Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#281 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2015 - 18:00

Nie wyraziłem się precyzyjnie. Chodziło mi o to, że odpowietrzałem dopóki nie poleciał czysty olej bez bąbelków powietrza.Mój błąd. Sorry. A co do przewodu powrotnego na górze zbiornika to sprawdziłem i olej leci.
Regulatorem próbowałem obniżać i podnosić zawieszenie, lecz brak reakcji. Przed awarią mogłem regulować wysokość. Może coś z regulatorem? Sam już nie wiem.



#282 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2015 - 18:04

Jak na odpalonym silniku popuścisz delikatnie przewód zasilania do regulatora to pojawia się olej ? Te regulatory bardzo często padały po prawie 20 latach działania, rzadko kiedy ostatnimi czasy widywałem sprawny.

#283 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 maja 2015 - 18:12

To też sprawdzałem i olej pojawia się. Mogę jeszcze jutro próbować popuścić przewody idące do siłowników żeby zobaczyć czy pojawia się ciśnienie, choć jak na nie patrzę to obawiam się że korozja mi nie pozwoli na bezszkodowe przeprowadzenie tej operacji.

#284 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 maja 2015 - 10:08

Popuściłem przewód ciśnieniowy idący od regulatora do gruszki. Ciśnienie oleju w nim jest, a samochód jak stał tak stoi. Czy może być tak że ciśninienie przy gruszce pochodzi z siłownika a nie z regulatora?Może powinieniem upuścić cały olej z siłowników i wtedy sprawdzić?Tylko czy wtedy uda mi się odpowietrzyć cały układ?Nie chciałbym żeby się okazało że auto "leży" na glebie i nie idzie go podnieść bo wtedy to juz wogóle będzie ciężko nim jeździć.

Użytkownik Mada30 edytował ten post 13 maja 2015 - 10:21


#285 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2015 - 14:41

Witam.
Nivo po wymianie gruszek działa jak na nowe . Jednak w międzyczasie okazało się, że poprzedni właściciel wymontował oryginalne sprężyny nivo i zamontował ze zwykłego zawieszenia. Chcę kupić prawidłowe sprężyny lecz nie mogę naleźć takowych do sedana. Byłem na szrocie i proponowali i sprężyny do combi. Nie zdecydowałem się gdyż kiedyś słyszałem,że nie będą pasować do sedana. Jednak tak a prawdę to nie wiem na czym polega ta różnica. Czy może ktoś napisać czym się różnią? Może jakieś zdjęcia? Nigdy nie widziałem sprężyn nivo i przy zakupie chciałbym wiedzieć co kupuję.

#286 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2015 - 18:26

Skąd pomysł, że ktoś coś grzebał przy sprężynach ? Sprężyn sedan/sedan z nivo/kombi wizualnie nie odróżnisz - są w zasadzie identyczne i zamienne. Mogą się różnić grubością zwoja i wysokością, ale to o niczym nie świadczy. Sprężyny dobierasz na podstawie obecnego wyposażenia samochodu i wersji nadwozia.

#287 Offline   Mada30


  • Postów: 49
  • Na forum od: 24 lip 2011
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 maja 2015 - 19:13

Wiem o zamianie sprężyn od poprzedniego właściciela z którym się skontaktowałem. Niestety oryginalne sprężyny oddał na złom i są nie do odzyskania.
Reasumując mogę kupić od kombiaka i powinny pasować?Jeżeli tak to byłoby super, bo dostępność sprężyn nivo do sedana jest bardzo mała. Rozmawiałem z paroma sprzedawcami części i twierdzili, że zdobyć je będzie bardzo trudno.
A co do doboru sprężyn na tył to w serwisie w poznaniu twierdzą, że w zasadzie były po dwa rodzaje sprężyn. Dwa dla zwykłego zawieszenia, dwa dla obniżonego i dwa dla niva. Według nich dobór sprężyn na podstawie wyposażenia dotyczy przodu samochodu. Nie wiem czy można im wierzyć ale tak mi powiedzieli przez telefon. Notabene cena jednej sprężyny na tył to serwisie ok 600PLN za sztukę i dostępne tylko na zamówienie.

#288 Offline   maraz80


  • Postów: 257
  • Na forum od: 10 sie 2012
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 lipca 2015 - 00:58

Hej, mam następujące problemy.

1) Mam NIVO w sedanie, niestety z wywalonymi gruchami i cieknącymi mega przewodami. Planuje zamienić nivo na zwykle amortyzatory. Czy poza amorami powinienem wymieniać sprężyny? (mam ori do nivo sprężyny). Czytałem na jakimś forum że trzeba też wymieniać wahacze na zwykłe (chodzi o kombi jak sądze?).
Poprawicie mnie.

2) Do tego cieknie mi coś pod nogami pasażera. Mam jakby opryskane jakimś płynem. Nie jest to woda bo nie spływa i nie schnie. nie śmierdzi a jest przeźroczyste.
Co to może być, jakieś pomysły?

3) Czy NIVO jest połączone ze wspomaganiem? jeżeli wyschnie mi olej do nivo ze zbiorniczka to jakie będą tego konsekwencje?

Użytkownik maraz80 edytował ten post 16 lipca 2015 - 00:59


#289 Offline   Wierzba


  • Postów: 3
  • Na forum od: 27 gru 2015
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 230CE
  • Trzeci Mercedes:C209 270Cdi

Napisano 27 grudnia 2015 - 03:56

Witam od niedawna posiadam MB W124 kombi 2.3 benz 7osobowy. Mam problrm z tylnym zawieszenim bo tyl auta skacze jak pileczka kalczukowa gdy najade na jakis wyboj czy nierówność, gruszki sa wymienione tak zapewnial poprzedni wlasciciel, co z tym zrobic? Jaka powinna byc wysokosc pomiedzy ziemia a poczatkiem nadkola aby nivo bylo w punkcie "zero"?

#290 Offline   JanB


  • Postów: 981
  • Na forum od: 15 lut 2009
  • Miejscowość: Środa Wielkopolska
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Accord 2,2 d 180 KM

Napisano 27 grudnia 2015 - 07:43

Wszystko o co pytasz już było opisane na Forum. Użyj: Szukaj. Objawy wskazują na uszkodzone gruszki. Sprawdź też poziom płynu.








Podobne tematy Zwiń