Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] ABS - pali się kontrolka



97 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   japi 65


  • Postów: 198
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Toruń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudnia 2017 - 14:37

u mnie też tak było z powodu różnicy w wysokości opon na przedniej i tylnej osi.Pomogło założenie oryginalnych rozmiarów na obu osiach



#82 Offline   turbocygan


  • Postów: 59
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: GK
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203 C200K M111

Napisano 19 grudnia 2017 - 19:00

Tak, wiem, że przez różnicę w profilach opon ABS w naszych mietkach świruje, ale u mnie są takie same z przodu i z tyłu. Jutro postaram się zbadać czujniki.

#83 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 07 stycznia 2018 - 10:42

U mnie w W201 od niedawna zapala się kontrolka ABS zaraz po ruszeniu, więc najprawdopodobniej padł któryś z czujników. Wyczytałem, że aby się do nich dostać trzeba zdemontować piastę, tzn. odkręcić nakrętkę trzymającą łożysko (zacisk hamulcowy też do zdjęcia razem z tarczą) i zdjąć - dobrze rozumuję?

#84 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 07 stycznia 2018 - 21:08

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 07 stycznia 2018 - 10:42 napisał

Wyczytałem, że aby się do nich dostać trzeba zdemontować piastę, tzn. odkręcić nakrętkę trzymającą łożysko (zacisk hamulcowy też do zdjęcia razem z tarczą) i zdjąć - dobrze rozumuję?
Nie, wystarczy zdjecie kola na lewarku, odkrecasz dwa imbusy 6mm i wyciagasz czujnik. 15 min roboty.

#85 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 08 stycznia 2018 - 01:01

Dzięki za podpowiedź - spróbuję uporać się z tym w najbliższej wolnej chwili.

#86 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 stycznia 2018 - 07:24

Czujnik może iść opornie- posprawdzaj na spokojnie najpierw całe okablowanie, szczególnie z tyłu na dyfrze, przekaźnik-pare minut a możesz zaoszczędzić dużo pracy. Możesz też pomierzyć same czujniki bez demontażu np. pierwszy z brzegu artykuł https://teamtotal.pl...ony-czujnik-abs

#87 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 10 stycznia 2018 - 11:17

Przednie czujniki wyczyściłem, bo było sporo syfu na nich, ale dalej kontrolka zapala się zaraz po ruszeniu. Która wtyczka jest od ABS, bo są po dwie nad nadkolami - gruba okrągła (wydaje mi się że to ta) i płaska prostokątna (obstawiam, że to czujnik zużycia klocków). W moście gdzie jest wpięty czujnik, a gdzie szukać wtyczki?

Użytkownik mixx edytował ten post 10 stycznia 2018 - 11:18


#88 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 stycznia 2018 - 12:56

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 10 stycznia 2018 - 11:17 napisał

gruba okrągła (wydaje mi się że to ta)
Dobrze Ci sie wydaje.
Sprawdz opornosc, powinna byc ok 1kohm.
Mozna jeszcze sprawdzic impulsy ale do tego potrzeba bodajze oscyloskopu. Poszukaj w tym watku jest napisane co i jak.

#89 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 10 stycznia 2018 - 12:57

Wyświetl postUżytkownik mixx dnia 10 stycznia 2018 - 11:17 napisał

gdzie szukać wtyczki
Pod tylnym siedzeniem.

#90 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 10 stycznia 2018 - 13:57

Czujniki sprawdzone - przednie 970Ω , tylny 680Ω. Pozostał jeszcze tylko w tylnym moście do wyczyszczenia.

Użytkownik mixx edytował ten post 10 stycznia 2018 - 13:58









Podobne tematy Zwiń