Skocz do zawartości




[W140] Impex 600SEL 1992


364 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 grudnia 2015 - 15:26

Witam
Za namową zdecydowałem sie pokazać obecny stan auta jak i ewentualne postępy w pracach w przyszłości.
Auto całkiem niedawno sprowadziłem z Niemiec.Jest już po opłatach.
Uszkodzone tak jak widać na foto.Maska, oba błotniki, 3 chłodnice, nadkole prawe, okular na reflektor prawy, zderzak przedni i tylny, reflektory, blenda, kierunki.
Póki co zgromadziłem komplet chłodnic, plastiki na przód, lampe tylną, reflektory przednie, nakładke na próg i jakieś inne drobniejsze rzeczy.
Generalnie cięzko jest z częsciami, chciałbym wszystko bez rdzy bo samo auto jej nie posiada i chciałbym zeby było tak jak najdłuzej.
Na dniach czeka mnie wizyta w serwisie po zakup kilku fantów.Kupiłem juz olej,płukanki i czyścidło do wtrysków.Nic lepszego nie ma do tego silnika.Akumulator też jest nowy.Wnętrze w całkiem fajnym stanie, jest brudne, ale zajmuje się hobbystycznie detailngiem wiec to zaden problem, lakier tak samo.Fotel oddam do lederzentrum Wrocław.
Zapomniałem-auto nie jeździ od 2011 roku.


Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika



#2 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2015 - 16:00

Przód silnika w "normalnym' stanie :D Jak masz to "rozkręcone" to zrób na początku przygody z przywracaniem do stanu ...

Sporo pracy Cię czeka. Trzymam kciuki żeby miała jak najmniej zakrętów

#3 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 grudnia 2015 - 16:12

Tzn silnik nie ulegl uszkodzeniu.Widać jest troche zarzygane od pokrywy rozrządu, ale to ogarne.Pasek tez wymienie.

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2015 - 16:42

Wymień tam wszystko, do czego masz dostęp - paski, rolki, wszyściutkie uszczelki, uszczelniacze itd. Bo potem jak poskładasz to już nie będzie tak kolorowo cokolwiek zrobić. Płukanie układu klimy wypadałoby zrobić i obowiązkowo wymienić osuszacz.

#5 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2015 - 16:57

Ciekawi mnie co stało się z maską??? Ktoś wycinał sobie potrzebne kawałki ???

Tak jak m104 napisał - wszystko co jest teraz przy silniku dostępne zweryfikować/wymienić. Po złożeniu w całość wymiana termostatu może zająć cały dzień

p.s. Poczytaj galerię Kubasz - troszkę na rozkręcał się tego potwora

#6 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 grudnia 2015 - 16:58

Na początku wymienie to co dam robić we własnym zakresie przy pomocy ojca.Swiece, uszczelke pokrywy rozrządu, komplet płynow,filtry, pasek klinowy i w sumie to tyle.Z okolicznych mechanikow to tak nie bardzo ktos chce sie podjąć tego.Generalnie przod wyglada źle bo durny Niemiec pocial maske i błotnik bo nie mogl sie dostać do zamków.Te plasticzki przy silniku to sam pościagałem, nie są uszkodzone.
Chciałbym do konca stycznia poskladać auto, mam tylko problem ze znalezieniem części.Jak juz bede miec blotniki i maske to blacharka bedzie robiona z miejsca+lakierowanie.
Osuszacz ASO czy jakiś zamiennik? Jak ma ktoś dostep do tego typu części to prosze o info, chciałbym juz coś pozamawiac...

EDIT; własnie w tej chwili czytam galerie Kubasza.

Tak, maska została pocięta w celu jej otwarcia....chłodnice miały tylko delikatne zniekształcenia, ale kupiłem juz wszystkie.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Użytkownik impex edytował ten post 15 grudnia 2015 - 17:05


#7 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 15 grudnia 2015 - 17:08

Nie zrozumiałeś nas. Chodzi nam o cały przód silnika. W tych silnikach wycieki z przodu są normalką. Potrafi lać się tam jak z kranu dlatego nie masz teraz przodu to dostęp jest łatwiejszy. Płyny świece zostaw sobie na koniec. Bo znając życie wiązki pewnie też mają już swoje najlepsze chwile za sobą. Nie wiem jak tam z budżetem stoisz, ale po zdjęciach wnioskować można że sporo pracy trzeba poświęcić silnikowi.
Nie szukaj też mechanika, który spróbuje. Jest już w necie przypadek uszczelniania tego silnika zakończony poszukiwaniami nowego

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2015 - 18:17

Nie wnikam mocno, ale cena musiała być bardzo okazyjna. Osobiście nie wiem, czy podjąłbym się to "reanimować" - mnóstwo roboty i straszne koszty. Jak stał 4 lata, to wszystkie uszczelnienia w silniku, hamulce i pewnie zawieszenie do roboty - m120 to ciężki kloc.

Z przodu wszystko do roboty - uszczelki pokryw rozrządu, pokryw zaworów, uszczelniacz wału korbowego, pewnie dojdą do tego węże chłodnic oleju skrzyni i silnika i pompy wspomagania - robić, póki jest miejsce. Potem będzie "nerwowo". Przód silnika benzyna + pędzelek. Z karcherem radzę nie podchodzić. I od razu robić wiązkę silnika. Przewody "sztywne" olejowe też widać, że "rusty". Ich awaria "w trasie" jest okrutnie bolesna - awaria skrzyni lub silnika, więc radzę się tym od razu zająć. Jeden odcinek takiego przewodu kosztuje średnio 300-400 zł, wymieniałem ostatnio. Przewody elastyczne można zakuć nowe na wzór w "hydraulice siłowej", koszt ok 30-40 zł od przewodu.

Rolkę napinacza paska można reanimować, jeśli szumi a jest prosta i bez zadziorów. Nowa kosztuje ok 150 zł, można kupić łożysko i wprasować nowe. Koszt ok 30-40 zł (łożysko dwurzędowe).

#9 Offline   impex


  • Postów: 443
  • Na forum od: 13 gru 2015
  • Miejscowość: Opolskie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SEL

Napisano 15 grudnia 2015 - 18:26

Za auto zaplaciłem w Niemczech 1200euro.Na początku była wystawiona za chyba 1500euro.Oczywiście opłaty, sprowadzenie (800km), czesci, blacharka i lakierowanie.
To ostatnie mam za darmo, ojciec jest lakiernikiem, mamy kabine wiec bedzie OK.
Co do uszczelek, nie jest to dla mnie w tej chwili priorytet.Chciałbym to auto zlozyc w jedną całość zeby mozna bylo przestawiać bez problemu.Nie musze jezdzic tym autem.
Co do kosztów zdaje sobie z tego wszystkiego sprawe.Mogłbym teraz kupic te uszczelki do tego silnika, podejrzewam, ze minimum to bedzie kosztowac 2-3tys? Ale ja i tak tego nie zmienie bo nie umiem.

#10 Offline   inter32


  • Postów: 359
  • Na forum od: 21 wrz 2010
  • Miejscowość: Wyszków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes 400 SE + LPG
  • Inne auto:Audi a8 4.2 ABZ i Audi 80 JN

Napisano 15 grudnia 2015 - 18:38

Sporo pracy przed tobą kolego, ten model niszczy portfel, myślę ze 20 tyś minimum wyniesie doprowadzenie do w miarę normalnego stanu








Podobne tematy Zwiń