[R129] Zakup SL500 po zalaniu
#1
Napisano 16 marca 2016 - 19:56
zastanawiam się nad sprowadzeniem MB SL 500 V8 z 1995 roku po zalaniu.
Zdaję sobie sprawę, że zakup takiego samochodu wiąże się z dużym ryzykiem, jednakże cena jest dość atrakcyjna.
Chciałem zapytać czy któryś z użytkowników tego forum miał doświadczenie z takim samochodem?
Z informacji jakie uzyskałem od sprzedawcy winka, że:
- samochód był zalany prawdopodobnie do wysokości tunelu skrzyni biegów
- samochód odpala, silnik chodzi równo, skrzynia biegów przerzuca biegi płynnie.
- brak wody w oleju silnikowym
- nie działa sterowanie fotela kierowcy, podnoszenie dachu oraz wysuwanie pałąków zabezpieczających pasażera podczas dachowania
Z góry dziękuję za Waszą pomoc
Pozdrawiam
M.
#2
Napisano 16 marca 2016 - 20:42
Powiem Ci tak, miałem auto po zalaniu pod ramki szyb....ale zostało już wcześniej dość dobrze umyte. Jednak w zakamarkach syf nadal siedzi. Pojazd nie miał zupełnie elektryki, a szalało sterowanie silnikiem.Zrobiłem go Fura jeździ
Łożyska rolek do wymiany, alternator, rozrusznik...lista jest długa
Do tej wysokości została zalana cała elektrornika
W życiu nie kupił bym R129 po utonięciu
Chyba że po cenie złomu Koszt doprowadzenia go stanu jeżdżącego to fortuna, a aby wszystko działało to dwie fortuny
#3
Napisano 16 marca 2016 - 20:52
Spokojnie do ogarnięcia.
Jednak w przypadku SL-a koszt tych wszystkich rzeczy może pochłonąć małą fortunę.
#4
Napisano 16 marca 2016 - 21:02
Czytałem trochę na ten temat i ogólnie większość rzeczy można samodzielnie naprawić - grunt to rozebrać wszystko, dobrze wyczyścić, sterowniki wrzucić do myjki ultradźwiękowej
Ogólnie samochodem prawdo podobnie jeździła zamożna osoba - w schowku została znaleziona faktura z naprawę łodzi na 97k $
Co pozwala wysnuć wniosek, że samochód był serwisowany i rzeczywiście jest w takim stanie na jaki wygląda
Poniżej zdjęcia egzemplarza nad którym się zastanawiam:
###
Użytkownik w0jta5 edytował ten post 16 marca 2016 - 23:11
#5
Napisano 16 marca 2016 - 21:25
Użytkownik majsterus edytował ten post 16 marca 2016 - 21:26
#6
Napisano 16 marca 2016 - 21:26
4000$ + transport i opłaty
Użytkownik MarekZ edytował ten post 16 marca 2016 - 21:30
#7
Napisano 16 marca 2016 - 21:51
#8
Napisano 16 marca 2016 - 22:17
Może się targować ?
#9
Napisano 16 marca 2016 - 22:21
Zobacz sobie po ile dolar stoi.
Poza tym opłaty małe też nie będa,transport..
#10
Napisano 16 marca 2016 - 22:53
Przy założeniu, że kwota do urzędu celnego to 2000$, a rzeczywisty koszt samochodu wyniósłby 2500 $, to z transportem, opłatami celnymi itp
wychodzi około 21 - 22k Cło (10 %) 782,34 zł Akcyza 1 600,67 zł Vat 2 347,47 zł Agencja, oplaty portowe 1 800,00 zł Transport PL 3 755,23 zł Transport z Gdyni 0,00 zł Opłaty autostradowe 0,00 zł Ubezpieczenie 0,00 zł Tłumaczenie 150,00 zł Inne 0,00 zł Przegląd 190,00 zł Rejestracja 700,00 zł SUMA KOSZTÓW 11 325,71 zł Rzeczywista wartość samochodu po opłatach 21 104,96 zł
Nie wychodzi źle, ale ryzyko jest duże - tak jak mówicie.
Kurczę - chyba muszę się z tym przespać przemyśleć na spokojnie:P
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
SL500 r230 - problem z klapą bagażnika |
Mercedes SL, SLK | munder |
|
||
Zakup old i youngtimerów, współpraca |
HydePark | badu |
|
|
|
Zakup felg W201 1991 2.0 Sportline |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kowalski0791 |
|
||
kasowanie błędów sl500 '92 |
Mercedes SL, SLK | piero45 |
|
||
R129 SL500 Problem po umyciu z odpaleniem i mocą . |
Mercedes SL, SLK | kaczorek |
|