Skocz do zawartości




- - - - -

[s202] 200cdi problem z zawieszeniem .


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   burileusz


  • Postów: 12
  • Na forum od: 16 mar 2015
  • Miejscowość: Lubliniec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S202 200CDI ELEGANCE SELECTION
  • Trzeci Mercedes:ex.W201 AUTOMATIC M102

Napisano 13 grudnia 2015 - 20:04

Witam forumowiczow.


Mam problem z zawieszeniem w mojej gwiazdce od 60kmh w góre buja tylem na boki , tak jak bym mial wytrzaskane juz gumy na wózku tylnym lecz problem poleca na tym ze zmieniałem je i dalej to samo buja nim we wszystkie strony, zawieszenie z przodu jest porządku z tylu tak samo, Magicy z warsztatów najchętniej wymienili by wszystko co oczywiste ... Sprawdzany był wiele razy na szarpakach , diagnozowali go wiele razy i dalej jesteśmy w punkcie wyjścia czyli "Proszę Pana sprawdziliśmy wszystko jest dobrze , ale nie wiemy czemu go buja"

Proszę o pomoc.

Użytkownik burileusz edytował ten post 13 grudnia 2015 - 20:04




#2 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 14 grudnia 2015 - 10:02

Skup się na amortyzatorach.

#3 Offline   Aruś124


  • Postów: 81
  • Na forum od: 11 lut 2012
  • Miejscowość: Zbuczyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes C 202 2.2 cdi 125 km EX
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w 210 2.7 cdi automat

Napisano 15 grudnia 2015 - 21:25

Może warto do łożysk kół zobaczyć . A i do wahaczy zbieżności jak w moim 124 były te sworznie wybite to własnie tak tył uciekał . No i oczywiście geometria zawieszenia to podstawa

Użytkownik markslew edytował ten post 16 grudnia 2015 - 12:52
Ort.


#4 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 grudnia 2015 - 12:23

Gdzie są łożyska kuł?

#5 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 16 grudnia 2015 - 12:51

Łożyska kół akurat w tym przypadku nie mają nic do rzeczy. Wyły by poza tym. Jak buja to amortyzatory albo ew. stabilizator i jego łączniki.

#6 Offline   murasek


  • Postów: 56
  • Na forum od: 12 wrz 2014
  • Miejscowość: świętokrzyska
  • Mercedes:w124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 grudnia 2015 - 08:49

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 16 grudnia 2015 - 12:51 napisał

Łożyska kół akurat w tym przypadku nie mają nic do rzeczy. Wyły by poza tym.

Raz, że niekoniecznie -akurat w jednym aucie FWD wożę do wymiany przednie...w bagażniku. Brak czasu.. Luz jak diabli, ale cisza.
Dwa, że wcale nie tak łatwo w w124 tylne łożyska usłyszeć. Jeżeli ma luzy na łożyskach tył to auto może zamiatać tyłkiem, lecz skoro pisze o bujaniu, to tak jak ja rozumiem pojęcie bujania może być słuszne to co napisałeś:

Cytat

Jak buja to amortyzatory albo ew. stabilizator i jego łączniki.

Amortyzatory to doświadczona osoba może całkiem trafnie ocenić bujając autem. Oczywiście nieprecyzyjnie(no tak, na stanowiskach też co które to inny wynik czasem :E ) ale dość jasno, czy są sprawne.
Dodam bardzo lekceważoną kwestię -mocowania amortyzatorów. Góra i dół. Puszczają dolne, wyklepują się górne. A mają znaczenie bardzo duże. W końcu to jedyne podparcia amorków.
Stabilizator to już jasność wiekuista problemu -wymęczony nie będzie....stabilizował. Auto jak najbardziej będzie miało więcej ochoty to bujania.
A już kumulacja czynników -nawet niemowlak się od takiego bujania by porzy.... ;)

Użytkownik murasek edytował ten post 17 grudnia 2015 - 08:49


#7 Offline   burileusz


  • Postów: 12
  • Na forum od: 16 mar 2015
  • Miejscowość: Lubliniec
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S202 200CDI ELEGANCE SELECTION
  • Trzeci Mercedes:ex.W201 AUTOMATIC M102

Napisano 21 grudnia 2015 - 21:54

Witam ponownie.

Amorki zmienione , łożyska sprawdzone , stabilizatory i tuleje , amortyzatory, nawet pól osie i wszystko w porządku i problem dalej jest, jak bracia czytacie i rozumiecie jest to co najmniej niepokojące. A czy to możliwe ze problem leży z przodu samochodu ?

Użytkownik burileusz edytował ten post 21 grudnia 2015 - 21:58


#8 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 23 grudnia 2015 - 21:02

Jak masz wybite tuleje z tyłu na wahaczach ( a jest ich trochę ) to też bujać będzie. Niech ktoś buja a Ty oglądaj tuleje. Weź łychę i prześwietl podważając wszystkie tuleje.








Podobne tematy Zwiń