0
79 odpowiedzi w tym temacie
#61
Napisano 08 lutego 2012 - 17:17
Ja w om603 mam 90A. klima, grzanie kupra, elektryka itp. Przy pełnym obciążeniu (dmuchawa max, światła, przeciwmgłowe, fotele, szyba tył) alternator pompował 65A. z czego obciążenia to 60A i jeszcze 5A na ładowanie akumulatora szło. Napięcie na aku 14.2V.
I teraz jest pytanie po co wstawiać większy ??
Przy doborze alternatora trzeba jeszcze pamiętać że te ampery to się z kosmosu nie biorą. Każdy wat więcej wyciągnięty z alternatora to wat więcej obciążenia dla silnika. Czyli samym alternatorem możemy zjeść prawie 2 KM.
I teraz jest pytanie po co wstawiać większy ??
Przy doborze alternatora trzeba jeszcze pamiętać że te ampery to się z kosmosu nie biorą. Każdy wat więcej wyciągnięty z alternatora to wat więcej obciążenia dla silnika. Czyli samym alternatorem możemy zjeść prawie 2 KM.
#62
Napisano 08 lutego 2012 - 17:36
bienias87, bosch czy valeo ? Mógł byś spisać jego oznaczenia? Był bym bardzo wdzięczny.
Po co?
Mam dwóch prądożernych konsumentów na pokładzie, a obecny altek powoli zaczyna się kończyć, więc wymienię go od razu na większy.
Po co?
Mam dwóch prądożernych konsumentów na pokładzie, a obecny altek powoli zaczyna się kończyć, więc wymienię go od razu na większy.
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 08 lutego 2012 - 17:37
#63
Napisano 08 lutego 2012 - 19:10
wykopałem w epc coś takiego A0101541602 bosh 150A/12V siedział w om601.970 (tylko w nim) to chyba najmocniejszy jaki można dostać
Jaki mam u siebie sprawdzę jutro
Jaki mam u siebie sprawdzę jutro
#67
Napisano 09 lutego 2012 - 11:45
Użytkownik roxa dnia 08 lutego 2012 - 21:10 napisał
hmm ale toto jest z VITO.
Z tego co wiem, to największy był stosowany 120A przy silniku 103 i 111, od końca '92 r.
Z tego co wiem, to największy był stosowany 120A przy silniku 103 i 111, od końca '92 r.
W moim m104 94r tez jest 120A, tak wychodzi z epc, także nie tylko te dwa typy motorów.
Użytkownik robson99 edytował ten post 09 lutego 2012 - 11:46
#68
Napisano 09 lutego 2012 - 18:50
Czyli altek do OM60* podejdzie od M103 i M111 - genialnie!
#69
Napisano 09 lutego 2012 - 21:28
, chętnie, ale na razie taki wypad jest poza moimi możliwościami. Mam nadzieję, że pomógł trochę to wynagrodzi.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|