Skocz do zawartości




- - - - -

[W163] V6 LPG Jakie przewody wysokiego napięcia?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:25

Witam
No zgodnie z planem zrobiłem autkiem po zakupie ML350 takie testowe 1000km i idzie do gazownika. No nie da się nawet przy tak taniej benzynie znam milion innych przykładów na wydanie pieniędzy niż lanie takich ilości benzyny . Sporo jeżdżę a wychodzi mi tu 20-22litry - ciężki ten ML :( . Prewencyjnie zmieniłem świece NGK jakieś tam platynowe bez szału po 25zł . Kable i cewki wyglądają na fabrykę auto ma raczej pewne 160tys boję się że z moim szczęściem to się okaże że na benzynie jeżdzi pięknie a na LPG ,,wypadanie zapłonów " czyli albo przewodziki albo też jeszcze cewki :( Mercedes układ zapłonowy zrobił tu szałowy 12 świec ok , ale czemu też 12 kabli dobrze że chociaż cewek 6szt :) Zestaw 12 kabli zaboli w aso 1,7tys , zamienniki Bosch/Beru/NGK ok 700-900zł różnie a co ciekawe krajowy Janmor 270zł .Zwłaszcza to ostatnie daje do myślenia ciekaw jestem czy jakiś użytkownik v6tki zmierzył się z tamatem kabli . Z tym Janmorem to opinie 50/50 jedni psy wieszają inni chwalą przykładowo mój kolego prowadzi warsztat 4x4 . Naprawdę mocno profesjonalne 4x4 auta z rurek itd .Są tam też Jeepy różne h6,v6 v8 wiadomo z automatu na LPG oni topią te auta nie że wilgoć i to działa - zamawiają w janmorze kable z ,,kabla" marine do motorówek i jest git . Szczerze to jakby mi ten zestaw za 270zł na rok starczył to z czystym sumieniem wymienię go na kolejny - oni gwarancją na 24mce się deklarują .

Przeraszam że podobny wątek wstawiłem na W210 bo tam tych serc v6 sporo .



#2 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 28 stycznia 2016 - 20:35

Cześć,
na początek zanim oddasz do gazownika ustal dlaczego masz tak wysokie spalanie... nawet ten 3.7 nie powinien tyle palić. U mnie 3.2 gazu chla 20 po mieście maks, a w trasie przy maks 100km/h schodzi do 14...

Mała rada - wyjmij alternator i odda do sprawdzenia :) u mnie stary przed wymianą konsumował 20A na sam regulator :P a to jest przekładka na spalanie bezpośrednia :)

Mała rada 2 - butla tylko pod ramę z tyłu zamiast koła zapasowego :) ja u siebie planuję przełożyć po poprzednim właścicielu właśnie tam :) bez przeróbek wchodzi 60l. po małych przeróbkach (wywalenie całkowite mocowania koła zapasowego, młot i laga :P) powinna się zmieścić ponad 70. Zawór z butli koniecznie do tyłu. Dopłać troszkę za taką usługę, ale według mnie warto.

#3 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 28 stycznia 2016 - 21:49

Butla na bank pod autem będzie - szkoda takiego bagażnika :) spalaniem się nie przejmuje taki los z resztą wyrocznia czyli ten komputer paliwowy to potwierdza .To 3,7 naprawdę żwawsze jest niż 3,2 (sprawdziłem) nie wiem czy nie jeżdzi jak 4,3 . Apetyt i potencjał ma - ze startu gaz w podłodze ma chwilowe 38l :) .

Użytkownik markslew edytował ten post 29 stycznia 2016 - 22:01


#4 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 29 stycznia 2016 - 07:43

Ze startu to i u mnie komputerek pokazuje prawie 40 :)

to nie zmienia faktu, że według mnie to spalanie jest za duże. Sprawdź ten alternator, regulatory w nich lubią padać na zwarcie :)

#5 Offline   dawid51Gt


  • Postów: 72
  • Na forum od: 23 paź 2015
  • Miejscowość: Warszaw
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:ML 350 (W163)

