Skocz do zawartości




- - - - -

[w124/w201] Ustawienie rozrządu w silniku diesla, OM60x



16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2015 - 21:23

Z boku pompy masz korek na klucz 17, po odkręceniu którego, obracając napędem pompy znajdziesz ząb do zablokowania pompy. Przyrząd można zrobić z kawałka pręta o odpowiedniej średnicy albo śruby z nacięciem. Poszukaj w postach Markslewa, dokładnie opisywał, jak zablokować, zamontować i ustawić pompę. Znak na wałku rozrządu ma się pokrywać przy położeniu wału korbowego w GMP - 0 stopni (OT) + max 8 st wynikających z rozciągnięcia łańcucha, znak do blokady pompy ma się pojawić przy ok 15 +/- 2 stopnie po GMP

[edit]

 Użytkownik m104 dnia 17 lipca 2015 - 07:24 napisał

Ząbek wygląda tak:

Dołączona grafika

Precyzyjne narzędzie do blokowania można zrobić ze śrubki naciętej na końcu i oklejonej taśmą izolacyjną na odpowiednią grubość. Trzeba tylko bardzo pamiętać, żeby tej blokady nie zapomnieć usunąć.






#12 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 17 listopada 2015 - 23:53

Dołączona grafika

Gdy wał korbowy jest 15 st. za OT - (czyli na OT i jeszcze dalej zgodnie ze wskazówkami zegara) musi się pojawić po wspomnianym wykręconym korku ząbek.
Blokada jest w celu montażu pompy. Czyli zablokowaną pompę wkładamy w silnik ustawiony na 15 st. za OT. OT = GMP 1 tłoka w końcu suwu sprężania.

W celu korekty ustawienia pompy należy popuścić 3 śruby na jej kołnierzu z przodu, dostęp koło pompy Vacum. Oraz jedną w tyle pompy od strony cięgien gazu - ciężki dostęp. Następnie kręcimy imbusem korygując ustawienie pompy.
Kręcąc pompą od silnika - opóźniamy. Kręcąc pompą do silnika przyśpieszamy kąt wtrysku. Wystarczy że zrobimy tak że ząbek będzie na środku otworu. Potem ew. można na ucho delikatnie podregulować podczas pracy jak już silnik będzie poskładany by chodził lekko i miękko. Opóźniając wtrysk będzie chodził miękko, przyśpieszając - twardo / twardziej.

Imbus do regulacji, dostęp z przedłużką od góry:

Dołączona grafika

#13 Offline   SDL


  • Postów: 5
  • Na forum od: 16 lis 2015
  • Miejscowość: Dolna Grupa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudnia 2015 - 21:43

Witajcie!
Na wstępie przepraszam Was, że tak późno odpisuję, ale byłem zawalony robotą, w związku z czym nie miałem nawet czasu, by zająć się silnikiem. Wykorzystałem teraz wolną sobotę i niedzielę na złożenie silnika.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Wszystkie wskazówki były przydatne i pomogły mi bardzo. Złożyłem silnik i odpaliłem go najpierw na palecie. Działał poprawnie, więc włożyłem go. Po włożeniu silnika, podłączeniu wszystkiego itd. odpaliłem i obserwowałem. Niestety okazało się, że cieknie olej spod pompy wtryskowej :( Zastanawiam się dlaczego, bo nie wyciągałem pompy. Macie jakieś pomysły? Tam jest jakaś uszczelka? Chyba tak, bo gdyby był oring, to raczej nic by mu się nie stało nawet przy poruszeniu pompą - szczerze, to mimo, że jej nie wyciągałem, to ruszałem nią :/ Tak sobie myślę, że jest tam uszczelka i jak ruszyłem pompą to się uszkodziła - możliwe to? Może pisze głupoty, ale naprawdę nie znam się, więc proszę wybaczcie i pomóżcie.

#14 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 07 grudnia 2015 - 21:53

Tak, jest oring i przy ruszaniu pompy często się uszkadza i leci potem olej silnikowy bo tamtędy pomiędzy blokiem a pompą jest kanał olejowy poprowadzony do smarowania pompy.

Dołączona grafika

Czeka Cię wyjęcie pompy i wymiana oringu.

#15 Offline   SDL


  • Postów: 5
  • Na forum od: 16 lis 2015
  • Miejscowość: Dolna Grupa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudnia 2015 - 19:59

Dziękuję za informację!

#16 Offline   malin1988i


  • Postów: 28
  • Na forum od: 06 kwi 2009
  • Miejscowość: Gdańsk (okolice)
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes w124 E klasa 2.0d (Tatowy)

Napisano 15 października 2016 - 15:53

Witam mam problem podczas regulacji pompy gwint na imbusie do regulacji zerwal się (pękł) jak go wydobyć i gdzie kupić drugi .

#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 15 października 2016 - 21:19

Jak chcesz wyjąć element regulacyjny musisz wyjąć pompę.
Tu masz zdjęcie jak to wygląda:
Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń