Skocz do zawartości




- - - - -

[w210] 2.2 CDI - odpala, faluje i gasnie


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 07 stycznia 2016 - 23:47

cześć Wszystkim, kupiłem w210 2,2 cdi 2001, uszkodzonego lekko w przod. poskładałem a tu zonk. Odpala, ale troche falują obroty, jak dodam gazu przestają na chwile. Po pracuje z 5 min na podwórku i gaśnie, muszę odczekać i znowu odpala. Wymieniłem 5 oringów na przewodach paliwowych i filtr paliwa ale bez zmian. Czy macie jakieś pomysły ?



#2 Offline   lukaszn


  • Postów: 130
  • Na forum od: 09 cze 2014
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2016 - 18:18

A jak wygląda pompa wysokiego ciśnienia ? Falowanie obrotów w tym modelu z silnikami diesla najczęściej jest spowodowane nieszczelnościami.

#3 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 10 stycznia 2016 - 22:34

Wyświetl postUżytkownik lukaszn dnia 10 stycznia 2016 - 18:18 napisał

A jak wygląda pompa wysokiego ciśnienia ? Falowanie obrotów w tym modelu z silnikami diesla najczęściej jest spowodowane nieszczelnościami.
Teraz wszystko jest obklejone olejem, jutro postaram sie wszystko umyć- pogoda lepsza. Kompa (delphi) dziś podpiąłem i wykazał uszkodzone:
-czujnik temp pow zasysanego
-czujnik MAP
-elek wzmocnienie ogrzewania
-świeca żarowa
czy coś z tych rzeczy może mieć wpływ na te objawy ?

#4 Offline   szewski1


  • Postów: 136
  • Na forum od: 05 sty 2014
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w124 230te
  • Inne auto:Skoda Felicia 1.3 LPG

Napisano 11 stycznia 2016 - 20:37

Może go zalewa ? wymieniłeś olej z filrami ?

#5 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 11 stycznia 2016 - 23:51

Wyświetl postUżytkownik szewski1 dnia 11 stycznia 2016 - 20:37 napisał

Może go zalewa ? wymieniłeś olej z filrami ?
Nie wymieniałem oleju, a czy to możliwe żeby go po po 5 min pracy zalewało ? Jutro sprawdze wtryski, bo mnie intrygują. Dziś czyściłem zawór wysokiego ciśnienia.

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 stycznia 2016 - 18:18

Przy wtryskach jedyne co zobaczysz, to to, że są zatopione w głowicy i raczej nie do zdemontowania bez specjalistycznych narzędzi. Nie czytaj błędów, tylko sprawdź jak nie pali, jakie ciśnienie na railu widzi sterownik silnika w trakcie rozruchu i czy widzi obroty silnika. Dodatkowo, co "ginie", gdy gaśnie - ciśnienia paliwa, czy odczyty z wału. Bo tak w ciemno to pół silnika rozbierzesz i dalej nie dojdziesz.

#7 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 13 stycznia 2016 - 14:47

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 12 stycznia 2016 - 18:18 napisał

Przy wtryskach jedyne co zobaczysz, to to, że są zatopione w głowicy i raczej nie do zdemontowania bez specjalistycznych narzędzi. Nie czytaj błędów, tylko sprawdź jak nie pali, jakie ciśnienie na railu widzi sterownik silnika w trakcie rozruchu i czy widzi obroty silnika. Dodatkowo, co "ginie", gdy gaśnie - ciśnienia paliwa, czy odczyty z wału. Bo tak w ciemno to pół silnika rozbierzesz i dalej nie dojdziesz.
Sprawdziłem wtryski na przelew i tragedia. 3 sztuki zalały strzykawki 50ml w 15sek. Mocze je w miksturze do płukania wtrysków, ale co dalej ?

#8 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 14 stycznia 2016 - 21:53

Wtryski wystarczyło wyczyścić, pylą jak prawie nowe ;) Jutro wielki test i ewentualna wymiana pożyczonych dziś od kolegi: zaworu wysokiego ciśnienia, przepływomierza, czujnika położenia wału i czujnika wałka.

#9 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 16 stycznia 2016 - 22:43

Wtryski wsadzone, zawór wysokiego ciśnienia, czujnik w listwie wtryskowej, czujnik wałka rozrządu wymienione na pewne i dobre. Niestety nadal po ok 15 min gaśnie z komunikatem zbyt niskiego ciśnienia. Pozostaje mi wymienić czujnik wału i później załamać ręce. Czy ma ktoś jakieś jeszcze pomysły ??

#10 Offline   Pablo202


  • Postów: 39
  • Na forum od: 30 lis 2014
  • Miejscowość: Czewa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201
  • Trzeci Mercedes:w202
  • Inne auto:MB 100

Napisano 22 stycznia 2016 - 13:53

Po SD okazuje się że ginie napięcie na sterowniku i dlatego gaśnie. Czy są jakieś przekaźniki na linii zasilania sterownika ? Co sprawdzić ?








Podobne tematy Zwiń