[M112.E32] Zanikanie zapłonów na LPG przy niskich temperaturach
#1
Napisano 06 stycznia 2016 - 12:12
Problem dotyczy silnika M112.E32, co prawda w MLu, ale to te same silniki co w innych klasach.
Otóż wszystko ładnie pięknie pracuje na LPG, ale w momencie gdy długo jadę w trasę przy temperaturach poniżej -5C w trakcie przyśpieszania traci moc i zaczyna wpadać w wibracje.
Na szczęście miałem przy sobie komputer i podłączyłem się do sterownika STAG i okazało się, że na 2 wtryskach czasy dla Pb to 0ms. Dedukcja prosta - ECU silnika wykryło brak zapłonu i odcina paliwo aby nie uszkodzić katalizatorów.
Kupiłem świece Bosch, zrobi się cieplej to wymienię gdyż nie znam stanu poprzednich - autko świeżo kupione.
Czytając inne fora znalazłem informację, że taka sytuacja może wystąpić w przypadku zbyt bogatej mieszanki - zimny LPG ma większą gęstość niż ciepły i stosunek powietrza do LPG jest inny niż w przypadku ciepłych temperatur. Planuję też wykonać krzywą korekty dla temperatury gazu w sterowniku STAG.
Otóż pojawia się pytanko czy ktoś z Was się z czymś takim spotkał i czy moje zamiary są rozsądne?
Dodam tylko, że na Pb sytuacja nie występuje i mogłem spokojnie wrócić do domu, ale 300km na Pb przy tym potworze to spory wydatek w porównaniu do LPG
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
#2
Napisano 06 stycznia 2016 - 19:07
http://www.akademiat...omoc-techniczna
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 marca 2016 - 10:04
#3
Napisano 22 stycznia 2016 - 08:57
Użytkownik Chang dnia 06 stycznia 2016 - 19:07 napisał
http://www.akademiat...omoc-techniczna
U mnie katy już puste - poprzedni właściciel wybebeszył.
U mnie problem występuje tylko i wyłącznie na LPG przy niskich temperaturach - na PB i powyżej -5 nie ma tego problemu.
#4
Napisano 22 stycznia 2016 - 12:48
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 marca 2016 - 10:03
#5
Napisano 13 marca 2016 - 08:59
Użytkownik Chang dnia 22 stycznia 2016 - 12:48 napisał
Upewniłem się - katy mam puste. Ostatnio wypadły mi zapłony na zimnym silniku przy Pb więc to nie jest tylko kwestia LPG. Wymieniłem świece (Bosch) i kable (NGK) na nowe bo stare były ruszane nie wiem kiedy. Pojeżdżę chwilkę i dam znać czy pomogło.
Tutaj dwa pytanka:
1. W jaki sposób zdiagnozować cewki zapłonowe, wymiana wszystkich 6ciu na raz to zbyt duży wydatek:P;
2. Czy przepustnice zmiennej geometrii dolotu mogą powodować takie objawy czy to ślepy trop?
#6
Napisano 16 marca 2016 - 22:11
#8
Napisano 17 marca 2016 - 09:43
#9
Napisano 17 kwietnia 2016 - 10:03
Niemniej jednak mam pytanie o to czy ten sterownik silnika bada prąd części pierwotnej cewek zapłonowych, czy na postawie zmiany prędkości kątowej wału korbowego rozpoznaje brak zapłonu? Jeżeli to drugie to może winny jest już padający czujnik położenia wału? Z tego co się zorientowałem to lubi sobie klęknąć
#10
Napisano 16 maja 2016 - 15:28
Benzyna (112.942 - ME 2.0 - MT/AT - 163.154 ->2000/05)
Opis usterek
P0141 - Uklad sondy lambda, strona prawa, za katalizatorem
P0161 - Uklad sondy lambda, strona lewa, za katalizatorem
P0432 - Sprawnosc katalizatora glównego za mala (Bank 2)
P0300 - Wypadajace zaplony, mogace spowodowac uszkodzenie katalizatora
P0301 - Wypadanie zaplonu - cylinder 1
P0304 - Wypadanie zaplonu - cylinder 4
P0302 - Wypadanie zaplonu - cylinder 2
P1605 - Komunikacja do ukladu ABS/ASR
- wykrycie nierównosci nawierzchni
I teraz pojawia się pytanie czy do wymiany są cewki 1, 2 i 4? czy to tylko może być przypadek, że akurat na tych cylindrach wypadają zapłony...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Felgi 17" jaki zakres et przy szerokości 8 i 7,5? |
Modyfikacje,Tuning | KarolekPindoleee |
|
|
|
[W201] Dziwne dźwięki przy równej jeździe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
||
W201 pomoc przy swapie |
Modyfikacje,Tuning | Gwiazda424 |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[W124] Dziwny dzwiek przy skrecaniu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mattberninger |
|
|