Napisano 29 stycznia 2016 - 23:08

E tam duże ,cisnę to pali i tyle po to będzie ELPIGI żeby było taniej .Nastawiałem się na 20-25litrów .Wracając do spalania to różnie bywa zawsze dolewam do pełna wachy i przykładowo ostatnie 270km wyszło mi 18cie ltr. bo było wolniej max 110km/h i płynniej .Ostatnie 8 lat poruszałem się autem z mocą ML350 ale tonę lżejszym więc przyzwyczajenia są .Jak się wjeżdzę trochę i wyczuję jak szybko tym klocem mogę sobie pozwolić w zakręcie to będzie i szybciej i płynniej i pewnie mniej spali bo sztuka żeby te ponad 2tony wprowadzone w ruch już sie poruszały a nie co chwila hamowanie i od 0.Trakcyjnie to ML jest beznadziejny dobrze że nie poszedłem w 500tkę bo nie wiele by to zmieniło .Aż się muszę kiedyś przejechać AMG pewnie sztywniej czyli jeszcze gorszy komfort i inne przełożenie kierownicy - ot wyścigówka 2 tony na ramie :) Kupiłem ML bo mi się podobał od zawsze , to trochę pionierski europejski suv ,albo innaczej amerykański wykonany po niemiecku i do czego innego służy tu się wozimy komfortowo , bawimy gadżetami itd. A i te V6 na drodze odrobinę funu i pewności siebie dają .

Odnośnie alternatora - myślisz że SD by nie dało znać jakby był problem ?

A post był o kablach wysokiego napięcia i o tym cisza - chyba nikt w v6 i v8 nie zmieniał :)

#6 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 30 stycznia 2016 - 08:20

Wyświetl postUżytkownik dawid51Gt dnia 29 stycznia 2016 - 23:08 napisał

E tam duże ,cisnę to pali i tyle po to będzie ELPIGI żeby było taniej .Nastawiałem się na 20-25litrów .Wracając do spalania to różnie bywa zawsze dolewam do pełna wachy i przykładowo ostatnie 270km wyszło mi 18cie ltr. bo było wolniej max 110km/h i płynniej .Ostatnie 8 lat poruszałem się autem z mocą ML350 ale tonę lżejszym więc przyzwyczajenia są .Jak się wjeżdzę trochę i wyczuję jak szybko tym klocem mogę sobie pozwolić w zakręcie to będzie i szybciej i płynniej i pewnie mniej spali bo sztuka żeby te ponad 2tony wprowadzone w ruch już sie poruszały a nie co chwila hamowanie i od 0.Trakcyjnie to ML jest beznadziejny dobrze że nie poszedłem w 500tkę bo nie wiele by to zmieniło .Aż się muszę kiedyś przejechać AMG pewnie sztywniej czyli jeszcze gorszy komfort i inne przełożenie kierownicy - ot wyścigówka 2 tony na ramie :) Kupiłem ML bo mi się podobał od zawsze , to trochę pionierski europejski suv ,albo innaczej amerykański wykonany po niemiecku i do czego innego służy tu się wozimy komfortowo , bawimy gadżetami itd. A i te V6 na drodze odrobinę funu i pewności siebie dają .

Odnośnie alternatora - myślisz że SD by nie dało znać jakby był problem ?

A post był o kablach wysokiego napięcia i o tym cisza - chyba nikt w v6 i v8 nie zmieniał :)

No tak post był o kablach - przepraszam za offtop.

Sam kabli jeszcze nie zmieniałem, ale chyba mnie to czeka niedługo :)

A SD niekoniecznie by pokazał takie uszkodzenie alternatora :)

#7 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 05 marca 2016 - 08:14

No i zakupiłem NGK - po wymianie dam znać jak to się sprawuje :)

#8 Offline   k0niu86


  • Postów: 287
  • Na forum od: 17 sty 2012
  • Miejscowość: Rzeszów / Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML320 W163

Napisano 13 marca 2016 - 08:55

Wybaczcie mi posta pod postem, ale wymieniłem te przewody - wiem wiem, chwilkę mi zeszło :P

Silnik pracuje lepiej, jest żwawszy mi szybciej się nagrzewa (zauważalnie szybciej). Po dłuższej eksploatacji dam znać jak ogólnie według mnie się sprawują przewody NGK :)








Podobne tematy Zwiń