Drodzy koledzy,
Muszę wymienić alternator.
Mam taki z wiatrakiem na zewnątrz, daje on 70A (chyba).
Pytanie jest takie: czy mogę w jego miejsce wstawić mocniejszy alternator (90A) z wiatrakiem w środku?
Dotarło do mnie, że końcówki przewodów są inne, i ponoć koło pasowe trzeba przekładać - tu się trochę boję. Co poradzicie?
Wymiana na 95% jest konieczna.
Dzisiaj 16:10
Aha, może najważniejsze: MB 124, 260E, 1988r, klima...
Do 30minut od wyslania poprzedniego postu, prosze uzywac funkcji edytuj
0
79 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 lipca 2007 - 15:08
#2
Napisano 25 lipca 2007 - 15:11
spider napisał:
Wymiana na 95% jest konieczna.
Może zregeneruj swój alternator, będzie taniej i bez kombinacji...
Koszt regeneracji u nas około 200PLN ( lub oddajesz swój i dostajesz taki sam, ale naprawiony z gwarancją)
#3
Napisano 25 lipca 2007 - 15:18
Hmm.. "U nas" tzn. jak daleko od Wrocławia?
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?
Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?
Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.
#4
Napisano 25 lipca 2007 - 15:20
spider, ja mysle ze Robert piszac u nas mial na mysli ze u niego w miejscowosci tyle to kosztuje.
#5
Napisano 25 lipca 2007 - 15:22
spider napisał:
Hmm.. "U nas" tzn. jak daleko od Wrocławia?
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?
Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?
Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.
U nas napisałem dla orientacji. U Was pewnie podobnie, tylko poszukaj odpowiedniego warsztatu a nie kupuj na szrocie nie wiadomo czego. Ja gwarancji nie udzielam, lecz warsztat który to naprawia - na 6 miesięcy. Naprawiałem w takim warsztacie alternator do Fiesty 1,8 D i śmiga już rok czasu bez zarzutu. Moim zdaniem albo zregenerować albo kupić nowy porządny a to spory koszt, więc regenerować.
Na początek napisz może co się dzieje, że postanowiłeś go wymienić
#6
Napisano 25 lipca 2007 - 15:24
Też tak, myślę, ale jak przed chwilą spojrzałem na mapę to jest ładny kawałek. Może kopnąłbym się dla relaksu, ale czas i LPG .
Powód wymiany: ogólna niewydolność.
1. Gdy załączam więcej urządzeń, np. klima + wycieraczki + ogrzewanie szyby lub nawet osobno wymienione trzy, gaśnie świnka już przy zmianie biegu.
2. Przy klimie ordynarnie świweci kontrolka ABS.
3. Dioda ogrzewania tylnej szyby miga
4. Wycieraczka chodzi jak film DVD puszczony na Commodore 64.
5. Odłączam w/w urządzenia, wszystko jest dobrze.
Jak cisnę w gaz to jakoś to działa.
Wolne obroty utrzymuje na 600 do 900, z klimą niższe: 500 - 600.
Jak nie alternator, to co?
Powód wymiany: ogólna niewydolność.
1. Gdy załączam więcej urządzeń, np. klima + wycieraczki + ogrzewanie szyby lub nawet osobno wymienione trzy, gaśnie świnka już przy zmianie biegu.
2. Przy klimie ordynarnie świweci kontrolka ABS.
3. Dioda ogrzewania tylnej szyby miga
4. Wycieraczka chodzi jak film DVD puszczony na Commodore 64.
5. Odłączam w/w urządzenia, wszystko jest dobrze.
Jak cisnę w gaz to jakoś to działa.
Wolne obroty utrzymuje na 600 do 900, z klimą niższe: 500 - 600.
Jak nie alternator, to co?
#7
Napisano 25 lipca 2007 - 15:25
spider napisał:
. Może kopnąłbym się dla relaksu, ale czas i LPG .
Jeżeli nic nie załatwisz na miejscu to mi go wyślij, załatwię sprawę. Myślę że łącznie z przesyłką nie dłużej niż 3 dni to potrwa.
Usterki które wypisałeś wskazują na zbyt mały prąd ładowania. Trzeba alternator naprawić (szczotki, łożyska, smarowanie, sprawdzenie uzwojeń i wirnika, ewentualne przetoczenie komutatora itp - po prostu regeneracja alternatora i będzie jak nowy)
Na początek może pomierz aku oraz prąd ładowania z obciążeniem i bez
#8
Napisano 25 lipca 2007 - 15:40
Dzięki RobE124 za support.
Jeżeli ktoś wie gdzie na terenie Wrocławia / Trzebnicy grasuje najlepszy magik w tej materii a do tego jest mało-PLN-żerny, to proszę o info.
Jeżeli ktoś wie gdzie na terenie Wrocławia / Trzebnicy grasuje najlepszy magik w tej materii a do tego jest mało-PLN-żerny, to proszę o info.
#9
Napisano 25 lipca 2007 - 16:21
Ja we Wrocławiu z demontażem i montażem + oczywiście regeneracja dałem 350 zł... można pewnie ciutkę taniej
Ja robiłem u: Mechanik p. Mirek na Glebowej - 602 221937 (drogi ale dobry)
możesz jeszcze podjechać na prądzyńskiego (dawna baza PKSu - sam koniec prądzyńskiego) - 71 342 55 99
a w ostateczności jedź na postój taxi i zapytaj jakiegoś taksiarza, co W124 jeździ.
Ja robiłem u: Mechanik p. Mirek na Glebowej - 602 221937 (drogi ale dobry)
możesz jeszcze podjechać na prądzyńskiego (dawna baza PKSu - sam koniec prądzyńskiego) - 71 342 55 99
a w ostateczności jedź na postój taxi i zapytaj jakiegoś taksiarza, co W124 jeździ.
#10 Gość__
Napisano 25 lipca 2007 - 16:29
A zerknąłeś na szczotki? Może to one są przyczyną i trzeba wlutować nowe 10 zł i po problemie.
Jeśli potrafisz trzymać klucz w ręku to zdemontuj go sam i dostarcz do warsztatu, w 200PLN się zmieścisz z regeneracją
Jeśli potrafisz trzymać klucz w ręku to zdemontuj go sam i dostarcz do warsztatu, w 200PLN się zmieścisz z regeneracją
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|