Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Alternator, wymiana, jaki?



79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 25 lipca 2007 - 15:08

Drodzy koledzy,

Muszę wymienić alternator.
Mam taki z wiatrakiem na zewnątrz, daje on 70A (chyba).
Pytanie jest takie: czy mogę w jego miejsce wstawić mocniejszy alternator (90A) z wiatrakiem w środku?

Dotarło do mnie, że końcówki przewodów są inne, i ponoć koło pasowe trzeba przekładać - tu się trochę boję. Co poradzicie?

Wymiana na 95% jest konieczna.




Dzisiaj 16:10

Aha, może najważniejsze: MB 124, 260E, 1988r, klima...


Do 30minut od wyslania poprzedniego postu, prosze uzywac funkcji edytuj :drive:



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lipca 2007 - 15:11

spider napisał:

Wymiana na 95% jest konieczna.

Może zregeneruj swój alternator, będzie taniej i bez kombinacji...
Koszt regeneracji u nas około 200PLN ( lub oddajesz swój i dostajesz taki sam, ale naprawiony z gwarancją)

#3 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 25 lipca 2007 - 15:18

Hmm.. "U nas" tzn. jak daleko od Wrocławia?
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?

Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 25 lipca 2007 - 15:20

spider, ja mysle ze Robert piszac u nas mial na mysli ze u niego w miejscowosci tyle to kosztuje.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lipca 2007 - 15:22

spider napisał:

Hmm.. "U nas" tzn. jak daleko od Wrocławia?
Na jaki Okres udzielasz gwarancji?

Nówka alternator niewiadomo skąd, więc pewnie z Chin kosztuje 290 PLN, 1 rok gwarancji.

U nas napisałem dla orientacji. U Was pewnie podobnie, tylko poszukaj odpowiedniego warsztatu a nie kupuj na szrocie nie wiadomo czego. Ja gwarancji nie udzielam, lecz warsztat który to naprawia - na 6 miesięcy. Naprawiałem w takim warsztacie alternator do Fiesty 1,8 D i śmiga już rok czasu bez zarzutu. Moim zdaniem albo zregenerować albo kupić nowy porządny a to spory koszt, więc regenerować.
Na początek napisz może co się dzieje, że postanowiłeś go wymienić :drive:

#6 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 25 lipca 2007 - 15:24

Też tak, myślę, ale jak przed chwilą spojrzałem na mapę to jest ładny kawałek. Może kopnąłbym się dla relaksu, ale czas i LPG :drive:.

Powód wymiany: ogólna niewydolność.
1. Gdy załączam więcej urządzeń, np. klima + wycieraczki + ogrzewanie szyby lub nawet osobno wymienione trzy, gaśnie świnka już przy zmianie biegu.
2. Przy klimie ordynarnie świweci kontrolka ABS.
3. Dioda ogrzewania tylnej szyby miga
4. Wycieraczka chodzi jak film DVD puszczony na Commodore 64.
5. Odłączam w/w urządzenia, wszystko jest dobrze.

Jak cisnę w gaz to jakoś to działa.
Wolne obroty utrzymuje na 600 do 900, z klimą niższe: 500 - 600.

Jak nie alternator, to co?

#7 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 lipca 2007 - 15:25

spider napisał:

. Może kopnąłbym się dla relaksu, ale czas i LPG :drive:.

Jeżeli nic nie załatwisz na miejscu to mi go wyślij, załatwię sprawę. Myślę że łącznie z przesyłką nie dłużej niż 3 dni to potrwa.

Usterki które wypisałeś wskazują na zbyt mały prąd ładowania. Trzeba alternator naprawić (szczotki, łożyska, smarowanie, sprawdzenie uzwojeń i wirnika, ewentualne przetoczenie komutatora itp - po prostu regeneracja alternatora i będzie jak nowy)

Na początek może pomierz aku oraz prąd ładowania z obciążeniem i bez

#8 Offline   spider


  • Postów: 81
  • Na forum od: 25 lip 2007
  • Miejscowość: dolnośląskie

Napisano 25 lipca 2007 - 15:40

Dzięki RobE124 za support.

Jeżeli ktoś wie gdzie na terenie Wrocławia / Trzebnicy grasuje najlepszy magik w tej materii a do tego jest mało-PLN-żerny, to proszę o info.

#9 Offline   WojtekW


  • Postów: 112
  • Na forum od: 29 mar 2007

Napisano 25 lipca 2007 - 16:21

Ja we Wrocławiu z demontażem i montażem + oczywiście regeneracja dałem 350 zł... można pewnie ciutkę taniej

Ja robiłem u: Mechanik p. Mirek na Glebowej - 602 221937 (drogi ale dobry)
możesz jeszcze podjechać na prądzyńskiego (dawna baza PKSu - sam koniec prądzyńskiego) - 71 342 55 99

a w ostateczności jedź na postój taxi i zapytaj jakiegoś taksiarza, co W124 jeździ.

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 25 lipca 2007 - 16:29

A zerknąłeś na szczotki? Może to one są przyczyną i trzeba wlutować nowe :drive: 10 zł i po problemie.

Jeśli potrafisz trzymać klucz w ręku to zdemontuj go sam i dostarcz do warsztatu, w 200PLN się zmieścisz z regeneracją :piwo:








Podobne tematy Zwiń