Czy są jakieś róznice lamp przednich z modelu R129 miedzy US a EU, chodzi mi o xenon ale równiez o zwykle
0
[R129] Reflektory - różnice EU a US
Rozpoczęty przez kamilx, mar 09 2016 12:15
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 marca 2016 - 12:15
#2
Napisano 09 marca 2016 - 15:28
Reflektory główne, montowane w autach przystosowanych do ruchu prawostronnego w Europie muszą zapewniać niesymetryczny rozkład oświetlenia, oświetlające mocniej prawą stronę i nieoślepiające jadących z przeciwka. Niedozwolone i niebezpiecznie jest zatem używanie w Polsce reflektorów wymontowanych z samochodów z kierownicą po prawej stronie, a w pojazdach sprowadzonych z USA konieczna jest przeróbka, ponieważ tam reflektory świecą symetrycznie.
#3
Napisano 09 marca 2016 - 17:32
ale czy xenon tez?
#4
Napisano 09 marca 2016 - 19:53
Też.
#5
Napisano 01 sierpnia 2016 - 13:38
Witam,
stoję przed koniecznością wymiany reflektorów w mercedesie SL 300-24 R129 z 1990 r. Auto zostało sprowadzone ze stanów w 2008 roku i jakos sobie do tej pory dawało radę na przeglądach okresowych mimo symetrycznych świateł mijania i kierunkowskazów świecacych na stałe. Niestety po zakupie auta okazało się, że ja nie mam takiego szczęścia i diagnosta kazał oświetlenie wymienić Oprócz poprawy bezpieczeństwa samochód będzie wyglądał według mnie też nieco lepiej, tak więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Nurtujące mnie wątpliwości są następujące:
- Czy jedyne reflektory dostępne na rynku to nówki z hurtowni za ok. 1000 zł sztuka, ewentualnie używany komplet na allegro za 2400 zł ? :O Linki do rzeczonych części:
http://www.czesciaut...l/bosch/1151773
http://allegro.pl/la...6333145738.html
- Czy fabryczne miejsca na reflektory posiadają te same rozłożenie mocowań itp. niezależnie od kontynentu i rocznika auta ? Innymi słowy czy jeżeli kupię sobie lampę boscha zaprojektowaną na europejski rynek do wersji po liftingu to wskoczy mi radośnie w miejsce po amerykańskiej lampie w aucie z 1990 roku ?
- Czy konieczna będzie modyfikacja instalacji elektrycznej ? Wiem, że na pewno trzeba będzie pokombinować z kierunkowskazami, ale czy np sama żarowka świateł mijania wraz z gniazdem bez problemu wskoczy w nowy europejski reflektor ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
stoję przed koniecznością wymiany reflektorów w mercedesie SL 300-24 R129 z 1990 r. Auto zostało sprowadzone ze stanów w 2008 roku i jakos sobie do tej pory dawało radę na przeglądach okresowych mimo symetrycznych świateł mijania i kierunkowskazów świecacych na stałe. Niestety po zakupie auta okazało się, że ja nie mam takiego szczęścia i diagnosta kazał oświetlenie wymienić Oprócz poprawy bezpieczeństwa samochód będzie wyglądał według mnie też nieco lepiej, tak więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Nurtujące mnie wątpliwości są następujące:
- Czy jedyne reflektory dostępne na rynku to nówki z hurtowni za ok. 1000 zł sztuka, ewentualnie używany komplet na allegro za 2400 zł ? :O Linki do rzeczonych części:
http://www.czesciaut...l/bosch/1151773
http://allegro.pl/la...6333145738.html
- Czy fabryczne miejsca na reflektory posiadają te same rozłożenie mocowań itp. niezależnie od kontynentu i rocznika auta ? Innymi słowy czy jeżeli kupię sobie lampę boscha zaprojektowaną na europejski rynek do wersji po liftingu to wskoczy mi radośnie w miejsce po amerykańskiej lampie w aucie z 1990 roku ?
