Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] KE-Jetronic Błąd 80% - czujnik temperatury zasysanego powietrza


30 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 16 lutego 2016 - 08:51

Jest jest. Jednak błąd wypełnienia 80% jak był tak jest dalej.

Oporność czujnika sprawdzona: ~2,5 kOhm

Nie mam za bardzo pomysłu co dalej zrobić. Sugestie bardzo mile widziane.



#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2016 - 23:18

Coś mi świtało i na szybko sprawdziłem - sygnał z czujnika temp. powietrza dolotu idzie do modułu zapłonowego EZL. 4-pinowa wtyczka od strony kielicha amortyzatora, pin nr 4.
Czy idzie do wtyczki od sterownika KE nie sprawdzałem - brak czasu.

Mowa o KE3.5 z 1.8E.

#13 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 20 lutego 2016 - 09:13

Dzięki w0jta5. Też udało mi się to sprawdzić. Jedyne połączenie między modułem zapłonowym a ECU, jakie widzę na schemacie, prowadzi z pinu 2 na module poprzez pin 1 złącza położenia przepustnicy do pinu 13 na ECU. Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 4 na module i nie ma przerwy w obwodzie.

Nie wiem jak prześledzić dalej ten sygnał temperatury z pinu 4 na module.

No i od czego są pozostałe ,nieopisane na schemacie piny modułu: 3;15;16;31d;7 ??

Serdecznie proszę o pomoc w tej kwestii.

#14 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 20 lutego 2016 - 10:10

Wyświetl postUżytkownik PAWDEM dnia 20 lutego 2016 - 09:13 napisał

Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 4 na module i nie ma przerwy w obwodzie.
Ups. Znów błąd. Powinno być: Sprawdziłem miernikiem oporność miedzy pinem 13 na ECU a pinem 2 na module i nie ma przerwy w obwodzie.
Z góry przepraszam.

#15 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 lutego 2016 - 14:24

Wyświetl postUżytkownik PAWDEM dnia 20 lutego 2016 - 09:13 napisał

No i od czego są pozostałe ,nieopisane na schemacie piny modułu: 3;15;16;31d;7 ??
Do modułu masz podpięte: sygnał temp płyny chłodniczego, temp dolotu, sygnał położenia przepustnicy (przez niego również sygnał ze sterownika), no i z korektora oktanowego.
Plus zasilanie i przewody do cewki zapłonowej. No i podciśnienie z kolektora dolotowego oraz czujnik położenia wału.

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 października 2016 - 22:43

PAWDEM, ugrałeś coś w temacie?

#17 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 14 września 2019 - 06:31

Panowie, odgrzeję kotleta, bo mam to samo. Sprawdziłem jak mi sie wydaje wszystkie elementy elektryczne ke-jeta, parametry ksiazkowe, poza wypełnieniem, ktore pokazuje 80%. Termometr na pewno dobry, bo sprawdzalem, sygnal do sterownika dochodzi, sterownik zmieniany, na innym to samo. Wiązka bez zwary, co najciekawsze, po jeździe jak sie zatrzymam i nie zgasze silnika, zmierzę wypełnienie to wychodzi 60% .... A jak zgasze i odpale, jsk sie ustabilizuje wchodzi na 80% i stoi. Potencjometr ustawiony na 0,7V, sonda nowa (wcześniej pokazywal błąd sondy). Napiecie na pinach termometru zmierzylem pokazuje ok. 4v.

Ktoś ma pomysł gdzie szukac? Czy może termometr może byc jakos inaczej zepsuty, a rezystancję od temperatury mimo tego mieć książkową?

Edit: pacjent to m102 2,0 bez gazu 1987 rok

Użytkownik Marian15 edytował ten post 14 września 2019 - 06:42


#18 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 18 września 2019 - 20:03

Wpiąłem na próbę rezystor 2,5kOhm, bez zmian. Nadal to samo. Jedynie, co ciekawe, przy odpięciu czujnika temperatury napięcie spada o ok. 0,1-0,2V, co w zaokrągleniu nadal odpowiada wypełnieniu 80%, ale coś tam reaguje....

Pomysły, idee? Panowie, pomóżcie, bo już spać po nocach nie mogę przez to :D

#19 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 19 września 2019 - 05:22

A próbowałeś podmienić termometr? Wykluczymy w 100% jego winę.

#20 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 19 września 2019 - 06:49

Próbowałem, nic to nie daje, a jak pisalemy, żeby w 100% byc pewnym zasymulowalem też tsmperature 20°C rezystorem 2,5k...








Podobne tematy Zwiń