Skocz do zawartości




- - - - -

[M104.980] 3.0E-24V - co pasuje z M104.99x ?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ucho1313


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 sie 2015
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 coupe

Napisano 05 lutego 2016 - 17:44

Witam, jeśli jest już taki temat to znaczy że nie umiem sie posługiwać opcją "szukaj" i przepraszam .

1. Czy zmieniał ktoś KE-Jetronic w 3.0E-24v na EFi ?
2. Czy listwa wtryskowa jest od 3.2 i jakie podzespoły są potrzebne
3. Znalazłem na forum informacjie ale o silniku 2.0E że podzespoły pochodza z forda scorpio 2.0 więc nie wydaje mi się żeby pasowal ten opis do 3.0E-24v
ewentuanie prosiłbym o naprowadenie mnie



#2 Offline   oress


  • Postów: 94
  • Na forum od: 09 cze 2008
  • Miejscowość: okolice Opola

Napisano 10 lutego 2016 - 10:06

1) Ja jestem w trakcie, z tą różnicą, że głowicę mam z m103
2) Co potrzeba i ile to kosztuje, w moim przypadku wygląda to tak:

Sterownik, zdecydowałem się na EasyEcu 3+ - 1100 zł, można też kupić MS3 lub EMU za ponad 2 x tyle.
sonda szerokopasmowa - 400zł
czujnik EGT - 160 zł
czujnik TPS - 80 zł
listwa, wtryski - zależy co sie chce uzyskać , jak robię przyszłościowo - 400 zł
czujnik położenia wału - 80zł
czujnik położenia wałka - 80 zł
uszczelki kolektorów - 100 zł
Fajkocewki (zależy co się chce) optymalnie od 30 do 90 zł/ 1 szt. a potrzeba 6szt.
Kable, przekaźniki, wtyczki, złączki, peszle, inne elektryczne duperele - 250 zł
usługa cięcia wodą triggera - 120 zł
inne usługi tokarsko / frezarskie 350 zł
wstępnie strojenie - koszt około dwóch baków paliwa - u mnie jakieś 800zł
strojenie na tip-top na hamowni, nie wiem, szacuję - 1000zł

aż się boje podliczyć całość, a to na pewno nie wszystko, tylko najważniejsze rzeczy bo co chwilę wychodzą jakieś kwiatki.

Jeszcze dokładam chłodnicę oleju, bo mocy przybędzie a musi to mieć ręce i nogi i zapas gdyby apetyt wzrósł, więc śmiało mogę dopisać min - 150zł


Taniej wyjdzie zmienić od razu silnik i całą elektronikę z wiązkami na m104 3,2 / 2,8

3) Listwa i wtryski pasują z m104 3,2, wypadało by też kolektor zmienić na ten z 3,2 jeśli już chcemy usilnie rzeźbić tego 3,0 34V na EFI

#3 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 10 lutego 2016 - 12:26

Komputer MS2 z mozliwoscia jazdy na LPG za 1500zł ja smigam na takim i jestem bardzo zadowolony. Jesli chcesz moge Ci zamontowac i zrobic kosztorys bo zło nie takie straszne jak go opisuja, ale jak sam widzisz w 2 tys tez ciezko sie zmiescic :)

#4 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 10 lutego 2016 - 12:39

Wyświetl postUżytkownik oress dnia 10 lutego 2016 - 10:06 napisał

wstępnie strojenie - koszt około dwóch baków paliwa - u mnie jakieś 800zł

To chyba sie uczyc stroic bedzie :D

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 10 lutego 2016 - 12:55

A może ktoś ma kolektor od EFI i KE z 104?, bo Internety zeznają, że... nie ma zgodności - pytanie czy pasują zamiennie?
Wtedy przy 104 odpada rzeźba z kolektorem i wtryskami.

A ja bym jeszcze pytał - czy udało by się mocować napinacz paska osprzętu od późnej 104? Bo te cholerne napinacze ze 103 projektował ktoś w czasie ataku hemoroidów. Wychodzi mi jednak, że potrzeba by inny dekiel łańcucha.

#6 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 10 lutego 2016 - 18:06

Szkoda ze zadajesz takie pytania na forum :) Ciekaw jestem kto zna odpowiedz i sie pochwali

#7 Offline   ucho1313


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 sie 2015
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 coupe

Napisano 11 lutego 2016 - 02:18

Kolektor z efi ma inny kształt kanałow .

#8 Offline   mirasmerc


  • Postów: 239
  • Na forum od: 25 lip 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 2.3E- M102 1992
  • Trzeci Mercedes:w201 2.6E- M103 1989
  • Inne auto:w124 jeszcze 200E

Napisano 11 lutego 2016 - 23:51

Zgadza się :) są inne kanały w kolektorach jak i mocowania, wiec nie przypasuje.

Jesli nie masz klimy Ukaniu możesz sobie do m103 załozyc napinacz z obudową od polifta m104. Tak samo tyczy sie to do przedlifta m104, ale problemów z klimą juz nie ma. Przedniej obudowy nie trzeba zmieniać.

U mnie na podwórku obecnie juz jest drugi silnik 3.0 24v na EFI i fajnie to sie sprawdza

Użytkownik mirasmerc edytował ten post 11 lutego 2016 - 23:52


#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 12 lutego 2016 - 00:18

Ja mam klimę, kupię podstawę nowego napinacza i klimy i muszę przymierzyć.

#10 Offline   ucho1313


  • Postów: 6
  • Na forum od: 26 sie 2015
  • Miejscowość: Kielce
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 coupe

Napisano 12 lutego 2016 - 01:00

Wyświetl postUżytkownik mirasmerc dnia 11 lutego 2016 - 23:51 napisał


U mnie na podwórku obecnie juz jest drugi silnik 3.0 24v na EFI i fajnie to sie sprawdza
.


Mam rozumieć że chcesz mnie zachęcić :D

Użytkownik ucho1313 edytował ten post 12 lutego 2016 - 01:00









Podobne tematy Zwiń