- Czy konieczna będzie modyfikacja instalacji elektrycznej ? Wiem, że na pewno trzeba będzie pokombinować z kierunkowskazami, ale czy np sama żarowka świateł mijania wraz z gniazdem bez problemu wskoczy w nowy europejski reflektor ?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
#6
Napisano 24 sierpnia 2016 - 08:49
Dla przemierzających internety w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania :
- Jedyne dostępne na rynku nowe reflektory wraz z wysyłką z niemiec kosztowały aż 2300 zł - mimo wszystko to zawsze 100 zł taniej niż używane na allegro. Są to niestety zamienniki produkowane przez Automotive Lightning a nie Bosch, bardzo dobrze wykonane i w komplecie z żarówkami, ale jednak posiadają plastikowe a nie szklane klosze.
- Auto z usa z 1990 roku bez problemu przyjęło nowe europejskie zamienniki do modelu po lifcie. Wszystkie otwory na śruby pasują idealnie.
- Wtyczka wiązki elektrycznej do reflektorów jest identyczna. Co więcej wystarczy wyjąć z kostki migacza pin odpowiedzialny za świecenie obrysówek i już mamy normalny europejski migacz. Niestety po przełożeniu wyjętego pinu powodującego ciągłe świecenie obrysowe migacza do kostki reflektora głównego w miejsce brakującego pinu na światło pozycyjne żarówka światła pozycyjnego nie świeci. Mam nadzieję że to kwestia wymiany żarówki pozycyjnej na taką o odpowiednich parametrach, póki co jeszcze tego nie sprawdziłem.
- W zamówionym przeze mnie zestawie nie było gumy uszczelniającej na górę reflektora i plastikowego przewodu na spryskiwacz w wycieraczce reflektora - oba elementy bez problemu można przełożyć ze starego reflektora.
- Jedyne dostępne na rynku nowe reflektory wraz z wysyłką z niemiec kosztowały aż 2300 zł - mimo wszystko to zawsze 100 zł taniej niż używane na allegro. Są to niestety zamienniki produkowane przez Automotive Lightning a nie Bosch, bardzo dobrze wykonane i w komplecie z żarówkami, ale jednak posiadają plastikowe a nie szklane klosze.
- Auto z usa z 1990 roku bez problemu przyjęło nowe europejskie zamienniki do modelu po lifcie. Wszystkie otwory na śruby pasują idealnie.
- Wtyczka wiązki elektrycznej do reflektorów jest identyczna. Co więcej wystarczy wyjąć z kostki migacza pin odpowiedzialny za świecenie obrysówek i już mamy normalny europejski migacz. Niestety po przełożeniu wyjętego pinu powodującego ciągłe świecenie obrysowe migacza do kostki reflektora głównego w miejsce brakującego pinu na światło pozycyjne żarówka światła pozycyjnego nie świeci. Mam nadzieję że to kwestia wymiany żarówki pozycyjnej na taką o odpowiednich parametrach, póki co jeszcze tego nie sprawdziłem.
- W zamówionym przeze mnie zestawie nie było gumy uszczelniającej na górę reflektora i plastikowego przewodu na spryskiwacz w wycieraczce reflektora - oba elementy bez problemu można przełożyć ze starego reflektora.
#7
Napisano 24 sierpnia 2016 - 15:50
Kupując np szkła reflektorów do R129 firmy Bosch dostaniesz (juz od kilku lat) szkła Automotive Lighting w pudełku Bosch.
Ciekawe, że są plastikowe lampy przednie do R129. Nie spotkałem się z takimi.
Ciekawe, że są plastikowe lampy przednie do R129. Nie spotkałem się z takimi.
#8
Napisano 25 sierpnia 2016 - 14:37
Cena w serwisie 1377zł/szt. netto i szkła też są firmy AL
Użytkownik sklassa edytował ten post 25 sierpnia 2016 - 14:45
#9
Napisano 27 sierpnia 2016 - 19:13
Zapomniałem o serwisie - tam faktycznie też są dostępne, ja znalazłem swoje na ebay.de. Klosze wydają się plastikowe w dotyku, ale cholera wie - może to i szkło.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201] Półoś - lewa i prawa - różnice |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | magik |
|
||
[w124] Wahacze, zwrotnice - różnice w sedanie i coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BART |
|
||
[W124] Coupe/Sedan - różnice w haku holowniczym |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | HARAS |
|
||
[w124] Chłodnica - różnice miedzy automatem a manualem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | iras_wro |
|
||
[w124] Różnice pomiędzy 2.5D i 2.5TD |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kamillo97 |
|