Skocz do zawartości




- - - - -

DET3 lub Digital ECU Cheater I Economic ?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2016 - 00:58

Powitać

Wstęp:
Mam M102 2.0 122 [KM] podparty KE-Jetronic, który pragnę usunąć.

Pytanie1: czy stosując DET3 lub Digital ECU Cheater I Economic w trypie Fuel Implant mogę całkowicie usunąć całą machinerię rozdzielacza aż po przepustnicę ? Czy sterownik KE musi pozostać ?

Pytanie2: który z tych wyżej wspomnianych urządzeń jest lepsze ?



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2016 - 11:18

elmer, rozpoznałeś coś temat?

#3 Offline   arkadyrobak


  • Postów: 88
  • Na forum od: 17 lis 2011
  • Miejscowość: Stalowa Wola
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 diesel

Napisano 17 lutego 2016 - 11:53

Osobiście nie mam doświadczenia z DETem, ale da się to podobno na DETcie postawić, osobiście miałem doczynienia z MSem i EasyEcu 3+, zdecydowanie mniej awaryjny EasyEcu, w porównaniu z DETem więcej opcji sterowania, choć około 2krotnie droższy.

#4 Offline   cobesh


  • Postów: 706
  • Na forum od: 06 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2016 - 13:29

Możesz usunąć wszystko co związane z paliwem

Potrzebujesz: czujnik temperatury wody i powietrza, tps i sygnał prędkości obrotowej.

#5 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 marca 2016 - 22:26

Temat na tyle rozpoznałem, że kupiłem DET3. Odpowiedziałbym wcześniej, ale nie przyszło mi powiadomienie na maila o odpowiedziach w tym temacie.
Po drodze nabyłem silnik M103 2.6 wraz z całym osprzętem, skrzynią biegów (pięć biegów), mechanizmem zmiany biegów i wałem + parę innych rzeczy.
Wtrysku mechanicznego jeszcze nie usunąłem z M102 i robić już tego nie będę, bo w M103 chciałem na dzień dobry usunąć KE-Jetronic`a i założyć DET3 w trybie Fuel Implant, tylko nie jestem do końca przekonany czy DET3 zadziała mi dobrze w silniku sześciocylindrowym. Zanim to nastanie to może w tym roku się wyrobie...
Czasu na roboty przy W201 mało, ale jakieś chęci są, więc powoli na spokojnie będę coś dłubał.
Dotychczas zdążyłem wymyć skrzynie biegów i wymienić w niej uszczelniacze, biegi wchodzą dobrze, więc zakładam, że jest sprawna. Teraz muszę wyspawać jakiś stojak na M103 żeby móc nim wygodnie manewrować i rozkręcać. Silnik jest jak wiadomo poza autem to dojście z każdej strony jest bardzo fajne.
Do fabrycznej przepustnicy trzeba dołożyć jakiegoś TPSa. Mam gotową przepustnicę z VR6 (AAA) sterowaną linką z wbudowanym TPSem oraz silnikiem krokowym, który mógłby mi posłużyć do realizacji np. ssania na zimnym silniku. Kolektor dolotowy zostawiłbym fabryczny a jedynie wykonałbym przejściówkę z mercedesowskiej przepustnicy na tą z VR6.

#6 Offline   kaju007


  • Postów: 110
  • Na forum od: 23 cze 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 marca 2016 - 07:18

To zaczynasz jak Cobesh od DEta, jak chcesz kupić kontroler sondy to mam w dobrej cenie.

#7 Offline   elmer


  • Postów: 94
  • Na forum od: 16 sie 2009
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipca 2016 - 21:54

Jednak nie zaczynam od DETa, aktualnie czekam na przesyłkę z EE3+.

#8 Offline   emanuel33


  • Postów: 83
  • Na forum od: 02 maj 2016
  • Miejscowość: Terespol
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi 80 2,5 R510V Quattro Stag

Napisano 19 lipca 2016 - 15:47

I na jak tam konwersja? Działasz już z tym wtryskiem ? Jestem ciekaw efektu.
W jaki sposób zamierzasz odczytać triger w ee3+ ?








Podobne tematy Zwiń