Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] zniszczenie łącznika wału - wibracje wału



22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 26 listopada 2015 - 12:19

Witam wszystkich
Posiadam w124 coupe z silnikiem 320 i z automatem 5-cio biegowym. W aucie były dość duże wibracje po wyżej 110-120 km/h . Sprawdzając układ przeniesienia napędu zobaczyłem popękaną gumę/łącznik skrzyni z wałem. Przy okazji wymiany tego łącznika ściągnąłem cały wał ( poznakowałem)
i w zakładzie ZEM Wałbrzych wymienili mi nowy krzyżak oraz nową podporę (febi) . Wał został u nich wyważony. Zamontowałem wał wraz z nowym łącznikiem i po jeździe testowej stwierdziłem , że jest znacznie gorzej. Teraz wibracje zaczynają się od 30-40 km/h i czuć je bardziej jak jadę spokojnie. Przy przyśpieszaniu też czuć ale mniej. Przeczytałem bardzo dużo tematów ludzi z podobnymi problemami i postanowiłem wymienić nowy łącznik ( febi ) na stary popękany oryginał. Jest to samo
Czy ktoś może coś doradzić ?
pozdrawiam



#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 26 listopada 2015 - 13:53

Tematów było sporo o takich przypadkach ale do rzeczy ;) wydaje mi się że sprawcą może być brak lub zużycie tulejki w wale, taki przypadek miałem w W201

#3 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 26 listopada 2015 - 15:14

Tulejki centrującej ?

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 listopada 2015 - 15:45

Przy wybitych tulejach w teorii nie dali by rady wyważyć. Walczyłem kiedyś z wibracjami wału, rada moja jest taka - pojechać do kogoś, kto wyważa wały na samochodzie - zamontowane. Miałem kiedyś sytuacje, gdzie wał wyważony idealnie a powyżej 3500 obrotów wału rezonans w samochodzie straszny.

#5 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 26 listopada 2015 - 18:33

Też tak już myślałem żeby jechać do kogoś kto wyważa na aucie tylko kto takie coś robi na dolnym śląsku?

#6 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 26 listopada 2015 - 19:06

Tak, tulejki centrującej...a tulejka do wyważania nie jest potrzebna

#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 26 listopada 2015 - 21:56

A kręciłeś wał na wieloklinie tak jak podczas wyważania na znaczki?
Dałeś smar na wieloklin i doprowadziłeś nakrętką że bez luzu ale jednak pracuje osiowo?

#8 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 26 listopada 2015 - 22:43

Nie ruszałem nakrętki bo mi dali wał w całości ale przy sprawdzaniu luzów po ich pracy nie zauważyłem niczego niepokojącego
Ma ktoś namiary na kogoś kto wyważa wały na aucie?

#9 Offline   rodrigez2206


  • Postów: 35
  • Na forum od: 26 lip 2013
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Łada Niva 1.7

Napisano 28 listopada 2015 - 17:16

Wykręciłem wał (ten regenerowany przez zem Wałbrzych) i okazało się , że krzyżak jest zapieczony.
Obracał się tylko w jedną stronę swobodnie a na drugiej osi ledwo chodzi.ł i aż piszczał. Wymieniłem na używany w dobrym stanie i jest miód. Dzięki za zainteresowanie. Temat do zamknięcia

#10 Offline   mgra1989


  • Postów: 29
  • Na forum od: 13 gru 2016
  • Miejscowość: Raczki
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2017 - 09:30

Witam. Mam spory problem. Ogolnie auto wibruje podczas przyspieszania na kazdym biegu w sumie od 2 podczas naciskania pedalu gazu zaczynaja sie wibracje. Łącznik gumowy miedzy wałem a skrzynia w stanie idealnym tlumik drgan skretnych tez. Wymienilem podpore i lacznik na dyferencjale. Po 200km delikatnej jazdy wibracje w ogole nie ustaly a z gumy zostaly tylko sznurki. Wibracje byly od poczatku po zakupie auta. Wał ?








Podobne tematy Zwiń