Skocz do zawartości




- - - - -

[M104.980] 3.0E-24V podciśnienia


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   crabtree


  • Postów: 13
  • Na forum od: 29 lis 2015
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Jastrzębie-Zdrój
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Fiesta Sport MK7 1.6 TDCi

Napisano 20 grudnia 2015 - 13:03

Witajcie, w wątku "[W124] Co to jest" pytałem o luźny zawór podciśnienia który leży u mnie w okolicach zbiornika na płyn do spryskiwaczy. Po przeszukaniu internetu udało mi się znaleźć schemat podciśnienia (załoczony do tego posta) i teoretycznie może to być zawór Y27 (ARF switch valve) lub Y32 (Air injection switchhover valve), do obu dochodzi przewód o kolorze przeźroczyty/niebieski. Dodatkowo u mnie z pompy powietrza nie wychodzi wężyk który powinien być podłączony do zaworu Y32. Nie udało mi się również zlokalizować elementu oznaczonego na schemacie numerem 89 (ARF valve). Teraz pytania do Was:
1) czy w każdym silniku (3.0 24V) występowały elementy Y27 oraz 89?
2) do czego służy element Y32 i jaki ma wpływ na pracę silnika?

Zdjęcie zaworka podciśnienia
Dołączona grafika

Schemat na którym się opieram (znaleziony w sieci)
Dołączona grafika

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 21 grudnia 2015 - 08:54




#2 Offline   crabtree


  • Postów: 13
  • Na forum od: 29 lis 2015
  • Miejscowość: Bielsko-Biała / Jastrzębie-Zdrój
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ford Fiesta Sport MK7 1.6 TDCi

Napisano 27 grudnia 2015 - 20:51

Powoli ogarniam temat podciśnienia i porządku w komorze silnika, czy może ktoś z was wrzucić kilka szczegółowych zdjęć komory silnika M104 3.0? Chodzi mi przede wszystkim o okolice zbiornika płynu do spryskiwaczy, którędy są poprowadzone wszystkie przewody i wężyki, następnie wnęka akumulatora oraz druga strona czyli okolice skrzynki bezpieczników oraz ABSu. Jeśli ktoś ma zdjęcie tego silnika ze zdjętą obudową filtra powietrza to również poproszę. Jeśli ktoś może pdrzucić zdjęcie na którym będzie widać przebieg wężyka podciśnienia z pompy przy silniku do zawora wraz z umiejscowieniem tego zaworka to będę bardzo wdzięczny.

Użytkownik crabtree edytował ten post 27 grudnia 2015 - 20:56


#3 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 marca 2016 - 20:06

Witam posiadam mb 190 z 3.0 24v i mam pytanie gdzie ma iść to podciśnienie czy możne ma być zaślepione? Są tam dwa króćce na podciśnienie jest to na 6 garze i to zaznaczone jest aktualnie wpięte do zaworka/rozdzielacza który znajduje się na podszybiu i mam pytanie gzie oryginalnie prowadzi to podciśnienie ? Dodam że autko jak się nagrzeje traci moc czy to może mieć coś wspólnego z tym ? Dołączona grafika

#4 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 04 marca 2016 - 23:41

Rurka bliżej głowicy idzie do modulatora ASB. Rurka bliżej przepustnicy idzie do ekonomizera, zaworu ogrzewania i klimy.

#5 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2016 - 09:26

Tylko ze w tym aucie nie ma ekonomizera ani klimy oraz Asb, chyba że chodzi o ABS

#6 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2017 - 20:20

Witam mam pytanie swap w 190 wsadzony m104 na kj mam pytanko dzisiaj zauważyłem ze po dodaniu gazu ruszają się reflektory w dół i mam pytanie czy można jakiś schemat jak mają iść te podciśnienia ?

#7 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 23 listopada 2018 - 12:07

Dołączę się do tematu. U mnie w takim samym silniku pojawiają się problemy:
- Nie działa regulacja świateł (czasem złapie, ale w większości nie).
- Nie rygluje fotela.
- Nie zmieniają się kierunki nawiewu. Niezależnie od wciśniętego klawisza, powietrze leci z tych samych kratek (klima automatyczna).
- Hamulec ma wspomaganie, ale chyba troszkę słabe i gdy zgaszę auto, odczekam jakiś czas, wcisnę hamulec to czuć, że wspomaganie "zeszło" (pedał jest twardy).
- ASB się "gubi" i przeciąga biegi. Obroty rosną, auto przyspiesza, czuć lekkie "kopnięcie" zmiany biegu, obroty rosną, kolejna zmiana i dopiero jedzie normalnie. Czasami, gdy gwałtownie przyspieszę, to obroty idą do końca i zanim nastąpi zmiana biegu, to już obroty dojdą do odcinki. Olej sprawdzony według instrukcji i jest ok, D lub R załącza się w ciągu sekundy. Skrzynia pięciobiegowa.

Wszystko wskazuje, że jest nieszczelność w układzie podciśnienia. Tylko czy podciśnienie jest brane z jednego punktu i możliwe, że zaraz na początku tego układu jest jakaś nieszczelność? Czy są jakieś typowe punkty do sprawdzenia?

Użytkownik Szarik edytował ten post 23 listopada 2018 - 12:10


#8 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 10 grudnia 2018 - 18:00

Część rzeczy (światła, fotele) ogarnięta. Ale znalazłem wolny króciec na przepustnicy:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Patrząc na schemat z pierwszego posta, chyba powinien on być połączony z elementem nr. 90. Tylko co to dokładnie jest i gdzie to znajdę?








Podobne tematy Zwiń