Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

Czyszczenie silnika z EGR receptą na "mulenie" i szarpanie?



241 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2010 - 09:44

No dobrze, a wie ktoś po co ona jest w tym silniku??



#42 Offline   szyderca


  • Postów: 469
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Dubeczno
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2010 - 10:26

Opis i zasada działania przepływomierza (co prawda u konkurencji ale zasady takie same)
http://www.bmwm.beep...eplywomierz.htm

#43 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2010 - 14:34

Po co jest w benzynie i w nowoczesnym dieslu to wiem ale po co jest w tym moim archaicznym motorze?? Do EGRu?

#44 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 29 czerwca 2010 - 14:46

Może raczej do turbiny, bo u mnie chyba czegoś takiego nie ma :ok:

#45 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 czerwca 2010 - 14:50

Jak do turbiny? Sprężarka ma w moim silniku stałą geometrię a zawór upustowy otwiera siłownik zasilany ciśnieniem doładowania. Nie widzę związku

#46 Offline   neccom


  • Postów: 290
  • Na forum od: 15 kwi 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2010 - 00:03

piotrek.m5,
Wykombinowałeś coś z tą przepustnicą? Zabrałem się za odłączenie tego egr-u u siebie. Chce to zrobić dobrze a więc jak masz jakieś doświadczenie to miło jakbyś się podzielił ;)

#47 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2010 - 10:01

Nie, nic nie robiłem. Jak bede mial czas to poszukam na allegro rurę wystepujaca zamiast tej przepływki, założe i bedę obserwował. Teraz latem moze chodzic normalnie, nie wiem jak zimą bo w tej przepływce jest czujnik temperatury zasysanego powietrza. Żeby ktoś mądry odpowiedział na pytanie po co to jest w tym silniku i jak wpływa na układ zasilania...

#48 Offline   neccom


  • Postów: 290
  • Na forum od: 15 kwi 2009
  • Miejscowość: Lidzbark
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2010 - 12:36

Ja się dziś zabrałem za to. Zaślepka dorobiona. Zamiast przepływki wrzucam rurę PCV. W tygodniu zrobię jazdę próbną i dam znać...

#49 Offline   grzesiek-mr


  • Postów: 973
  • Na forum od: 27 mar 2009
  • Miejscowość: dolny śląsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Rover... szosowy

Napisano 10 lipca 2010 - 15:35

jak zaślepiłeś kolektor? BTW: za szarpanie autem przy sprawnym napędzie, sprzegle i sprawnym EGR może być odpowiedzialny zużyty płyn hamulcowy i właściwie odpowietrzony wysprzęglik. Tak było u mnie. Ale i tak chce zneutralizować egr - jestem ciekawy czy odczuje lekka dynamikę :ok:

#50 Offline   grzesiek-mr


  • Postów: 973
  • Na forum od: 27 mar 2009
  • Miejscowość: dolny śląsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Rover... szosowy

Napisano 10 lipca 2010 - 15:36

jak zaślepiłeś kolektor? BTW: za szarpanie autem przy sprawnym napędzie, sprzegle i sprawnym EGR może być odpowiedzialny zużyty płyn hamulcowy i niezupełnie odpowietrzony wysprzęglik. Tak było u mnie. Ale i tak chce zneutralizować egr - jestem ciekawy czy odczuje lekka dynamikę :ok:








Podobne tematy Zwiń