Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ABS - pali się kontrolka



97 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 08 listopada 2015 - 20:00

Ładowanie sprawdzone, jest jak najbardziej ok 14,04V.
Z racji iz mam ASD probowałem wymigac kod błedu przez gniazdo diagnostyczne, podpiołem po wtyki 1 i 5 kabel i probwalem na wszelkie sposoby ale nie bylo jakiegokolwiek odezwu . Mam to mniejsze gniazdo prostokatne 10 pinowe.
I tak jeszcze z ciekawosci, czy ten tylny czunik wskazujacy opornosc 0-zero, jest napewno ok?
Czy zero nie oznacza prenamentnego zwacia a co za tym idzie system odrazu sie katywuje nie czekajac na ruch kół?



#42 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 08 listopada 2015 - 20:26

Jakąś wartość wskazać powinien, zero być nie powinno.

#43 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 listopada 2015 - 20:35

1100 Ohmów chyba powinien pokazywać tylny. Przednie po 1300.

#44 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 08 listopada 2015 - 21:21

No ja ma z przodu równo po 1000ohm a tył magiczne 0 zero. Własnie mnie to niepokoi. Dyfer z ASD wiec moze czujnik sie czyms usyfił? Wyjac i czyscic? Olej nie zejdzie z dyfra?

#45 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 listopada 2015 - 12:47

Olej z dyfra nie zejdzie. A jak pokazuje 0 to widać ma przerwę w obwodzie więc jedynie szukać innego.

#46 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 listopada 2015 - 08:53

Pasuje od kazdego dyfra czy musze szukac dedykowanego?

#47 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 listopada 2015 - 09:54

Niestety musi pasować do przełożenia dyfra.

#48 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 listopada 2015 - 12:13

No to bedzie problem. Mam dyfer 2,65.
Dla pewnosci podepne inny, ktory nie poakzuje znow nic, zobacze jak sie zachowa kontrolka.

Użytkownik tomuss1980 edytował ten post 10 listopada 2015 - 12:14


#49 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 11 listopada 2015 - 23:07

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 09 listopada 2015 - 12:47 napisał

jak pokazuje 0 to widać ma przerwę w obwodzie więc jedynie szukać innego
Od kiedy to oporność zero sygnalizuje przerwę w obwodzie? Oporność zbliżona do zero to ZWARCIE.
Owszem - na wyświetlaczu multimetru pojawia się przy otwartym (przerwanym) obwodzie coś podobnego do zera, jednak jak się przyjrzeć bliżej jest to OL - od OverLoaded, co mniej/więcej oznacza "przekroczenie zakresu"
Na niektórych multimetrach natomiast pojawia się w takim przypadku na ekranie cyfra "1" na skrajnej lewej pozycji, ale to już do zera podobne nie jest, tak więc wątpliwości jakby mniej ;)

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 10 listopada 2015 - 09:54 napisał

Niestety musi pasować do przełożenia dyfra
Zadaniem czujnika jest tylko proste liczenie impulsów - jaki związek ma tu przełożenie dyfra?

#50 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 12 listopada 2015 - 07:32

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 11 listopada 2015 - 23:07 napisał

Zadaniem czujnika jest tylko proste liczenie impulsów - jaki związek ma tu przełożenie dyfra?
Wiec jednak sa uniwersalne? Tak tez mi mowił kolega handlujacy czesciami.

Z tym zerem z tylnego czujnika to moze byc pomyłka, mam tam wiecej wtyczek i prawdopodobnie pomierzyłem cos innego, dzis sprawdze jeszcze raz.








Podobne tematy Zwiń