Skocz do zawartości




- - - - -

[M112.E32] Zanikanie zapłonów na LPG przy niskich temperaturach


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 06 stycznia 2016 - 12:12

Cześć Drodzy Forumowicze,
Problem dotyczy silnika M112.E32, co prawda w MLu, ale to te same silniki co w innych klasach.

Otóż wszystko ładnie pięknie pracuje na LPG, ale w momencie gdy długo jadę w trasę przy temperaturach poniżej -5C w trakcie przyśpieszania traci moc i zaczyna wpadać w wibracje.

Na szczęście miałem przy sobie komputer i podłączyłem się do sterownika STAG i okazało się, że na 2 wtryskach czasy dla Pb to 0ms. Dedukcja prosta - ECU silnika wykryło brak zapłonu i odcina paliwo aby nie uszkodzić katalizatorów.

Kupiłem świece Bosch, zrobi się cieplej to wymienię gdyż nie znam stanu poprzednich - autko świeżo kupione.

Czytając inne fora znalazłem informację, że taka sytuacja może wystąpić w przypadku zbyt bogatej mieszanki - zimny LPG ma większą gęstość niż ciepły i stosunek powietrza do LPG jest inny niż w przypadku ciepłych temperatur. Planuję też wykonać krzywą korekty dla temperatury gazu w sterowniku STAG.

Otóż pojawia się pytanko czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał i czy moje zamiary są rozsądne?

Dodam tylko, że na Pb sytuacja nie występuje i mogłem spokojnie wrócić do domu, ale 300km na Pb przy tym potworze to spory wydatek w porównaniu do LPG :P

Z góry dziękuję za podpowiedzi.



#2 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 stycznia 2016 - 19:07

u mnie jest podobnie (co prawda M113 5.0) w każdym zakresie temperatur i na PB i na LPG - obstawiam zatkane katy, na podstawie choćby tej lektury:

http://www.akademiat...omoc-techniczna

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 marca 2016 - 10:04


#3 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 22 stycznia 2016 - 08:57

Wyświetl postUżytkownik Chang dnia 06 stycznia 2016 - 19:07 napisał

u mnie jest podobnie (co prawda M113 5.0) w każdym zakresie temperatur i na PB i na LPG - obstawiam zatkane katy, na podstawie choćby tej lektury:

http://www.akademiat...omoc-techniczna

U mnie katy już puste - poprzedni właściciel wybebeszył.

U mnie problem występuje tylko i wyłącznie na LPG przy niskich temperaturach - na PB i powyżej -5 nie ma tego problemu.

#4 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2016 - 12:48

u mnie pomoglo i to w 100%, w końcu wyciąłem to cholerstwo

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 marca 2016 - 10:03


#5 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 13 marca 2016 - 08:59

Wyświetl postUżytkownik Chang dnia 22 stycznia 2016 - 12:48 napisał

u mnie pomoglo i to w 100%, w końcu wyciąłem to cholerstwo

Upewniłem się - katy mam puste. Ostatnio wypadły mi zapłony na zimnym silniku przy Pb więc to nie jest tylko kwestia LPG. Wymieniłem świece (Bosch) i kable (NGK) na nowe bo stare były ruszane nie wiem kiedy. Pojeżdżę chwilkę i dam znać czy pomogło.

Tutaj dwa pytanka:

1. W jaki sposób zdiagnozować cewki zapłonowe, wymiana wszystkich 6ciu na raz to zbyt duży wydatek:P;
2. Czy przepustnice zmiennej geometrii dolotu mogą powodować takie objawy czy to ślepy trop?

#6 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 marca 2016 - 22:11

Podłącz pod SD - wykryje wypadanie zapłonów na danym cylindrze, acz nie zawsze pokaże prawidłowo przyczynę.

#7 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 17 marca 2016 - 07:22

Wyświetl postUżytkownik Chang dnia 16 marca 2016 - 22:11 napisał

Podłącz pod SD - wykryje wypadanie zapłonów na danym cylindrze, acz nie zawsze pokaże prawidłowo przyczynę.

Na chwilę obecną nie mam dostępu do SD, czy DS Cars wystarczy?

#8 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 17 marca 2016 - 09:43

Powinno wystarczyć, pokaże które cylindry nie mają zapłonu.

#9 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 17 kwietnia 2016 - 10:03

Po wymianie przewodów zapłonowych na nowe, nie zdarzyło mi się wypadanie zapłonów.

Niemniej jednak mam pytanie o to czy ten sterownik silnika bada prąd części pierwotnej cewek zapłonowych, czy na postawie zmiany prędkości kątowej wału korbowego rozpoznaje brak zapłonu? Jeżeli to drugie to może winny jest już padający czujnik położenia wału? Z tego co się zorientowałem to lubi sobie klęknąć :P

#10 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 16 maja 2016 - 15:28

No i niestety zanikanie zapłonów wróciło:

Benzyna (112.942 - ME 2.0 - MT/AT - 163.154 ->2000/05)

Opis usterek
P0141 - Uklad sondy lambda, strona prawa, za katalizatorem
P0161 - Uklad sondy lambda, strona lewa, za katalizatorem
P0432 - Sprawnosc katalizatora glównego za mala (Bank 2)
P0300 - Wypadajace zaplony, mogace spowodowac uszkodzenie katalizatora
P0301 - Wypadanie zaplonu - cylinder 1
P0304 - Wypadanie zaplonu - cylinder 4
P0302 - Wypadanie zaplonu - cylinder 2
P1605 - Komunikacja do ukladu ABS/ASR
- wykrycie nierównosci nawierzchni


I teraz pojawia się pytanie czy do wymiany są cewki 1, 2 i 4? czy to tylko może być przypadek, że akurat na tych cylindrach wypadają zapłony...








Podobne tematy Zwiń