Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Podświetlenie pokręteł



21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Auradin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2015 - 09:23

Witam chcielbym sie dowiedziec jak wymienic podswietlenie pokretel od temperatury na srodkowym panelu. Pod przyciskiem auto jest tylko podswietlenie klaeisza a dodany jeet film o wymianie podswietlenia sily nawiewt. O pokretlach temperwtury nie ma nic :/



#2 Offline   Auradin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2015 - 10:28

Witam chcielbym sie dowiedziec jak wymienic podswietlenie pokretel od temperatury na srodkowym panelu. Pod przyciskiem auto jest tylko podswietlenie klaeisza a dodany jeet film o wymianie podswietlenia sily nawiewt. O pokretlach temperwtury nie ma nic :/

#3 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 12 listopada 2015 - 14:30

https://www.youtube....h?v=rQWAIJkv9Wo

Wujek google nie gryzie...

https://www.youtube....dmpgXUdGiJqmv4W

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 13 listopada 2015 - 10:17


#4 Offline   Auradin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopada 2015 - 20:08

Dzieki wielkie Golyy :) ten 1 filmik widzialem ale seria tych filmikow z drugiego linku przyda mi sie też na przyszłość dziekuje raz jeszcze!

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 13 listopada 2015 - 10:18


#5 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 12 listopada 2015 - 20:34

Klikając ,,pomógł" dajesz więcej niż podziękowania ;)

#6 Offline   Auradin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 09 mar 2015
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2015 - 10:24

Zrobione :D

#7 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 21 listopada 2015 - 11:55

Witam wszystkich zainteresowanych tym wątkiem. Chciałbym podzielić się spostrzeżeniem i zapytać o radę jednocześnie.

Dla wszystkich chcących skorzystać ze znanego filmiku o wymianie żarówek pokręteł - istnieje zasadnicza różnica między przed i po-liftowym modelem (możliwe, że wprowadzona jeszcze przed liftem). Wczoraj, pragnąc skorzystać z filmiku no.1 wyciągnąłem kratki środkowego nawiewu i ku mojemu zdziwieniu (i rozczarowaniu...) nie ujrzałem żarówek. Jest za to jakiś dziwny plastikowy panel, który nie otwiera się pomimo odkręcenia trzech mocujących wieko śrubek.
Zostało mi więc odkręcenie ukrytej śrubki z prawej strony, która uwalnia drewniany panel z pokrętłami. I teraz moje pytanie - czy komuś również ta śrubka się wyrobiła praktycznie na sam widok śrubokrętu? :( Dosłownie po kilku próbach z krzyżyka zbyt wiele nie zostało, jak wiemy, śrubka dotyka bezpośrednio drewna. Czy ktoś to przerabiał lub ewentualnie ma jakiś pomysł na wyciągnięcie tej śrubki w miarę cywilizowany nie niszczący wszystkiego wokół sposób?
Za wszystkie spostrzeżenia i próby pomocy z góry dziękuję ;)

#8 Offline   Goly_Oi


  • Postów: 361
  • Na forum od: 07 sie 2013
  • Miejscowość: Jamajka
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 3,5 td 1994 cip na 200 koni
  • Inne auto:Opel omega 2,5 td 1996

Napisano 21 listopada 2015 - 12:07

Wyświetl postUżytkownik Bob McKnee dnia 21 listopada 2015 - 11:55 napisał

Witam wszystkich zainteresowanych tym wątkiem. Chciałbym podzielić się spostrzeżeniem i zapytać o radę jednocześnie.

Dla wszystkich chcących skorzystać ze znanego filmiku o wymianie żarówek pokręteł - istnieje zasadnicza różnica między przed i po-liftowym modelem (możliwe, że wprowadzona jeszcze przed liftem). Wczoraj, pragnąc skorzystać z filmiku no.1 wyciągnąłem kratki środkowego nawiewu i ku mojemu zdziwieniu (i rozczarowaniu...) nie ujrzałem żarówek. Jest za to jakiś dziwny plastikowy panel, który nie otwiera się pomimo odkręcenia trzech mocujących wieko śrubek.
Zostało mi więc odkręcenie ukrytej śrubki z prawej strony, która uwalnia drewniany panel z pokrętłami. I teraz moje pytanie - czy komuś również ta śrubka się wyrobiła praktycznie na sam widok śrubokrętu? :( Dosłownie po kilku próbach z krzyżyka zbyt wiele nie zostało, jak wiemy, śrubka dotyka bezpośrednio drewna. Czy ktoś to przerabiał lub ewentualnie ma jakiś pomysł na wyciągnięcie tej śrubki w miarę cywilizowany nie niszczący wszystkiego wokół sposób?
Za wszystkie spostrzeżenia i próby pomocy z góry dziękuję ;)
Przypominam domowym majsterkowiczom, że ,,krzyże" są różnej wielkości tak jak i wkrętaki. Trzeba dobrać idealnie wtedy nic się nie stanie. Gdy zerwałeś czubek śruby polecam wziąć gumkę recepturkę przyłożyć płasko do zdartej śrubki przyłożyć DOBRY wkrętak i odkręcić. Powinno gładko pójść. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

#9 Offline   starmb140


  • Postów: 16
  • Na forum od: 21 gru 2015
  • Miejscowość: goleniow
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w140 4.2l 1992r.

Napisano 23 grudnia 2015 - 23:49

Witam. W mojej przedliftowej W140 również nie mam miejsca w które można wkręcić żarówki. Bob Mcknee czy udało Ci się odkręcić tą śrubkę i czy wymieniłeś żarówki?

#10 Offline   Bob McKnee


  • Postów: 61
  • Na forum od: 07 gru 2012
  • Miejscowość: Włocławek
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 300 SE Manu z 1 do tyłu :)

Napisano 29 grudnia 2015 - 12:58

Wyświetl postUżytkownik starmb140 dnia 23 grudnia 2015 - 23:49 napisał

Witam. W mojej przedliftowej W140 również nie mam miejsca w które można wkręcić żarówki. Bob Mcknee czy udało Ci się odkręcić tą śrubkę i czy wymieniłeś żarówki?

Witam
Owszem, udało mi się odkręcić śrubkę mocującą drewniany panel pokręteł. Żarówek niestety nie wymieniłem. Nie mam pojęcia gdzie się te żarówki montuje i od dłuższego czasu szukam na ten temat informacji. Oglądałem też na e-bay przedliftowe panele na sprzedaż - niektóre z nich są przedstawione na fotkach ze zdjętą osłoną plastikową (tą górną na trzy śrubki) - ja mojej nie mogłem zdjąć mimo odkręcenia śrubek. Wygląda na to, że żarówki są pod tą osłoną w miejscach mniej więcej odpowiadających umiejscowieniu żarówek w poliftowych w140. Sam czarny panel pokręteł udało mi się wysunąć na mniej więcej pół długości ale później spasowałem czując opór mechanizmu przestawiającego nawiewy. Po wysunięciu do połowy spojrzałem od dołu i tam również dostępu do żarówek nie ma. Najbardziej ciekawi mnie jak zdjąć górną pokrywę tego ustrojstwa. Jest na trzy śrubki i kiedy je odkręciłem nie było żadnej różnicy w trzymaniu tej pokrywy. Cały czas jest ciasno zamknięta. Kiedy zacząłem ją podważać zauważyłem że poruszam całym wnętrzem łącznie ze "światłowodami" więc dałem sobie spokój w obawie że coś rozwalę... tak czy inaczej cały czas szukam instrukcji albo relacji kogoś kto to demontował i wymieniał (przecież musi być ktoś kto już to robił... )








Podobne tematy Zwiń