Skocz do zawartości




[W201] MojDrugiMerc 2.0D 1987


131 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   maciejd


  • Postów: 753
  • Na forum od: 03 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Clio, Laguna, 2x Transit, Żuk

Napisano 21 marca 2017 - 18:16

Dostaniesz.
Mahle?



#82 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 21 marca 2017 - 18:28

Sprawdzałem dziś u siebie.
Po odpaleniu, zanim wskazówka się obudziła, górny wąż zaczął się nagrzewać, dolny zimny. Potem górny coraz gorętszy - dolny zimny.
Rozumiem, że termostat cały czas otwarty, więc kaput.

#83 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 21 marca 2017 - 18:36

Oryginalny termostat to Wahler. Pod Diesel'a końcówka numeru 85 a do benzyny 87. Koszt między 35-50 zł.
Dołączona grafika

#84 Offline   MojDrugiMerc


  • Postów: 69
  • Na forum od: 12 sty 2016
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Vito W638

Napisano 21 marca 2017 - 18:45

Dobra a możecie podpowiedzieć jak dobrać się do termostatu i jak go wymienić?? Na co uważać itp.??

#85 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 21 marca 2017 - 20:14

Termostat jest u Ciebie po lewej stronie silnika (stoisz naprzeciw auta). Przykręcony jest na 3 śrubki pod obudową, do której idzie wąż. Musisz najpierw spuścić płyn z układu, potem możesz odkręcić obudowę termostatu od silnika. Możliwe że dla lepszego dostępu odepniesz sobie jakieś węże. Przygotuj się, że i tak Ci wyleci trochę chłodziwa, więc ostrożnie.

Wydłubaj termostat, wyczyść obudowę i zwyczajnie zamień miejscami z nową uszczelką. Przykręć, załóż węże, zalej płynem. Przejedź się na włączonym grzaniu i uzupełnij płyn. Potrzebujesz tylko grzechotki i ewentualnie kombinerek. 45 minut roboty na spokojnie.

#86 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 21 marca 2017 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik MojDrugiMerc dnia 21 marca 2017 - 18:45 napisał

Na co uważać ??
Żeby przy dokręcaniu nie pękła obudowa :sciana:
Nie wiem na ile w :star: są wytrzymałe, ale w autach innych marek są dość pękliwe...

No i na zimnym silniku takie zabiegi rób.

#87 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 21 marca 2017 - 21:12

W bloku pod kolektor em nie ma korka upustowego?

Mi pękł krociec idący do zbiornika wyrównawczego za mocno obejmę chciałem dokrecić

#88 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 136
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 21 marca 2017 - 21:16

Wyświetl postUżytkownik AiM dnia 21 marca 2017 - 18:28 napisał

Sprawdzałem dziś u siebie.
Po odpaleniu, zanim wskazówka się obudziła, górny wąż zaczął się nagrzewać, dolny zimny. Potem górny coraz gorętszy - dolny zimny.
Rozumiem, że termostat cały czas otwarty, więc kaput.

A wg mnie własnie tak ma byc, jakby był na stałe otwarty to oba węże byłyby w tej samej temperaturze.
Prosze mnie poprawić jeśli sie myle.

#89 Offline   AiM


  • Postów: 932
  • Na forum od: 21 sie 2016
  • Miejscowość: Gdzie oczy poniosą, a Benz zawiezie ;)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Własne nogi

Napisano 21 marca 2017 - 21:22

Wyświetl postUżytkownik Krzysiek127 dnia 21 marca 2017 - 21:16 napisał

Prosze mnie poprawić jeśli sie myle.
No właśnie. Bo nie wiem co zamówić ;)

#90 Offline   remmy87


  • Postów: 83
  • Na forum od: 12 mar 2016
  • Miejscowość: WLKP
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Renault

Napisano 21 marca 2017 - 21:53

Widziałem kiedyś oryginalne termostatu na olx za 30pln








Podobne tematy Zwiń