Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[OM 605] turbo modyfikacje.


79 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   daru


  • Postów: 702
  • Na forum od: 06 kwi 2012
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W115 200D 75'

Napisano 23 sierpień 2016 - 12:38

Mi sie wydsje ze samo cisnienie doladowania nie wiele zmieni bez wiekszej ilosci paliwa.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



#42 Offline   Kacper329


  • Postów: 67
  • Na forum od: 12 gru 2013
  • Miejscowość: Nowa Ruda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 sierpień 2016 - 14:38

Trzeba podlać paliwem jak tak będzie się bezgranicznie dmuchać to duże egt zabije silnik . Po co takie duże sekcje na 6mm spokojnie wystarczy żeby to ganiało. Nie wiem po co robisz to na pompie od wolnossaka jak możesz prościej zrobić to na pompie od td . Łatwiej ustawisz dawkę , płynnie będzie schodził z obrotów i nie będzie palił jak smok :D

#43 Offline   semis


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 lut 2016
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 wrzesień 2016 - 20:39

A ja jestem ciekaw, ile kosztują takie przeróbki , wtryski, sekcje, turbo... :D


ciekaw ile muszę zbierać.. :D

Użytkownik markslew edytował ten post 29 wrzesień 2016 - 18:44


#44 Offline   miecio190


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 wrz 2015
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W201 swap 2.5 turbo OM605

Napisano 29 wrzesień 2016 - 17:15

Tak, pełna elektronika została, 6 sekcja w seryjnej pompie, program i tylko turbo inne założyłem i mierzone 240 KM

Teraz testuje pompę też na elektronice tylko na sekcjach 7mm, ograniczać zaczyna mnie turbinka :/

Użytkownik markslew edytował ten post 29 wrzesień 2016 - 18:42


#45 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopad 2016 - 19:58

240 kucy na 6mm a turbo ile dmucha.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#46 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopad 2016 - 17:02

Mam pytanie na seryjnym turbo jak by dał 7mm ile mocy by wyszło.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#47 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 21 listopad 2016 - 14:37

Zostawie to bez komentarza, a koledze radze kupic ksiazke o dislu poczytac i odpowiesz sobie sam na pytanie :)

#48 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopad 2016 - 18:26

Wiem jak podlejejesz to i dmuchnie jak ma czym. Ja się chciałem dowiedzieć orientacyjne. Możecie mi powiedzieć czy wejdzie turbo kkk z om 606 do om605 zamiast garretta mocowanie do kolektora jest trójkątne, rura wydechowa do przerobienia. Są różnice, a jaka wydajność tej kkk.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#49 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopad 2016 - 09:56

Podobno wsadzali turbo z om606 do om605, na std możesz znaleźć jaką flansze ma turbina z om606. Moja turbina dochodziła coś do ok 1,6 bara, jak nie więcej. Ale chyba zaczyna dawać olejem w dolot i będzie zmieniana na hx30. Potem dojdą większe sekcje i startujemy z projektem compound turbo i sekcjami 7mm :D

#50 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 listopad 2016 - 13:52

Witaj dawno cie nie było jak sprzęgło. Masz jakieś namiary na większe sekcje pozdrawiam.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#51 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2016 - 13:12

Phi , trochę zmieniły się plany. Na razie zbieram kasę na grubsze mody. Cena zrobienia mojej pompy to ok. 220 zł sekcja 7mm, przerobienie pompy ok. 800 zł, wtedy max obroty będą ok. 6000. Tylko muszę jeszcze opracować zewnętrzną ALDE :grinhihi:

#52 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 listopad 2016 - 18:59

220pln za 7mm i ten zaklad by mi wysłał za pobraniem 5 szt. a ktoś już jeździł na tych sekcjach.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#53 Offline   soltys


  • Postów: 36
  • Na forum od: 08 lut 2016
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudzień 2016 - 19:14

A tego to już nie powiem, trzeba zadzwonić i się zapytać, tu masz przykładowe linki znalezione na olx:

- https://www.olx.pl/o...html#1cb39b2ee0
- https://www.olx.pl/o...html#1cb39b2ee0

Pamiętaj po zmianie sekcji trzeba pompę kalibrować, ja wolę oddać pompę na założenie komuś kto się zna i ją skalibruje. Jeszcze u mnie dochodzi założenie zewnętrznej ALDY z którą może się uporam w tym miesiącu oraz dołożenie do pompy ARA. Wkońcu ogranięcie wiązki silnika i testowanie przetestowanie mojego projektu aldy z regulowalnym aktuatorem :)

#54 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 maj 2017 - 21:49

Witajcie chce zalozyc zewnetrzna alde tak jak na zdjeciu.Dołączona grafika Do tej pory jezdzilem bez aldy do 2000obr. dymi potem turbo dmucha i nie dymi,ale jak sie dobrze operuje gazem to wcale nie dymi (tylko jezdzic i pilnowac tego dymu to zadna jazda).Do rzeczy jesli chodzi o regulacje, dawke mam raczej podkrecona wieksza niz w orginale 150hp. mam 10sec do 100 mierzone gps na kolach 225 50 16.Mam auto na biegu jalowym, daje gaz dymi na czarno i skrecam srobke nr1 tyle zeby nie dymil na luzie jak dostanie cisnienia grucha to podniesie dawke do sruby nr2 i auto nie bedzie dymic bo turbo dmucha do 1.3 bara.Wszystko robie na tak zwane oko pokrece przy pompie przejade sie i widze czy lepiej czy gorzej.Z ta alda dobrze kombinuje pozdrawiam.

#55 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwiec 2017 - 07:25

Alda działa czarny dym zredukowany przyspieszenie jest tylko miałem problem z grucha bo włącza się zbyt wcześnie (za miękka sprężyna) i dawała większą dawkę paliwa to na wężyku od gruchy dałem trójnik (rozszczelniłem) i teraz grucha podnosi dawkę paliwa gdy turbo dmucha 0.8bar. A o śrubce nr 2 zapomnijcie ona ogranicza max paliwo jak będzie dymić na max paliwie to podkręćcie turbo i dymu nie będzie.

#56 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwiec 2017 - 19:20

Ludzie nie modufikujecie 605 czy co, to grzech nie grzebać przy nich. Nikt się nie wypowie.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#57 Offline   mirasmerc


  • Postów: 237
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 04 czerwiec 2017 - 09:56

Panie wykresy :D

#58 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 wrzesień 2017 - 13:59

Podpiwiecie jak podnieść max obr.na pompie wtryskowej bo mi pod obciążeniem daje 4700 i nic więcej wkrecalem tą śrubę na inbus i nic.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#59 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 wrzesień 2017 - 18:01

Panowie pytałem się jak podnieść max obroty okazało się że mam linkę luźną bo miałem cięgna spawane a nie oryginalne i pompa dawała 60% mocy teraz to wariat daje tyle paliwa ze dymi na czarno z ciśnieniem 1.8 bar. Na razie o sekcjach 7.5mm nie myślę bo do 6mm trzeba szukać większe turbo bo seria suszarka wymięka.

#60 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 471
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 wrzesień 2017 - 07:37

Jak bym założył większy intercooler (fimic)niż org to bym trochę zredukowal czarny dym czy nie.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka