Skocz do zawartości




- - - - -

[ W210 E270 CDI ] ENGINE FAN - co to?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   zenobiusz


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński

Napisano 11 maja 2008 - 15:36

Witam.

Jakiś czas temu miałem poważny problem z układem paliwowym, ciągle mi się zapalała kontrolka EPC, itd. Kilka dni temu wszystkie usterki zostały naprawione, a po podłączeniu pod kompa wszystko była jak w nówce :) . Lecz znowu dziś zapaliła mi się kontrolka ENGINE FAN VISIT WORKSHOP :) . Wcześniej już mi się zapalała kilka razy, ale sądziłem, że po ostatniej naprawie wszystkiego będę miał już w końcu z tym spokój. Proszę o informację na temat tej kontrolki, co to, dlaczego i jak się tego pozbyć.

Z góry dziękuje i pozdrawiam!!! :sciana:



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 11 maja 2008 - 16:32

Jest to najprawdopodobniej kontrolka wentylatora(ów) chłodnicy, i sygnalizuje ona jego bliżej nieokreślone uszkodzenie, bądź też uszkodzenie czujnika sprawności wentylatora (to drugie o wiele mniej prawdopodobne)...

Mi się wydaje, że to może być banał, tylko żeby zdiagnozować usterkę trzeba napisać co się dzieje z wentylatorem. Żeby napisać co się z nim dzieje trzeba go obadać - żeby obadać, to trzeba wiedzieć od czego jest ta kontrolka :sciana:

Tak na dobrą sprawę, to chyba faktycznie pozostaje VISIT WORKSHOP (odwiedzić warsztat), bo nawet jeżeli usterkę zlokalizuje i usunie się we własnym zakresie (o ile się da), to i tak pewnie trzeba będzie pojechać na podpięcie do komputera i skasowanie błędu :? Urok plastików i ich zaawansowanej elektroniki :)

Po ewidentnie spartaczonej (no nie do końca, bo większość usterek jednak usunięto) naprawie (nowa awaria nie_z_winy_serwisu w ciągu kilku dni od wizyty baaardzo mało prawdopodobna) wypadałoby zrobić małą awanturkę, w razie konieczności nawet z kierownikiem - to często pomaga (w każdym razie w ASO Opla ;-) )

#3 Offline   zenobiusz


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński

Napisano 11 maja 2008 - 16:36

Dziękuje za informację i radę. Co prawda ta kontrolka wyświetlała mi się już kiedyś, ale podczas jej wyświetlania nic się nie dzieło, tzn. jechał dalej (np. przy kontrolce EPC przestawał przyspieszać).

Dziękuje i pozdrawiam.

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 11 maja 2008 - 17:55

zenobiusz napisał:

podczas jej wyświetlania nic się nie dzieło, tzn. jechał dalej
Wentylator chłodnicy raczej niewiele ma wspólnego z natychmiastową niemożnością dalszej jazdy, czy odczuwalnym spadkiem mocy czy czymś podobnym ;-)
Ma on jednak wpływ na temperaturę silnika. W zimie nieco podwyższona temperatura mogła być słabo widoczna, ale w sezonie letnim przy wysokich temperaturach może być nieciekawie :sciana:

zenobiusz, jeżeli decydowałbyś się sprawdzić wentylator na własną rękę, to mała podpowiedź:
Wentylator o którym mowa, powinien się załączać po osiągnięciu pewnej temp. silnika - na zimnym się go nie sprawdzi. A co do tej temperatury progowej - jeżeli nie jest podana w instrukcji obsługi samochodu, to na pewno kolega Rob będzie ją znał, bo też się takim autkiem wozi :)

#5 Offline   zenobiusz


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 maj 2008
  • Miejscowość: Stargard Szczeciński

Napisano 11 maja 2008 - 19:11

Heh ... samemu sprawdzać nie będę. Co do temperatury to stosunkowo dobra pogoda jest :sciana: .

Jeszcze raz dzięki i pozdrowienia !

edit: 12.05.2008 16:50

No więc tak. Osobiście nie zawoziłem go do warsztatu, tylko mój ojciec. Z jego relacji wynika, iż chodzi właśnie o moduł wentylatora. Wentylator raz chodził, a raz nie. Cena nowego modułu to około 500 złoty plus robocizna to jakieś 700. :)


Dziękuje jeszcze raz i pozdrawiam !!!

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 12 maja 2008 - 18:21

zenobiusz napisał:

Cena nowego modułu to około 500 złoty plus robocizna to jakieś 700. :/
:coto: Łomatko.... :shock:
Dyć to jest ok. 1/8 wartości mojej furki :ok:
No i ten moduł sterowania... tak jakby załączenie wentylatora powyżej pewnej temperatury było wielką filozofią i koniecznie musi tym komputer sterować... paranoja :ok: To chyba ten moduł jest od zgłaszania awarii wentylatora :?
Szkoda, że nie wiadomo jak ten moduł wygląda (schemat elektryczny), bo może dałoby radę to zrobić u fachmana z lutownicą :mrgreen: (Ja bym to sam próbował zrobić :-P )

Tak czy siak, jakby nie patrzeć jest to limuzyna i to nie tania - jak stanieją, będzie ich więcej, i naprawy takich pierdółek w ASO przestaną być opłacalne, to wtedy ludzie będą tak kombinować, jak dzisiaj my z 124 i 201 - czyli jakieś obejście, spięcie "na krótko", itd. Generalnie chałupnictwo, w celu przywrócenia pojazdu do stanu używalności :E

Na razie, biorąc pod uwagę, że kogoś stać na takie auto, to pozostaje płacić i płakać :/

#7 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 maja 2008 - 23:27

Znajomy miał coś nie tak w systemie Command w W211 full opcja. w Aso 12 tys zaśpiewali bo wymieniaja cały układ na nowy... pojechał do magika i za 70 zł wszystko działa aż miło ...

#8 Offline   dj.george


  • Postów: 32
  • Na forum od: 19 maj 2008
  • Miejscowość: Szamotuły

Napisano 24 maja 2008 - 12:59

a może to urok :star: ?U mnie ciągle się zapala kontrolka chłodnicy ,a jest :D Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń