Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[OM 605] turbo modyfikacje.


79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   carl00s


  • Postów: 1676
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2016 - 01:25

A ten swoje. Pamiętaj, chodź po ulicach w kasku, bo połowa diesli w polaczkowie czeka tylko, żeby Ci odstrzelić głowę korbą wylecianą z bloku.

#22 Offline   tragarz


  • Postów: 251
  • Na forum od: 14 wrz 2011
  • Miejscowość: Piła
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2016 - 08:58

Porostu boli ze taki diesel porobi jego 400sete 😜

#23 Offline   majsterus


  • Postów: 4467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 07 luty 2016 - 10:54

Ha, nie :) Po prostu wstyd zostawiać za sobą wagon smoły....bylibyście z tego dumni, w centrum miasta zrobić taki chlew?

#24 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 07 luty 2016 - 11:18

Wiecej niz nowy mercedes pojezdzi :D A co do chlewu zawsze nie musi dymic, jedynie jak sie da po garach. A jak ktos bardziej sie postara i Biturbo zrobi to nawet dymku za bardzo nie zobaczysz jak da po garach


Chłodnice z podstawką od om606

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 07 luty 2016 - 11:21


#25 Offline   StempeL


  • Postów: 237
  • Na forum od: 19 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 luty 2016 - 13:37

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 07 luty 2016 - 11:18 napisał

A jak ktos bardziej sie postara i Biturbo zrobi to nawet dymku za bardzo nie zobaczysz jak da po garach

Teraz bardziej popularne jest superturbo i chyba nawet latwiejsze do zrobienia. I ten dzwiek kompresora..

#26 Offline   miecio190


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 wrz 2015
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 swap 2.5 turbo OM605

Napisano 04 lipiec 2016 - 08:59

OM605 bez ingerencji w układ paliwowy spokojnie 240 ps wykreśli na ori 6mm sekcjach i doładowaniu 1,35 bar

Dołączona grafika

#27 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 04 lipiec 2016 - 11:02

Na elektronice czy na mechanicznej ? jakis stary ten wykres

#28 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lipiec 2016 - 22:06

Witam a ja u siebie przezucilem sekcje z elektronicznej pompy sekcje dodam ze sa 6,5mm a nie 6mm do zwyklej mechanicznej i om 605 turbo bez intercoolera ze standardowym wydechem 50mm fi robi mi 10s do setki w 124 kombi wymieniony tylko silnik ciekawe ile ma koni bo go nie hamowalem .

#29 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 31 lipiec 2016 - 10:37

Tak a w mojej mechanicznej tez siedzi 7 i 7,5 a nie jak wszedzie 6 i 6,5 jak u Ciebie :) Nie wiem skad wziałeś ten wymiar

#30 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 lipiec 2016 - 15:44

6.5mm sa w om 605 turbo i om 606 turbo wyciagnalem z elektronicznej 6.5mm i wsadzilem do mechanicznej w kturej sa 5.5mm i mam bez elektroniki jeszcze musze zrobic alde bo czasem przydymia na niskich obrotach. Jezdzilem na 5.5mm ale 150km i ni groma wiecej ale z dolu fajnie sie zbieral ale po 3000tys to nie jedzie.

#31 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 05 sierpień 2016 - 06:15

Kup sobie lepsza suwmiarkę :)

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 31 lipiec 2016 - 15:44 napisał

jeszcze musze zrobic alde
hmm... tego to juz nie potrafie zrozumiec. Pompe od D masz czy TD

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 05 sierpień 2016 - 06:25


#32 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpień 2016 - 17:47

Od zwykłego diesla i mam wsadzone od turbo diesla 6.5mm. Diesel menken wsadza 7.5mm 8mm do zwykłych pomp i robi alede. A ja od turbo elektronicznej wsadziłem elementy 6.5mm do zwykłej pompy narazie pracuje nad alda bo dymi z dolnych obrotów ja niemam elektroniki w silniku tylko om605 turbo bez komputera pozdrawiam.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#33 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 07 sierpień 2016 - 11:45

Zmierz sekcje, a nie nadal idziesz w swoje 6,5 których nie ma. Powodzenia w Aldzie, a ciekawe czy korekte dawek na stole robiłeś czy na pałe zmieniałeś ?

#34 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpień 2016 - 16:49

Na pale i silnik pracuje bez wibracji rowniutko ustawiłem na pracującym a powiedz mi ile mają elementy z pompy elektronicznej bo może nie tak zmiezylem. Miałem 2 pompy od 250d rozebralem i znam budowę i wiem jak chodzi na oryginalnych elementach z 250d silnik mi jechał 140 max i 20s do 100 a jak wsadziłem elementy z pompy turbo elektronicznej to mam 11s i mam zaslabe sprzęgło, niewiem od czego wsadzić czy z cdi podejdzie

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#35 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 08 sierpień 2016 - 16:03

Jedyne co sie nasuwa to powiedzenie " o mamusiu" 11s to szał jak nic tyle to 2.0 td robiło tez na pompie od zwykłego D dobrze podkrecone 5,5 mm. W elektronicznej siedzą 6 mm tylko sa dwa rodzaje lepsze i gorsze. A sprzegło od czego i ile mm załozyłeś

P.S spalanie pewnie tez teraz masz dosc spore bo tez przechodziłem każdy krok przeróbek ;)

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 08 sierpień 2016 - 16:10


#36 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpień 2016 - 16:32

To wsadziłem z elektronicznej z silnika om 605 turbo z okulara z Włoch taki mam właśnie silnik w moim 124 kombi a sprzęgło oryginalne z 250d jak przyspiesza od 0 do setki to mi się ślizga i niewiem jakie mocniejsze kupić doradz coś pozdrawiam.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#37 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 sierpień 2016 - 17:31

Jutro wracam z urlopu to dam znać ile zjadł.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#38 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpień 2016 - 11:11

30%miasta 70%trasy zjadł 8.5 litra na trasie wyprzedzeniem co chciałem i raczej nie była ecojazda bez zamontowanej aldy jak będzie zamontowana to powinno spalanie spaść.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#39 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 14 sierpień 2016 - 00:38

Jak załozysz alde pochwal sie wynikami z hamowni bo jesli dawek nie zmieniałeś to cieżko 150 KM uzyskać tylko na wymianie sekcji.

#40 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 sierpień 2016 - 10:35

Witam aldy jeszcze nie robilem robilem zatem sprzeglo dwumasa s wolnossaka om602 tarcza z cdi docisk z 2.3 benzyna sprzeglo sie nie slizga musialem troche zeszlifowac srubu bo zawadzaly o tarcze ale wszystko dziala. Nie mam dojscia do chamowni teraz mam 9,5sek gps nie mam intercoolera doladowanie 1.3 bar felgi 16 przod 205 tyl 225 .Mam pytanie ile da intercooler i jeszcze jedno Mrasmerc twoje 200D 11sek wchodzilo na obroty jak szalone a schodzilo z obrotow powoli i bieg jalowy byl raz 1000obr raz 700 i pil hektolitry ropy ja tak ustawilem pompe ale to sie nieda spokojnie jezdzic ty moze miales inaczej ustawiona pompe .Elementy 7.5 mm na zwykle turbo om 605 cos da czy bedzie malo powietrza i jaka cena za element pozdrawiam