Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik temperatury zasysanego powietrza


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 10:08

Witam,

Mam silnik 1.8(M102.910)

Problem mam jak w temacie. Cały czas pokazuje mi wypełnienie 80%. Rezystancje czujnika sprawdziłem( jest OK w zależności od temperatury zewnętrznej).

Brakuje natomiast napięcia na wtyczce czujnika. Zrobiłem więc " bajpass" z pinu 11-go na wtyczce sterownika i dalej sterownik jakby nie daje żadnego napięcia.
Wymieniłem więc sterownik (010 545 57 32[05], wg googla pasujący do silnika) i dalej to samo.

W razie czego:
Wypełnienie 80% na włączonym silniku, po rozgrzaniu. Zanim się rozgrzeje to mam wypełnienie 50% (sonda lambda, czyli OK)

Na włączonym zapłonie 70%, po odciągnięciu linki gazu- 20%, czyli też Ok

Potencjometr klapy wymieniony i ustawiony na 0,7V i chodzi dobrze.
Generalnie nie ma problemu z obrotami itp.

Kolega w0jta5 będzie sprawdzał jakie napięcie jest u niego na pinie 11 sterownika i ma dać znać.

Chcę naprawić ten czujnik bo skubany przeszkadza w dalszym sprawdzaniu wypełnienia no i czasem spać spokojnie nie daje (niektórzy pewnie wiedzą co mam na myśli )

Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie co zrobić z tym fantem.

PAweł

#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3530
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 luty 2016 - 10:21

A czy wogóle w tej wtyczce powinno być napięcie hmm,co do pinu 11 na ecu on jest pusty

#3 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 12:35

Hmmm. Założyłem schemat elektryczny taki jak na schemacie z rys.7.2 ( " Diagnostyka KE")

Dołączona grafika

B17/2 to czujnik temp. zasysanego powietrza, co opisano dopiero w 9-tym rozdziale:

Może się gdzieś mylę ,ale ten schemat 7.2 najbardziej mi pasuje, zwłaszcza ze na pokrętle mam zielone EZL-KAT

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 luty 2016 - 12:54

Racja, jest tam termistor ntc, więc napięcia nie ma co szukać.

Sprawdź czujnik położenia przepustnicy (błąd 20%).

#5 Offline   melfio1


  • Postów: 3530
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 12 luty 2016 - 13:11

PAWDEM, ale ten schemat nie jest od 1.8e

#6 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 14:06

Z tym się zgodzę

Tu chyba warto wspomnieć, że na 99,9% któryś z poprzednich właścicieli zrobił SWAPA: Mój VIN: 201024... , a aktualny numer silnika: 102910....

Wg. poradnika silniki 102.910 występowały z KE3.5
Sprawdziłem mój sterownik KE( 010 545 57 32[05]) w necie i niby pasuje do ke0035:
http://www.tav-autov...800-392-KE-0035
Podobnie jak modół zapłonowy( 010 545 5332[09])

No i patrząc na poradnik oraz na elementy jakie posiadam pod maską to właśnie ten schemat z 7-go rozdziału pasuje najbardziej.

Ale faktycznie może lepiej poszukać schematu dokładnie do mojego modelu.
dzieki za inf.

#7 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 22:12

Witam. Problem rozwikłany.
Post Melfio1 nakierował mnie na poszukiwanie schematu do m102.910 . No i znalazłem:
Dołączona grafika

Kabelek brązowo-czerwony idzie do modułu zapłonowego do pinu nr.4. Okazało się że coś nie stykało właśnie na wtyczce do modułu.
No i okazuje się że jest napięcie: przy włączonym zapłonie i wyjętym czujniku napięcie miedzy pinami 5V.

Pozdro.

#8 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 22:14

kurde nie tan obrazek mi sie wkleił. może teraz:
Dołączona grafika

#9 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 12 luty 2016 - 22:17

i jeszcze schemat m102.910 dokładniejszy:
Dołączona grafika

CBDO

#10 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 luty 2016 - 08:38

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 12 luty 2016 - 12:54 napisał

Racja, jest tam termistor ntc, więc napięcia nie ma co szukać.
A jednak - jest 5V.

#11 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 16 luty 2016 - 08:51

Jest jest. Jednak błąd wypełnienia 80% jak był tak jest dalej.

