3ZuRXOuxI4

a tutaj już przygotowana pod takie wypady:

https://www.youtube....h?v=LWj82NChk58

Użytkownik k0niu86 edytował ten post 24 października 2015 - 22:42


#5 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 25 października 2015 - 00:15

Dzięks. Znaczy 90% ML z ogłoszeń (przed 2000) mają albo jakieś zamienniki albo inne cuda . Bo fizycznie to pasują chyba bez problemu pomijając sprawy elektryczne ( i te halogeny czyli zderzak itd ) .Temat ogólnie zrozumiałem .A inne sprawy nie wiem czy to będzie przed czy po lifcie . Do zakupu auta podchodzę tak stare są i ma się prawo stać wszystko .Silnikowo interesują mnie tylko 3,2 v6 (opcjonalnie 4,3v8) więc zwyczajnie sprawdzam na allegro ile kosztują takie całe motory potem skrzynie itd.Pytanie czy tu są jakieś duże różnice czy silniki i skrzynie są kompatybilne przed i po lifcie . Może są jakieś kwiatki że np w roku 99 to 3,2 było tylko takie nie pasuje od żadnego innego a jak jest to kosztuje zylion , albo podobna historia ze skrzynią . Każde info dla potencjalnego kupującego ważne ogólnie z oględzinami problemu nie mam widzę co malowane co nie co rozkręcane itd chodzi mi o specyfikę modelu typu jak wymieniłem wcześniej albo inne np rdzewieje coś tam gdzieś tam ukryte z tyłu albo może wyciekać płyn tu i tu , czy psuje się wiatraczek dmuchawy wentylacji i kosztuje kolejny zylion bo jest z rocznika 99 - no wiecie o co chodzi.
Ja wiem że terenowo są one dzielne bardziej niż wyglądają (lepsze niż GEJlenda nie mają prawa być :) w teren nie wybieram się na bank może jakiś dukt leśny nic więcej i takie mordowane poczochrane w terenie to będę omijał z daleka :)

#6 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 25 października 2015 - 10:03

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 25 października 2015 - 00:15 napisał

GEJlenda

Co to? :P

Zwróć uwagę na cieknącą chłodnicę bo to jest zespolona w jedno - chłodnica płynu, chłodnica klimy, chłodnica skrzyni i chłodnica płynu wspomagaczki. Generalnie sama chłodnica nie jest droga, jak na taki sprzęt to uczciwy zamiennik można dorwać za 700, ale płyny które trzeba dolać i uzupełnić klimę to już kolejny wydatek.

No i jeszczcze jedna sprawa która była u mnie - pompka dodatkowa małego obiegu wody - działa cały czas jak działa silnik i po jego wyłączeniu 5-10 minut. u mnie była zatarta i brałą dość duży prąd więc w środku wszystko się potopiło, ale akumulator na tym ucierpiał (to puls kiepski stan alternatora) i właśnie musiałem go wymienić. 100Ah to jest standard do tego auta, jak sprzedający ma wsadzony mniejszy to będzie latać w komorze (ja miałem od sprzedającego 74Ah i to jest różnica dość spora) i zaraz dostanie w palnik i nie pożyje długo. Sama pompka jest niedaleko aku i jak pracuje ładnie to wydaje brzęczący dźwięk, jak jej wcale nie słychać po wyłączeniu silnika to jest do wymiany i przedtem najlepiej ją odłączyć żeby nie czerptała aku.

O zawieszeniu nie ma nic do pisania bo wszystko widać jak się popatrzy pod auto. Same amortyzatory z tyłu mogą być problemem ze względu na dostęp przy wymianie, ale jak sprężyny całe i mocowanie amorka od dołu ładne to nie ma co ruszać :)

#7 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2015 - 22:01

Do tej budy tylko V8.

5.0 to nadal bardzo pancerny motor - ciężko go zabić Bardzo mocno polecam. Całkowicie inaczej jest z 5.5 - jest po prostu syfiasty, mimo, że to również M113. Jak ognia unikaj V8 diesla - 400CDI - mocno awaryjne, drogie i strasznie tragiczny dostęp do czegokolwiek w komorze.

Użytkownik Chang edytował ten post 25 października 2015 - 22:02


#8 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 25 października 2015 - 23:07

A właśnie jeśli o same silniki 3,2 v6 (opcjonalnie 4,3 v8) modelowo i cenowo to ja pewnie bardziej jak 2002 nie wychyle może póżniej jak mi się spodoba to ,,szczele" sobie W163 igłe z ostanich lat produkcji - najlepiej AMG :) .Zasadniczo jak już pisałem skupiam się na stanie ogólnym a nie roczniku a tymbardziej przebiegu co u nas jest komedią .

Te silniki to chyba na łańcuchach są to tematy eksploatacyjne typu rozrząd to się zmienia , kontroluje ? kiedy ? za ile V6 / V8

PS .Dzisiaj Lewis Hamilton wykonał plan i do kolejnego tytułu mistrza konstruktorów dopisał swój 3ci tytuł indywidualny kolejny już w srebrnej strzale. - także się Panowie (i Panie ) wozicie (bo ja to nie wiem czy i kiedy na 100%) autami mistrzów świata od 2ch lat .

#9 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 października 2015 - 23:29

Szukaj polifta, im młodszy, tym lepiej. 4.3 jest trochę bezsensowny, pali tyle samo, co 5.0, części takie same, tylko mocy mniej...

w V8 łańcuch lubi się wyciągnąć, poza tym lecą cewki bardzo często, ale są tanie...katy się wypalają i zapychają i ksenony też bardzo lubią się upsuć (ale to nie tylko w V8, więc jak będziesz miał możliwość to bierz bez ksenonów)

#10 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 26 października 2015 - 07:52

Z tymi światłami to mi się najbardziej miesza bo tylko lampy na zdjęciach widzę i wiedza moja taka :
przed liftem są takie tradycyjne światła ze zintegrowanymi przeciwmgielnymi i bez halogenów w zderzaku - czyli bez szans na xenon- tak ?
po lifcie są takie ,,ładniejsze " lampy gładkie soczewkowe (+halogeny w zderzaku ) i one występują w wariancie z lub bez ksenonów tak ? tylko nie wiem czy to są te same reflektory z dodanymi ksenonami cos jak te chińskie palniki czy mimo podobieństwa z zewnątrz zupełnie inne reflektory wewnątrz . I jeśli już o dokładaniu nawet tych chińskich palników to czy dokładał ktoś ? przyznam że takiego chińskiego zestawu w reflektorach soczewkowych (inne auto ) używam od lat z powodzeniem i chwale sobie .








Podobne tematy Zwiń