Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?



241 odpowiedzi w tym temacie

#221 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 06 kwietnia 2017 - 22:42

Kolego przeczytaj co napisali koledzy heniutek_pl i maryusz 123456 na str 9. Z odłączeniem EGR przy turbo jest problem. Nie miałem takiego silnika, więc nie wiem, ale koledzy na pewno pomogą.



#222 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 06 kwietnia 2017 - 23:44

Czytałem, ale nie jest napiasane czy to się udało, tylko o czyszczeniu dolotu. U mnie dolot też jest brudny, ale to taki oleisty osad na powierzchnii kolektora, a nie jakaś gruba warstwa. Według mnie wynika to z różnicy temperatur spalin i powietrza, więc jak to wyczyszczę to zaraz będzie to samo.

#223 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2017 - 11:13

Chip tuning może by pomógł, ale to byś musiał zapytać kogoś, kto się tym zajmuje.

#224 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2017 - 11:43

 Użytkownik BubiTej dnia 07 kwietnia 2017 - 11:13 napisał

Chip tuning może by pomógł, ale to byś musiał zapytać kogoś, kto się tym zajmuje.
Na bank czips by wiele pomógł...

#225 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2017 - 13:51

Wydaje mi się że chip włącza tryb awaryjny na podstawie danych z czujników. Na innym forum w wątku o zaślepianiu EGR w 300TD ktoś tak pisał i wydaje mi się to całkiem prawdopodobne, aczkolwiek tak jak mówię, ktoś kto się tym zajmuje powinien wiedzieć.

#226 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 kwietnia 2017 - 19:04

Sterowanie EGR odbywa się pneumatycznie dzięki prymitywnemu sterownikowi więc w tym silniku pojęcie czip tunink nie istnieje. Reszta czyli dawka i kąt wtrysku jest sterowana mechanicznie więc tu laptopem nic nie zdziałasz.

#227 Offline   BubiTej


  • Postów: 80
  • Na forum od: 23 sty 2017
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 kwietnia 2017 - 20:12

Więc pewnie istnieje możliwość przeprogramowania tego prymitywnego sterownika, aczkolwiek podejrzewam, że gra nie warta świeczki.

#228 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 07 kwietnia 2017 - 20:21

Ten sterownik, to bardziej przekaźnik.. Tu nie ma co programować.

#229 Offline   patrykjanek


  • Postów: 144
  • Na forum od: 07 cze 2015
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E-klasa kombi 94 2.2 asb lpg

Napisano 09 kwietnia 2017 - 18:08

Czyli dziadek dalej ma się męczyć?

#230 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 09 kwietnia 2017 - 22:15

Dlaczego męczyć? Skoro nie bardzo jest możliwość, żeby EGR zaślepić, to wyczyść solidnie cały dolot i układ od EGR. Jeśli masz prawidłową dawkę paliwa i sprawne wtryski, to zanim znów cały dolot zajdzie brudem, to minie ładnych parę lat. Tam nie idą nie wiadomo jakie ilości spalin.








Podobne tematy Zwiń