Skocz do zawartości




w124 420/500 - różnice między "zwykłą" wersją



  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2016 - 19:57

Pozornie, w124 z silnikiem m119, zwłaszcza model 420 wydaje się niewiele różnić od "zwykłego" w124, na przykład wersji z silnikiem 3.2.

Nic bardziej mylnego. Poniżej lista "unikalnych" części/rzeczy, występujących tylko w modelach 420/500 a nie występujących w modelach z mniejszymi silnikami. Listę będę na bieżąco aktualizował. Gdyby ktoś dostrzegł błędy albo chciał coś dodać, proszę o PW.

- akumulator w bagażniku
- inna wykładzina prawej strony bagażnika z racji w.w.
- inna belka tylnego zawieszenia
- grubsze półosie, większa średnica przegubów
- inna tylna pokrywa dyferencjału, przełożenie dyferencjału 2.65 lub 2.80
- wał napędowy oraz łączniki elastyczne wału - flansze na 8 śrub zamiast 6, większa średnica łączników
- inna podpora wału, typowa tylko dla 420/500
- nietypowa poprzeczka skrzyni
- nietypowa poduszka skrzyni
- skrzynia biegów typowa dla silnika m119, nie pasuje od innych silników
- poduszki silnika jak w modelach w140 i r129
- całkiem inne "łoże/poprzeczka" silnika
- inaczej wyprofilowana ściana grodziowa, nr VIN umieszczony pionowo, pod plastikową osłoną, znacznie więcej materiałów wygłuszeniowo/termicznych
- w miejscu akumulatora skrzynka modułów ("can box")
- dwa "łapacze" powietrza dla silnika z tyłu reflektorów przednich
- inne mocowanie pompy ABS/ASR - pompa ustawiona bokiem
- inny zbiornik płynu ZHM (nivo)
- inne przewody układu klimatyzacji
- w modelach po lifcie wpięta w układ klimatyzacji chłodnica paliwa
- tunele powietrzne do chłodzenia poduszek silnika
- chłodnica oleju umieszczona centralnie z przodu, pod zderzakiem (500)
- chłodnica cieczy typowa tylko dla modelu 420/500
- skraplacz klimatyzacji j.w.
- dzielona obudowa wentylatora silnika
- sprzęgło wentylatora typowe dla modelu 420/500
- zbiornik wyrównawczy typowy dla modelu 420/500
- zawory ogrzewania typowe dla modelu 420/500
- prędkościomierz elektroniczny, nie na linkę
- fotele przednie z innym rozstawem prowadnic (węższe)
- inny plastik/osłona nad nogami pasażera z przodu
- inne sterowniki: wtrysku, przepustnicy, ABS/ASR, rolę "srebrnego przekaźnika" oraz modułu sprężarki klimatyzacji (KLIMA) przejął "Base module" (moduł podstawowy)
- gniazdo diagnostyczne 38 pinowe
- przekładnia kierownicza typowa dla modelu 420/500
- przednie zwrotnice z modelu r129
- drążki kierownicze i końcówki typowe dla modelu 420/500
- przedni stabilizator i jego gumy typowe dla modelu 420/500
- podwójne serwo układu hamulcowego
- w modelu 500 praz poliftowym 420 tarcze hamulcowe 320x30, do tego rozróżniane lewa/prawa
- układ wydechowy typowy dla modelu 420/500
- przednie amortyzatory typowe dla modelu 420/500 (inna charakterystyka pracy)
- lewarek skrzyni z pozycją "B"
- rozpórka przedniego zawieszenia między mocowaniami wahaczy przednich (500)
- siłowniki wysokości nivo ("amortyzatory") typowe dla modelu 500 (inna charakterystyka pracy)
- osłona pod silnik typowa dla modelu 420/500
- za "can boxem" duży kondensator eliminujący zakłócenia powstałe od długiego przewodu akumulatora










Podobne tematy Zwiń