Skocz do zawartości




- - - - -

Drgania skrzyni i budy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   koksownik1


  • Postów: 38
  • Na forum od: 17 kwi 2012
  • Miejscowość: stargard szczeciński
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2016 - 16:44

Witam serdecznie. Mój Mercedes w211 2.7 cdi 2002r automatik. Podczas jazdy z prędkością powyżej 110km/h cała buda drga i skrzynia również. Gdy staram się utrzymywać prędkość np 120km/h to falują obroty, tak jest często ale nie zawsze. Gdy jadę ponad 110km/h i zaczynam przyspieszać trochę dynamiczniej ale nie na full to cała buda drga i skrzynia również, wszystko się trzęsie- często ale nie zawsze, Gdy jadę ponad 110km/h i daje mu dynamicznie gazu i od razu odpuszczam to też wszystko drga, wibruje często ale też nie zawsze. Jak daje ostro po garach od startu do np 160km/h to wszystko jest super. Skrzynia nie szarpie ani podczas powolnego przyspieszania ani podczas dynamicznego. Czasem gdy jadę około 75-80km/h obroty około 2tys wtedy skrzynia zmienia bieg obroty spadają ale od razu rosną. Tylko przy tej zmianie tak dziwnie to się dzieje przy innych zmianach biegów jest okej. Ponad to myślę że moto trochę głośno chodzi i tak "twardo". Wczoraj zalałem nowy olej i filtr do motoru ale to nic nie pomogło. Nadal pracuje twardo głośno i topornie. To nie jest ten klekot, który powinien być. Poprzedni właściciel twierdzi że wtryski były regenerowane rok temu. Ściągnełem pokrywę i jest suchutko. Najbardziej jednak martwi mnie te drganie skrzyni biegów i budy. Jak myślicie co to może być?? luz w zawieszeniu? luz na wale - podpora?? zbieżność?? czy może ten wstrętny konwenter??? Proszę o pomoc



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2016 - 17:48

Albo problem z wałem napędowym, albo uszkodzony konwerter. Podjedź sobie najpierw do "wałowców", niech ocenią, czy to problem z jego wyważeniem. Wibracje z konwertera nasilają się pod obciązeniem i są zależne od obrotów silnika. Z wału będą rosły wraz z prędkością samochodu.

#3 Offline   koksownik1


  • Postów: 38
  • Na forum od: 17 kwi 2012
  • Miejscowość: stargard szczeciński
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2016 - 08:56

Dodam jeszcze że czasem podczas hamowania czuć takie szarpanie, uderzenie gdzieś w okolicy skrzyni i tylnego mostu. Falowanie obrotów może być skutkiem zużytego wału napędowego???

#4 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 07 lutego 2016 - 09:33

sprawdź pod autem gumowe łączenia wału ze skrzynią i dyfrem. Ja ostatnio wymieniałem u siebie w clk bo w budzie dudniło okropnie po wymianie w pełnym zakresie prędkości nie ma już nic. Sprawdź poduchy silnika, skrzyni i dyferencjału. Auto ci nie ściąga? Jak z geometrią?

#5 Offline   koksownik1


  • Postów: 38
  • Na forum od: 17 kwi 2012
  • Miejscowość: stargard szczeciński
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2016 - 10:21

Auta nie ściąga lecz wiem ze 1 wahacz jest do wymiany. OK sprawdzę gumy lecz nie wydaje mi się aby to miało wpływ na falowanie obrotów, które czasem się zdarza. Jest jakiś sposób na sprawdzenie konwertera?

#6 Offline   Wichu


  • Postów: 441
  • Na forum od: 25 lip 2014
  • Miejscowość: Hirtshals
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 600SE 1991
  • Inne auto:A208 CLK320 Elegance 1999

Napisano 07 lutego 2016 - 17:37

Falowanie niekoniecznie musi być powiązane z drganiem/trzęsieniem. Na postoju też drży przy wyższych obrotach?








Podobne tematy Zwiń