Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo - sprawdzenie, regulacja



311 odpowiedzi w tym temacie

#301 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 października 2019 - 20:42

A próbowałeś jechać z obciążeniem krótki odcinek

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka





#302 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 03 października 2019 - 20:55

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 02 października 2019 - 20:42 napisał

A próbowałeś jechać z obciążeniem krótki odcinek

Nie ale jakie to ma znaczenie czy jadę zy stoję. Na postoju kręciłem go do 2000tys/obrotów i nic.
Dlatego wydaje mi się, że coś jest źle ustawione ale co ja nie znam punktów neutralnych

#303 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2019 - 06:36

Takie znaczenie bo możesz mieć luz w regulatorze i stabilizator musi pracować w większym stopniu żeby poruszać regulatorem

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#304 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 04 października 2019 - 20:01

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 04 października 2019 - 06:36 napisał

Takie znaczenie bo możesz mieć luz w regulatorze i stabilizator musi pracować w większym stopniu żeby poruszać regulatorem

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

nie będę tutaj pracy dyplomowej pisał.

Proszę tylko o wskazanie punktów neutralnych jak powinno być ustawione cięgno od regulatora oraz na stabilizatorze ??

#305 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 października 2019 - 20:38

Patrzyłem na grafice w Google to każde ciegno jest inaczej ustawione bo ustawiasz tak jak Ci pasuje a jak nikt nigdy u ciebie nie grzebal to masz orginal. Wiele czynników wpływa na poziom luzy w zawieszeniu (stabilizatorze) bo on steruje poziomowaniem może regulator już zużyty nie działa tak precyzyjnie. Dołączona grafika

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#306 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 05 października 2019 - 22:15

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 04 października 2019 - 20:38 napisał

nigdy u ciebie nie grzebal to masz orginal.
A skąd ja mogę wiedzieć czy ktoś grzebł czy nie. ?? Nie ma go od nowości.

#307 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2019 - 06:07

Z kosmosu. Ty sam niewiesz czego chcesz tylko krytykujesz i krytykujesz zamknij temat najlepiej bo nikt ci nie dogodzi

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#308 Offline   voice


  • Postów: 41
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski

Napisano 06 października 2019 - 18:59

Ostry2500
cz TY umiesz czytać ze zrozumieniem ??
Pytam,o punkty neutralne jak powinny być ustawione chyba ktoś to jakoś ustawia fabrycznie.
A co do dogadzania to mi dogadza moja żona i to nieźle więc innego dogadzania nie potrzebuje.

#309 Offline   Pedro84


  • Postów: 2
  • Na forum od: 07 cze 2020
  • Miejscowość: Września
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 3,0TD '82

Napisano 08 czerwca 2020 - 18:23

Witam serdecznie wszystkich znawców tematu, czy byłby ktoś w stanie podać indeks zamówieniowy do przewodu z wężykiem, który łączy tylny most z regulatorem od nivo? jest tam taka metalowa rurka długości pół metra i do tej rurki z jednej strony podpięty jest krótki wężyk. Chodzi o silnik 3,0td z 95r. Dodam, że przy wersji 2,5 tego połączenia nie ma wcale.

Mile widziany schemat układu z rozpiską elementów.

Z góry dzięki, pozdrawiam

#310 Offline   PowitanieSlonca


  • Postów: 9
  • Na forum od: 16 lis 2022
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.5D
  • Trzeci Mercedes:w124 E220, coupe

Napisano 04 lutego 2023 - 15:18

Witam,
Mam w124 z NIVO i ciekawą przypadłością.
Mianowicie, jak postawię go na nierówności np. krawężnik jedną stroną to przestaje mi działać NIVO (jest niżej i mega twardy, nieprzyjemny). Jak odepnę śrubę rzymską i poruszam dźwginią to ładnie podnosi i opuszcza i potem nivo trzyma dopóki nie postawię na nierównym. Co ciekawe w momencie kiedy przestaje działać to słyszę z okolicy prawego tylnego pasażera dziwne dźwięki, tak jakby ktoś stukał raz na parę sekund w butle. Przeczytawszy te wątki wydaje mi się, że jakby siedziały gruchy, to nie zależałaby sprawność układu od nierównego stania? Proszę o nakierowanie, gdyż nie mam dostępu do kanału, więc to co od spodu robię to w spartańskich warunkach najeżdżając na krawężnik tyłem, więc mam słaby dostęp. Nie znalazłem mechanika który zabrałby się za to. Jeśli ktoś ma speca od NIVO w okolicy Wrocławia to będę wdzięczny za polecenie (Wroneckiego nie polecajcie, jemu się już nie chce). Na dole jest link z VIDEO na którym moje podejrzenie wzbudziła wyrobiona(?) śruba rzymska.
Odpowietrznik z trudem odkręciłem i na tyle ile odpowietrzałem hamulce to NIVO według mnie nie jest zapowietrzone. Leci sam płyn, nie słychać żadnego syczenia.
https://youtube.com/...E?feature=share

Użytkownik PowitanieSlonca edytował ten post 04 lutego 2023 - 15:20









Podobne tematy Zwiń