Oporność czujnika sprawdzona: ~2,5 kOhm

Nie mam za bardzo pomysłu co dalej zrobić. Sugestie bardzo mile widziane.

#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 luty 2016 - 23:18

Coś mi świtało i na szybko sprawdziłem - sygnał z czujnika temp. powietrza dolotu idzie do modułu zapłonowego EZL. 4-pinowa wtyczka od strony kielicha amortyzatora, pin nr 4.
Czy idzie do wtyczki od sterownika KE nie sprawdzałem - brak czasu.

Mowa o KE3.5 z 1.8E.

#13 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 20 luty 2016 - 09:13

Dzięki w0jta5. Też udało mi się to sprawdzić. Jedyne połączenie między modułem zapłonowym a ECU, jakie widzę na schemacie, prowadzi z pinu 2 na module poprzez pin 1 złącza położenia przepustnicy do pinu 13 na ECU. Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 4 na module i nie ma przerwy w obwodzie.

Nie wiem jak prześledzić dalej ten sygnał temperatury z pinu 4 na module.

No i od czego są pozostałe ,nieopisane na schemacie piny modułu: 3;15;16;31d;7 ??

Serdecznie proszę o pomoc w tej kwestii.

#14 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 20 luty 2016 - 10:10

Wyświetl postUżytkownik PAWDEM dnia 20 luty 2016 - 09:13 napisał

Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 4 na module i nie ma przerwy w obwodzie.
Ups. Znów błąd. Powinno być: Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 2 na module i nie ma przerwy w obwodzie.
Z góry przepraszam.

#15 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 luty 2016 - 14:24

Wyświetl postUżytkownik PAWDEM dnia 20 luty 2016 - 09:13 napisał

No i od czego są pozostałe ,nieopisane na schemacie piny modułu: 3;15;16;31d;7 ??
Do modułu masz podpięte: sygnał temp płyny chłodniczego, temp dolotu, sygnał położenia przepustnicy (przez niego również sygnał ze sterownika), no i z korektora oktanowego.
Plus zasilanie i przewody do cewki zapłonowej. No i podciśnienie z kolektora dolotowego oraz czujnik położenia wału.

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 4897
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 październik 2016 - 22:43

PAWDEM, ugrałeś coś w temacie?

#17 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 14 wrzesień 2019 - 06:31

Panowie, odgrzeję kotleta, bo mam to samo. Sprawdziłem jak mi sie wydaje wszystkie elementy elektryczne ke-jeta, parametry ksiazkowe, poza wypełnieniem, ktore pokazuje 80%. Termometr na pewno dobry, bo sprawdzalem, sygnal do sterownika dochodzi, sterownik zmieniany, na innym to samo. Wiązka bez zwary, co najciekawsze, po jeździe jak sie zatrzymam i nie zgasze silnika, zmierzę wypełnienie to wychodzi 60% .... A jak zgasze i odpale, jsk sie ustabilizuje wchodzi na 80% i stoi. Potencjometr ustawiony na 0,7V, sonda nowa (wcześniej pokazywal błąd sondy). Napiecie na pinach termometru zmierzylem pokazuje ok. 4v.

Ktoś ma pomysł gdzie szukac? Czy może termometr może byc jakos inaczej zepsuty, a rezystancję od temperatury mimo tego mieć książkową?

Edit: pacjent to m102 2,0 bez gazu 1987 rok

Użytkownik Marian15 edytował ten post 14 wrzesień 2019 - 06:42


#18 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 18 wrzesień 2019 - 20:03

Wpiąłem na próbę rezystor 2,5kOhm, bez zmian. Nadal to samo. Jedynie, co ciekawe, przy odpięciu czujnika temperatury napięcie spada o ok. 0,1-0,2V, co w zaokrągleniu nadal odpowiada wypełnieniu 80%, ale coś tam reaguje....

Pomysły, idee? Panowie, pomóżcie, bo już spać po nocach nie mogę przez to :D

#19 Offline   Szarik


  • Postów: 881
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 wrzesień 2019 - 05:22

A próbowałeś podmienić termometr? Wykluczymy w 100% jego winę.

#20 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 19 wrzesień 2019 - 06:49

Próbowałem, nic to nie daje, a jak pisalemy, żeby w 100% byc pewnym zasymulowalem też tsmperature 20°C rezystorem 2,5k...